Beste mensen ik zoek advies in verband met het kopen van een nieuwe wedstrijd fiets. Ik rij nu op een Bulls Desert falcon 2009 mijn wedstrijden. Ik heb nog een Giant tcr advance 2 maar ik durf niet hiermee te koersen ivm valpartijen en dat het frame stuk gaat en het vervangen van alleen het frame kost mij anders veel geld wat mij niet relaxed laat koersen. Deze fiets gebruik als mooi weer fiets en om in de bergen te fietsen. Ik wil eigenlijk een niet al te dure fiets voor wedstrijden, maar wel beter dan de Bulls.
Ik heb er al met een FM gsproken en hij advieseerde mij een Cannondale caad 10 ultegra afgemonteerd. Dit lijkt mij een prima fiets. Evt andere wielen.
Iemand advies betreft wielen en of andere fiets die binnen mijn budget pas van maximaal 2200 euro inclusief alles.
Alvast bedankt voor de tips.
Nieuwe wedstrijdfiets advies
Misschien een canyon, die hebben ook nog crash replacement! ik zou dan ook voor een aluminium fiets kiezen: met ultegra 1699,-
http://www.canyon.com/_nl/racefietsen/bike.html?b=2111
volgens mij geldt het met crash replacement 50% korting op een volgend frame binnen 1 jaar, na 2 jaar is dat 30% (?) en na 3 jaar en meer nog 10%(?)
http://www.canyon.com/_nl/racefietsen/bike.html?b=2111
volgens mij geldt het met crash replacement 50% korting op een volgend frame binnen 1 jaar, na 2 jaar is dat 30% (?) en na 3 jaar en meer nog 10%(?)
Specialized Tarmac Elite Compact
JuulH schreef:volgens mij geldt het met crash replacement 50% korting op een volgend frame binnen 1 jaar, na 2 jaar is dat 30% (?) en na 3 jaar en meer nog 10%(?)
Gewoon zorgen dat je binnen een jaar het frame kapot rijdt dus...
As het dan de AL wordt zou ik (qua prijs, niet omdat er campa op zit) eerder voor de 8.0 gaan, die is goedkoper (1499) en dan joud je nog een paar centen in de zak voor een extra wielset met een paar mooie tubes oid.
Een aluminium frame is slechts een deel van de fiets, bij een kleine schuiver val je al snel dure shifters en derailleurs kapot.
Dat is ook de reden dat ik
Een aluminium frame is slechts een deel van de fiets, bij een kleine schuiver val je al snel dure shifters en derailleurs kapot.
Dat is ook de reden dat ik
mijn Flickr
Al bedankt voor de reacties. Die canyon actie is wel aantrekkelijk. Maar is de canyon net zo goed als de caad tien. Ik heb begrepen dat de caad 10 wat betreft alu een van de beste frames is. En wat betreft de wielen wat voor wielen zou ik dan moeten/kunnen nemen?
Alvast bedankt voor de info
Alvast bedankt voor de info