Aldi sportdrank, Vitalis
-
- Forum-lid
Ik zag vorige week toevallig bij de Aldi bussen aanmaaksportdrank liggen voor € 3,-, voor dat geld wilde ik dat wel eens uitproberen. Ik ben eigenlijk positief verrast, ik gebruikte altijd Isostar maar deze doet volgens mij hier niet voor onder. Daar komt ook nog eens bij dat je uit 1 bus 7,5 liter haalt i.p.v. 5 liter bij isostar die al snel € 7,- kost. Omgerekend is dit dus € 0,40 per liter (Aldi) t.o.v. € 1,40 per liter (Isostar). Ben van plan een flinke voorraad in te slaan aangezien bij de Aldi het assortiment nogal eens wisseld.
Zijn er toevallig nog meer mensen die ervaring hebben met Vitalis sportdrank?
Zijn er toevallig nog meer mensen die ervaring hebben met Vitalis sportdrank?
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Heej Gerwen,
toevallig heb ik het gisteren ook gekocht. Prima prijs/kwaliteit verhouding. Mensen vergeten vaak dat producten van de Aldi goedkoper zijn niet omdat de kwaliteit slechter is maar omdat deze supermarkten niet hun halve budget aan reclame en naamsbekendheid uitgeven.
toevallig heb ik het gisteren ook gekocht. Prima prijs/kwaliteit verhouding. Mensen vergeten vaak dat producten van de Aldi goedkoper zijn niet omdat de kwaliteit slechter is maar omdat deze supermarkten niet hun halve budget aan reclame en naamsbekendheid uitgeven.
-
- Forum-lid
Aldi heeft inderdaad als leidraad goed en goedkoop...
Maar gebruiken jullie allemaal isotone sportdrank? Ik gebruik altijd een lage dosering KC met extra zout. Ik gebruik alleen maxim met extra eiwit voor herstel na een zware uitdaging (bijvoorbeeld een marathon lopen) of een zware training voor de spieren.... Het gaat tijdens het trainen immers meer om inname van vocht dan van suikers, je zit neem ik aan het grootste deel van je tocht toch in de vetverbranding.
Maar gebruiken jullie allemaal isotone sportdrank? Ik gebruik altijd een lage dosering KC met extra zout. Ik gebruik alleen maxim met extra eiwit voor herstel na een zware uitdaging (bijvoorbeeld een marathon lopen) of een zware training voor de spieren.... Het gaat tijdens het trainen immers meer om inname van vocht dan van suikers, je zit neem ik aan het grootste deel van je tocht toch in de vetverbranding.
je fietst wat...
[quote="stefan35"]Heej Gerwen,
toevallig heb ik het gisteren ook gekocht. Prima prijs/kwaliteit verhouding. Mensen vergeten vaak dat producten van de Aldi goedkoper zijn niet omdat de kwaliteit slechter is maar omdat deze supermarkten niet hun halve budget aan reclame en naamsbekendheid uitgeven.[/quote]
Hoe kom je bij een prima prijs /kwaliteit verhouding? Waar is dat op gebaseerd? Voorlopig verzuimt iedereen hier te vermelden wat erin zit.
Aldi producten zijn voor een groot gedeelte allemaal B-producten.
http://www.wielerplus.nl/200812153/drin ... t-fietsen/
http://www.medicinfo.nl/%7Bdf5b143b-4d5 ... 1c1a57c%7D
http://www.tigch.nl/medisch/sportdranken.htm
toevallig heb ik het gisteren ook gekocht. Prima prijs/kwaliteit verhouding. Mensen vergeten vaak dat producten van de Aldi goedkoper zijn niet omdat de kwaliteit slechter is maar omdat deze supermarkten niet hun halve budget aan reclame en naamsbekendheid uitgeven.[/quote]
Hoe kom je bij een prima prijs /kwaliteit verhouding? Waar is dat op gebaseerd? Voorlopig verzuimt iedereen hier te vermelden wat erin zit.
Aldi producten zijn voor een groot gedeelte allemaal B-producten.
http://www.wielerplus.nl/200812153/drin ... t-fietsen/
http://www.medicinfo.nl/%7Bdf5b143b-4d5 ... 1c1a57c%7D
http://www.tigch.nl/medisch/sportdranken.htm
Nog een manier om goedkoop sportdrank te maken is om deze gewoon zelf te maken! Dit is niet wetenschappelijk ondersteund door allelei websites maar wel gewoon goed en lekker.
Koop een grote hoeveelheid maltodextrine bij de groothandel (oa bij www.solera.nl 10 kg voor 25 euro).
Meng 60 gram maltodextrine met 750 ml water
voeg 1 mespuntje zout toe
voeg een scheut ranja toe (voor een beetje smaak)
heel erg lekker!
heel erg goedkoop!
heel erg niet-wetenschappelijk!
Koop een grote hoeveelheid maltodextrine bij de groothandel (oa bij www.solera.nl 10 kg voor 25 euro).
Meng 60 gram maltodextrine met 750 ml water
voeg 1 mespuntje zout toe
voeg een scheut ranja toe (voor een beetje smaak)
heel erg lekker!
heel erg goedkoop!
heel erg niet-wetenschappelijk!
Live fast; die young. mijn blog
Als voormalig (studententijd, 1999-2001) medeweker van deze roem(be)ruchte firma wil ik wel wat zeggen over de prijs/kwaliteit-verhouding.
Er wordt bij dit bedrijf (maar ook bij Lidl voor zover ik weet) op alles bezuinigd wat mogelijk is. Geen dure halogeenverlichting, maar TL-buizen. Geen miep die stukjes worst/kaas/ships/vlees/etc. staat uit te delen. Geen producten met een klein volume, dat is nadelig op de inkoopprijs. Een winkel wordt gerunt door een (belachelijk) kleine groep mensen.
Het rare idee dat veel mensen hebben dat A-merken beter zouden zijn dan B- en/of C-/huismerken heb ik nooit begrepen. Ik kom overigens zelden meer in deze winkel. Maar dat is omdat ik het heel irritant vind om naar twee winkels te moeten gaan voor mijn dagelijkse boodschappen.
Enfin, ik weet niet wat er inzit, maar ik ga er - resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst - vanuit dat de samenstelling gelijk is aan andere isotone sportdranken.
Er wordt bij dit bedrijf (maar ook bij Lidl voor zover ik weet) op alles bezuinigd wat mogelijk is. Geen dure halogeenverlichting, maar TL-buizen. Geen miep die stukjes worst/kaas/ships/vlees/etc. staat uit te delen. Geen producten met een klein volume, dat is nadelig op de inkoopprijs. Een winkel wordt gerunt door een (belachelijk) kleine groep mensen.
Het rare idee dat veel mensen hebben dat A-merken beter zouden zijn dan B- en/of C-/huismerken heb ik nooit begrepen. Ik kom overigens zelden meer in deze winkel. Maar dat is omdat ik het heel irritant vind om naar twee winkels te moeten gaan voor mijn dagelijkse boodschappen.
Enfin, ik weet niet wat er inzit, maar ik ga er - resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst - vanuit dat de samenstelling gelijk is aan andere isotone sportdranken.
-
- Forum-lid
VOEDINGSWAARDE per 500ml:
Energie : 729 Kj/171 Kcal
Eiwit : <1g
Koolhydraten : 41g
Waarvan suikers : 38g
Vet : <1g
Waarvan verzadigd: <1g
Voedingsvezels : <1g
Natrium : 0,3g
VITAMINEN EN MINERALEN per 500ml
Calcium : 135mg
Magnesium : 56mg
Vitamine C : 39mg
Pantotheenzuur : 3,6mg
Vitamine B1 : 0,7mg
Vitamine B2 : 1mg
INGREDIËNEN:
Suiker, glucosesiroop, voedingszuur citroenzuur met zout, aroma, tricalciumfosfaat, antiklontermiddelen natriumsulfaat, magnesiumcarbonaat, kaliumsulfaat, rode bietensappoeder, sinaasvruchtenpoeder, vitamine C, Ca-D, B2, B1 en kleurstof.
Ik verwacht geen wondermiddel maar vraag me gewoon af of het een goed alternatief is voor de duurdere sportdranken zoals Isostar welke ik tot nu toe altijd gebruik. Verder vind ik dat Aldi een aantal produkten in hun assortiment heeft welke gewoon A-kwaliteit zijn, daarom kom ik er ongeveer 2x per jaar om deze groots in te slaan. Vergelijk de Pesto of olijfolie maar eens met die van de C1000 of AH en vraag jezelf dan nog eens af wat A-kwaliteit is, zo zijn er nog een aantal produkten maar je moet wel weten welke.
Energie : 729 Kj/171 Kcal
Eiwit : <1g
Koolhydraten : 41g
Waarvan suikers : 38g
Vet : <1g
Waarvan verzadigd: <1g
Voedingsvezels : <1g
Natrium : 0,3g
VITAMINEN EN MINERALEN per 500ml
Calcium : 135mg
Magnesium : 56mg
Vitamine C : 39mg
Pantotheenzuur : 3,6mg
Vitamine B1 : 0,7mg
Vitamine B2 : 1mg
INGREDIËNEN:
Suiker, glucosesiroop, voedingszuur citroenzuur met zout, aroma, tricalciumfosfaat, antiklontermiddelen natriumsulfaat, magnesiumcarbonaat, kaliumsulfaat, rode bietensappoeder, sinaasvruchtenpoeder, vitamine C, Ca-D, B2, B1 en kleurstof.
Ik verwacht geen wondermiddel maar vraag me gewoon af of het een goed alternatief is voor de duurdere sportdranken zoals Isostar welke ik tot nu toe altijd gebruik. Verder vind ik dat Aldi een aantal produkten in hun assortiment heeft welke gewoon A-kwaliteit zijn, daarom kom ik er ongeveer 2x per jaar om deze groots in te slaan. Vergelijk de Pesto of olijfolie maar eens met die van de C1000 of AH en vraag jezelf dan nog eens af wat A-kwaliteit is, zo zijn er nog een aantal produkten maar je moet wel weten welke.
Ik heb het ook gekocht en verwacht geen wonderen van dit spul maar mag je dat van Born
of isostar dan wel verwachten?
Of je moet het zelf willen maken dan is het nog goedkoper, maar het is al vaker gezegd dat
de bekende merken ook niet zijn wat men er van verwachten mag. (gezien de prijs)
of isostar dan wel verwachten?
Of je moet het zelf willen maken dan is het nog goedkoper, maar het is al vaker gezegd dat
de bekende merken ook niet zijn wat men er van verwachten mag. (gezien de prijs)
Pinarello Prince
Empella Bonfire SL
Sensa Pordoi
Empella Bonfire SL
Sensa Pordoi
Ik had er eerst een blik van aangeschaft om te proberen en heb er inmiddels een voorraadje van 6 van staan. Smaakt goed, drink prima weg tijdens het fietsen en ik voel me er een stuk lekkerder op dan op Isostar oid. De redenatie van El Divo vind ik overigens totale flauwekul, want hij kan evenmin aantonen dat het B-kwaliteit is...
When I see a person on a bicycle I have hope for the future of the human race.
- H.G. Wells
- H.G. Wells
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Divo heeft wel meer opvallende meningen als 't op voeding aankomt
Deze sportdrank alleen niet naar de aanbevolen dosis aanmaken als 't warm weer is, want dan is 't echt te veel suiker wat je binnen krijgt.
Gewoon maltodextrine (dosis op basis van hoeveel je verwacht te drinken en 60 gram koolhydraten per uur) is waarschijnlijk nog beter omdat 't meer complexe suikers bevat (daarom is 't ook niet zoet).
Deze sportdrank alleen niet naar de aanbevolen dosis aanmaken als 't warm weer is, want dan is 't echt te veel suiker wat je binnen krijgt.
Gewoon maltodextrine (dosis op basis van hoeveel je verwacht te drinken en 60 gram koolhydraten per uur) is waarschijnlijk nog beter omdat 't meer complexe suikers bevat (daarom is 't ook niet zoet).