Ik ben momenteel aan het kijken naar een nieuwe racefiets. Ik twijfel tussen een Bulls frame afgemonteerd met Ultegra en een Cannondale frame afgemonteerd met Tiagra. De Cannondale frame is namelijk een stuk stijver dan de Bull frame. Ultegra is weer een stuk beter dan Tiagra. Beide fietsen zijn van vergelijkbaare prijs (rond 1000 euro.)
Is het verstandiger om een stijver frame te kiezen of is juist de afmontage meer van belang.
kiezen tussen stijver frame of betere shimano set
Met beide fietsen ga je goed uit de voeten komen. Van belang is vooral wat je er mee wilt gaan doen en of je de fiets in de toekomst wilt upgraden. Ga je upgraden? Koop dan de Cannondale. Ga je niets upgraden? Dan is de Bulls misschien een betere keus.
capela schreef:De Cannondale frame is namelijk een stuk stijver dan de Bull frame.
Is dat wel zo? Goedkopere alu frames zijn doorgaan van het type 'van dikke buizen last men frames', ofwel veel dik alu, dikke lasrupsen, en dus ruim stijf genoeg.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
Als je wilt beginnen is het verschil in stijfheid nauwelijks merkbaar, herhaaldelijk misschakelen of sponzige remmen zijn wel meteen irritant.
Zou zeker voor de Bulls met 105 gaan. Setje stijvere wielen (bijv. 105) doet al heel veel en kost je doorgaans bij aanschaf 100 euro meer. Een aantal vrienden van me rijdt inmiddels op Bulls (Desert Falcon en Harrier) en over gebrek aan stijfheid nog nooit iets gehoord.
Zou zeker voor de Bulls met 105 gaan. Setje stijvere wielen (bijv. 105) doet al heel veel en kost je doorgaans bij aanschaf 100 euro meer. Een aantal vrienden van me rijdt inmiddels op Bulls (Desert Falcon en Harrier) en over gebrek aan stijfheid nog nooit iets gehoord.
De voldoening duurt langer dan de pijn...