advies voor nieuwe wielen
ben op zoek naar nieuwe wielen voor mijn wilier gran turismo 2011
gewicht: 95 kg
shimano ultegra
budget 500 euro
Wie heeft er goed advies.
Ik zit zelf aan de Mavic Ksyrum Elite te denken of aan de Fulcrum 3.
shimano ultegra
budget 500 euro
biciclette da corsa italiane, pura passione
-
- Forum-lid HC
Hou er wel rekening mee dat dit niet echte allround wielen zijn!
Bij Hopmans heb je voor 569 Fulcrum's Racing1 een mooie en zeer goede allround set.
Bij Hopmans heb je voor 569 Fulcrum's Racing1 een mooie en zeer goede allround set.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
- Lcsmet
- Forum-lid HC
RubenJ schreef:ben op zoek naar nieuwe wielen voor mijn wilier gran turismo 2011
shimano ultegra
budget 500 euro
Voor minder dan 500 Euro kan je ook Dura-Ace wielen kopen.
=> 499 Euro, shimano-7850-sl-dura-ace
=> 499 Euro, shimano-wh-7850-sl-wielset
=> 469 Euro, shimano-wh-7850-sl-wielset
Als je een beetje zoekt ongetwijfeld nog goedkoper te vinden.
En hier de WH 7850 24CL (=carbon) versie voor 490 Euro
=> WH 7850 CL24
Succes.
PS:op dit forum staan de Fulcrum 3 ook erg hoog aangeschreven.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
colnagofreak schreef:Hou er wel rekening mee dat dit niet echte allround wielen zijn!
Wat bedoel je met niet echt allround wielen.
Om eerlijk te zijn fiets ik al redelijk lang (jaar of 10) maar heb me nooit zo druk gemaakt om alle inside outs.
Heb echt twijfels over welke wielen ik moet kiezen. het frame verdiend goede wielen.
Ik heb nu Easton ea50 (minderwaardig voor het frame) die zaten er standaard bij.
De buitenbanden zijn er nauwelijk op of af te krijgen (is wel makkelijk bij lekke band).
biciclette da corsa italiane, pura passione
RubenJ schreef:colnagofreak schreef:Hou er wel rekening mee dat dit niet echte allround wielen zijn!
Wat bedoel je met niet echt allround wielen.
Dat je aan die FFWD wielen niet veel hebt in het hooggebergte of als het hard waait. De Fulcrum Racing 1 of 3 ga veel meer plezier aan beleven.
ja maar die wegen dan ook geen 1800 gram per set. je kunt beter of een set full carbonne wielen kopen of een set fulcrums ik denk dat de fulcrums wel veel waard voor je geld bieden. btw voor 500 kan je ook aan fullcarbonne wielen komen zijn wel tubes.
johoop schreef:Sorry Joseba
Maar ik heb Zondag met best veel wind gefietst en er weinig van gemerkt.
Alle profs rijden in de bergen met hoge velgen.
Ruben ik hen je een P:M gestuurd
Profs rijden op wat de sponsor wil. Als dat de logica wordt die we hier gaan hanteren dan zijn we snel klaar. TS vraagt om een fatsoenlijk advies.
Er zijn hier topics vol geschreven over hoge carbon wielen, lees ze gerust. In de bergen heb je er geen hol aan en ben je beter af met een paar lichte klimwielen of met een goede set allrounds. En met 1835gr zijn die FFWD's gewoon zwaar. De Fulcrum 1 wegen bijvoorbeeld 1485. Alhoewel ik bij de TS nog ander gewichtsbesparingpotentieel heb ontdekt......
Josebã schreef:johoop schreef:Sorry Joseba
Maar ik heb Zondag met best veel wind gefietst en er weinig van gemerkt.
Alle profs rijden in de bergen met hoge velgen.
Ruben ik hen je een P:M gestuurd
Profs rijden op wat de sponsor wil. Als dat de logica wordt die we hier gaan hanteren dan zijn we snel klaar. TS vraagt om een fatsoenlijk advies.
Er zijn hier topics vol geschreven over hoge carbon wielen, lees ze gerust. In de bergen heb je er geen hol aan en ben je beter af met een paar lichte klimwielen of met een goede set allrounds (bij voorkeur niet te zwaar).
kwa gewicht maakt het niet zo veel uit full carbon 50mm of lage alu velgen.
als je veel in de bergen zit zou ik niet zo snel aan full carbon beginnen anders is er geen enkel problem plus dat full carbon velgen mooier zijn en comfortabeler. je moet gewoon doen waar je je eien het fijnst bij voelt of het mooiste vind.
als je verder nog vragen hebt over carbon wielen wil ik ze wel beantwoorden stuur maar een pm
gewoon fulcrum 3's, houd je nog wel over.
Hoge velgen zijn mooi, maar ik heb altijd een beetje mijn bedenkingen als iemand met hoge velgen op een bergje zit te krasselen of aan 30 km/h op het vlakke al zit te verzuren ... ... dat staat niet vind ik. Hoge velgen 'are made for speed" )
Hoge velgen zijn mooi, maar ik heb altijd een beetje mijn bedenkingen als iemand met hoge velgen op een bergje zit te krasselen of aan 30 km/h op het vlakke al zit te verzuren ... ... dat staat niet vind ik. Hoge velgen 'are made for speed" )
http://www.wielertoerist.be/perrush3/" onclick="window.open(this.href);return false;