Beste allemaal,
Ik heb even gezocht naar mijn specifieke situatie, maar kon alleen wat algemene topics hierover vinden, dan maar via n nieuw topic
t gaat om het volgende; Ik rijd nu op een dubbel met Shimano 105 sifters, shimano tiagra derailleurs en campagnolo cassette en dubbel crankset
Nu wil ik graag de overstap gaan maken op een campagnolo triple, hier heb ik al een crankset voor op het oog. Echter wil ik graag weten wat ik dan extra moet vervangen. Ik heb al gevonden dat de 105 shifters ook triple-compatible zijn, hoe zit t met de derailleurs (tiagra) en de ketting?
alvast bedankt voor de moeite
Dubbel naar Triple ombouwen
Je zult in ieder geval (uitgaand van een situatie waarin nu alles lekker loopt en goed schakelt) een andere voorderailleur en achterderailleur (beide geschikt voor triple) moeten hebben. En ik denk dat je wellicht een andere ketting nodig zult hebben, omdat de ketting ietsje langer zal moeten zijn dan je huidige ketting - maar dat laatste hoeft wellicht niet.
Ambitie: veel
Tijd: te weinig
Carlosvw schreef:Met 'normale' derailleurs, wat gebeurd er dan als ik er een triple crankset op zet?
De voorderailleur trekt het niet om over drie bladen te schakelen, de achterderailleur kan het verschil in kettingspanning tussen het kleinste en grootste voorblad niet opvangen.
Ambitie: veel
Alleen 9v 105 is toch triple compatible? De 10v dacht ik niet.
Carlosvw schreef:Beste allemaal,
Ik heb even gezocht naar mijn specifieke situatie, maar kon alleen wat algemene topics hierover vinden, dan maar via n nieuw topic
t gaat om het volgende; Ik rijd nu op een dubbel met Shimano 105 sifters, shimano tiagra derailleurs en campagnolo cassette en dubbel crankset
Nu wil ik graag de overstap gaan maken op een campagnolo triple, hier heb ik al een crankset voor op het oog. Echter wil ik graag weten wat ik dan extra moet vervangen. Ik heb al gevonden dat de 105 shifters ook triple-compatible zijn, hoe zit t met de derailleurs (tiagra) en de ketting?
alvast bedankt voor de moeite
Als je STI van type ST-R700 is kan je deze ook in combinatie met een nieuwe voorderailleur en achterderrailleur die geschikt zijn voor tripple gebruiken.
STI is duurste onderdeel dus dat komt goed uit.
EJ