Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

d1 training deel op de stadsfiets

j2.0
Forum-lid

j2.0 29 mar 2011 22:26

Even weer eens een vreemde vraag betreft d1 training.
Ik ben nog redelijk nieuw betreft de trainingsleer, dus vandaar.

Ik heb voor morgen een d1 training op de planning, 3 uur hr < 132.
Nu ga ik altijd met de fiets naar het werk, alleen mijn racefiets staat bij de smit, dus ik moet op de stadsfiets (mijn mtb zet ik niet graag op mijn werk neer).

Nu was mijn idee om thuis de herenfiets op te ruilen voor de mtb en dan de rest van de training op de mtb over de weg te doen.

Mag ik de tijd die ik van mijn werk naar huis rij mee tellen bij mijn training?
Even samengevat:
ik rij op de stadsfiets 45 minuten naar huis en vervolgens nog een 2:15 op de mtb ipv 3:00 op de mtb.
Pausing on top of a hill after an endorphin-inducing climb and imagining everyone else slouched in front of the TV below is always a great feeling!
---
http://www.mountain-bikers.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 29 mar 2011 22:33

Mits je een beetje door rijdt op de stadsfiets kan je 't wel mee tellen. Het is natuurlijk minder effectief dan wanneer je het op een racefiets of bijv mtb doet, omdat de houding toch aanzienlijk anders is.

Alleen D1 training met enkel een bovengrens?
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

rihodi
Forum-lid

Gebruikersavatar rihodi 31 mar 2011 14:52

Ik denk ook dat D1 inderdaad ook een ondergrens moet hebben anders kan je 't jezelf wel erg makkelijk maken. Wel kun je de stadfiets tijd meenemen als je in D1 gefietst hebt, D1 is meer het duureffect dan specifieke racehouding (zit zelf ook rechterop met de handjes op het stuur in D1)

Het leuke van D1 training vind ik dat ik inmiddels, als ik D1 in het weekend doe, soms een groep toerders voorbij moet om de ondergrens niet te laten slippen, vervolgens hangt 't spul in je wiel met grote verwachtingen terwijl ik alleen maar in D1 blijf :-)
-------------------------------
Just Ride
tip: www.derks-wielersport.nl

apojapo
Forum-lid

apojapo 31 mar 2011 22:26

[quote="Rihodi"]
Het leuke van D1 training vind ik dat ik inmiddels, als ik D1 in het weekend doe, soms een groep toerders voorbij moet om de ondergrens niet te laten slippen, vervolgens hangt 't spul in je wiel met grote verwachtingen terwijl ik alleen maar in D1 blijf :-) [/quote]

Komt bekend voor :P En dan heb je er ook altijd nog een paar die jou vervolgens weer inhalen en iets later weer snelheid minderen en dat een stuk of 5 keer herhalen.

superrose
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar superrose 31 mar 2011 23:03

persoonlijk denk ik dat mocht de dag komen dat ik zo naar het fietsen ga kijken ik mijn racefietsen in het kanaal gooi, serieus....
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

ottie
Forum-lid

Gebruikersavatar ottie 31 mar 2011 23:32

[quote="superrose"]persoonlijk denk ik dat mocht de dag komen dat ik zo naar het fietsen ga kijken ik mijn racefietsen in het kanaal gooi, serieus....[/quote]

Dus altijd koers Rose?
Rather live one day like a tiger than a hundred like a sheep!

superrose
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar superrose 01 apr 2011 00:07

[quote="ottie"][quote="superrose"]persoonlijk denk ik dat mocht de dag komen dat ik zo naar het fietsen ga kijken ik mijn racefietsen in het kanaal gooi, serieus....[/quote]

Dus altijd koers Rose?[/quote]

nee zeker niet, maar als ik tijden ga verekenen, daar doel ik op.
Gewoon alsnog even drie uurtjes pakken, het is toch hartstikke leuk om te fietsen?
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

Plaats reactie