Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Viaggio 5110 (I-Tek)

bobg.
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 jul 2009 16:24

bobg. 24 jul 2009 20:19

Hallo!

ik heb net een nieuwe fiets gekocht bij I-Tek; in België; Rotem. Ik heb deze gekocht na eens alle beginnersforums hier op fiets.nl te hebben nagelezen en heb de raad om gewoon naar een fm te gaan en me daar te laten helpen opgevolgd.

Het betreft dus een racefiets van het merk Viaggio. Juist; wth is viaggio; maar na een beetje googlen ben ik er achter gekomen dat deze door de Italiaanse fietsenfabrikant Esperia worden gemaakt (vandaar ook het model 5110 van Viaggio; terwijl Esperia een model 5100 verkoopt). Het is een mooie fiets met full aluminium frame; Tiagra groepen en strada wielen. Bij het pakket heb ik me nog fietsschoenen met Look pedalen; reserve bandje; plaksetje; bidonhouder + bidon en zadel tas erbij gepakt. Ik heb in totaal er 630 euro voor betaald (fiets was 595; op de andere dingen hebben ze me dus korting gegeven).



Ik vroeg me af wat jullie van mijn aankoop vinden. Alvast bedankt; Bob
Link naar plaatje van mn fiets

evers
Forum-lid
Berichten: 1188
Lid geworden op: 21 mar 2006 20:58
Locatie: Eindhoven

evers 24 jul 2009 20:45

Itek is geen fietsenmaker waar je voor advies kunt, maar een ordinaire dumpshop ala vos zwanenburg ;)

al met al, veel plezier met je nieuwe fiets :)
Train ze!

dart
Forum-lid
Berichten: 43
Lid geworden op: 09 jul 2006 21:58

dart 24 jul 2009 21:11

Evers schreef:Itek is geen fietsenmaker waar je voor advies kunt, maar een ordinaire dumpshop ala vos zwanenburg ;)

al met al, veel plezier met je nieuwe fiets :)


Ik ken Vos alleen maar van dit forum. Itek mag dan een "ordinaire dumpshop" zijn. Ik heb wat onderdelen betreft (overigens gewoon merkartikelen) heel goede ervaringen wat betreft service e.d. Ik heb alleen ervaring met Itek in Roermond en Kaulille (België).

ikweetutnietmeer
Forum-lid
Berichten: 611
Lid geworden op: 15 sep 2007 00:33

ikweetutnietmeer 26 jul 2009 15:00

dart schreef:
Evers schreef:Itek is geen fietsenmaker waar je voor advies kunt, maar een ordinaire dumpshop ala vos zwanenburg ;)

al met al, veel plezier met je nieuwe fiets :)


Ik ken Vos alleen maar van dit forum. Itek mag dan een "ordinaire dumpshop" zijn. Ik heb wat onderdelen betreft (overigens gewoon merkartikelen) heel goede ervaringen wat betreft service e.d. Ik heb alleen ervaring met Itek in Roermond en Kaulille (België).


Wanneer je weet wat je moet hebben is het geen probleem bij Itek te kopen. Uiteindelijk koopt ook half Nederland bij Aldi en Lidl.
Voor een gedegen advies neem je beter iemand met verstand van zaken mee.
De verkopers ter plekke kunnen je niet fatsoenlijk op een racefiets zetten en iemand die de laatste ontwikkelingen volgt, lult die jongens zo onder de tafel.
Afijn, daarom gaan we natuurlijk niet naar Itek.
We willen voor een dubbeltje op de eerste rang zitten en mits jezelf oplettend bent, kan dat bij Itek.
Het frame dat je gekocht hebt zal niet onderdoen voor anderen (is waarschijnlijk ook chinees), ik hoop dat je een volledige Tiagra groep erop hebt, wanneer de fiets dan ook nog 'past', lijkt het me een goede koop.
Veel plezier d'r mee!

bobg.
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 jul 2009 16:24

bobg. 14 aug 2009 02:08

ik heb er nu een aantal rondjes door het limburgse heuvellandschap mee gemaakt (ben er sibbergrubbe en cauberg al mee opgekomen!); en ik moet zeggen hij bevalt prima! Ik ben uiteraard een beginner en heb nog geen ervaring met andere fietsen maar hij doet wat hij moet doen en ik kan prima mee met een vriend van me die een veel duurdere fiets heeft. Nu lekker in Delft studeren en bij de wielrenvereniging WTOS, ziet er wel leuk uit!


@ikweetuitnietmeer;

jah ik heb een full Tiagra groep erop zitten en ik heb het idee dat ik er goed op zit. Remmen etc werken prima

Plaats reactie