Na lang zoeken heb ik in oktober 2007 een prachtige mat zwarte Bianchi MUTT 7700 gekocht. De fiets viel op door de prijs en de mat zwarte kleur en uiteraard door de gemonteerde XT en LX componenten.
Helaas kwam binnen een jaar een klein scheurtje in frame. Bianchi leverde (wel lang wachten) zonder problemen een ander frame. Hoewel een duidelijk ander frame dan de originele heb ik dit maar geaccepteerd. Echter scheurde ook dit frame binnen een jaar. Bianchi sputterde eerst wat tegen, maar zou ook dit frame laten vervangen. Omdat hun zwarte frames niet meer voorradig was, kreeg ik (weer erg lang wachten) nu een knal-rode!! Alhoewel ik aanvankelijk niet erg blij was, heb ik deze toch laten monteren. Ik fiets er nu een week mee, maar het voelt niet goed. Het fietst uiteraard weer geweldig, alleen die kleur!!??:rolleye::(
Moet ik dit maar accepteren? De fietswinkel wil wel de fiets inruilen voor een andere (nieuwe) fiets, maar moet dan voor dezelfde kwaliteit behoorlijk diep in de buidel tasten.
Graag jullie meningen!!
Dank
Heppie
Verkeerde kleur frame
Ik heb in het verleden een en ander uitgezocht over consumentenrecht, maar ik denk dat er weinig aan te doen valt, je hebt dit frame namelijk geaccepteerd, en het vertoont geen gebreken. Als je het echt niet wil had je het niet moeten accepteren, je bent er nu te laat mee. Alles wat ze nu nog willen doen is pure coulance, en die kun je niet opeisen.
You should see me go downhill...
Je hebt het frame inderdaad al geaccepteerd, dus helaas vrees ik voor jou dat daarmee het verhaal rond is.
Maar met knalrood is toch niks mis en je zou nog eens kunnen overwegen het frame te laten spuiten, of je stript het en verkoopt het frame, bouw je een nieuwe matzwarte fiets op met de componenten, er is vast wel iemand met belangstelling voor een knalrood frame
Inruilen zou ik niet doen, die FM wil daar natuurlijk een slaatje uit slaan.
Maar met knalrood is toch niks mis en je zou nog eens kunnen overwegen het frame te laten spuiten, of je stript het en verkoopt het frame, bouw je een nieuwe matzwarte fiets op met de componenten, er is vast wel iemand met belangstelling voor een knalrood frame
Inruilen zou ik niet doen, die FM wil daar natuurlijk een slaatje uit slaan.
Cube AMS Comp 2010
Next: Specialized Roubaix òf Bianchi Via Nirone C2C ??
Next: Specialized Roubaix òf Bianchi Via Nirone C2C ??