Alles over single speed, fixies en baanfietsen.

Ter overname

rijden_
Forum-lid

rijden_ 11 jul 2009 13:31

Twee stalen frames! Weinig tijd... Een Koga Gran Racer maat 58, uit 2004 -toen een van de laatste series stalen Koga's. Inclusief originele carbon voorvork met schroefdraad en een rechte carbon Ahead voorvork. Frame en Ahead zijn gebruikt, maar geheel krasvrij! Originele carbon voorvork 100 % nieuw. Ik zet het frame hier omdat er wellicht een liefhebber is die er wat mee kan! Ik dacht aan 75 euro voor frame, voorvork 1 en voorvork 2. Het tweede frame zet ik in een volgend topic! Graag een mailtje naar rijenmaar@hotmail.com. Frame staat in Tilburg, kan ook via Amsterdam van eigenaar verwisselen!
...het is niet de fiets die plezier geeft, het is het Fietsen....

henkbenzinetank
Forum-lid

henkbenzinetank 22 jul 2009 04:02

Even ter info, aan dit frame heb je alleen wat met een halflink-ketting. Anders zul je nooit de juiste kettingspanning kunnen krijgen. En zelfs met een halflink kan het best lastig zijn.

pietr
Forum-lid

pietr 22 jul 2009 10:09

[quote="HenkBenzinetank"]Even ter info, aan dit frame heb je alleen wat met een halflink-ketting. Anders zul je nooit de juiste kettingspanning kunnen krijgen. En zelfs met een halflink kan het best lastig zijn.[/quote]
Kan dat voor problemen zorgen dan? Kan hier geen 10-speed groep op komen?

Het feit dat dit frame wordt aangeboden in 'single speed en baanfietsen' wil toch niet zeggen dat er geen gewone groep op kan. Volgens mij is dit oorspronkelijk een wegframe, of zit ik ernaast?
Scott Addict SE
Bulls Copperhead 3

em
Forum-lid

em 22 jul 2009 10:15

Als fixed gear/singlespeed is dit frame eigenlijk niet geschikt. Een 10-speed groep zou geen probleem moeten zijn.

rijden_
Forum-lid

rijden_ 22 jul 2009 14:44

Klopt, op dit frame past 'gewoon' een moderne groep! De reden dat het frame staat is a. staal eerder binnen deze groep valt dan bij het 'nieuwe wielrennen'en b. ik dacht dat hier meer liefhebbers van dit soort frames zitten en c. ik heb er geen probleem mee als de Koga tot 'single speed' omgeturnt zou gaan worden...

henkbenzinetank
Forum-lid

henkbenzinetank 22 jul 2009 16:21

[quote="Pietr"][quote="HenkBenzinetank"]Even ter info, aan dit frame heb je alleen wat met een halflink-ketting. Anders zul je nooit de juiste kettingspanning kunnen krijgen. En zelfs met een halflink kan het best lastig zijn.[/quote]
Kan dat voor problemen zorgen dan? Kan hier geen 10-speed groep op komen?

Het feit dat dit frame wordt aangeboden in 'single speed en baanfietsen' wil toch niet zeggen dat er geen gewone groep op kan. Volgens mij is dit oorspronkelijk een wegframe, of zit ik ernaast?[/quote]

Gezien het subforum waarin dit topic staat, neem ik aan dat iemand dit frame zal kopen om er een single speed/fixie van te maken. En dat is dus lastig. Gewone groep is geen probleem natuurlijk.

Erik
Forum-lid

Erik 22 jul 2009 19:48

Met de singelator van Surly of de kettingspanner die Shimano voor de Alfine groep heeft, is het geen probleem om er een singlespeed van te maken. Fixed wordt een hoop gereken en geklooi met kettinglengtes en tandwielen, maar het is niet onmogelijk.
When I see a person on a bicycle I have hope for the future of the human race.
- H.G. Wells

henkbenzinetank
Forum-lid

henkbenzinetank 23 jul 2009 02:32

Er bestaan zelfs acentrische naven en brackets.. maar of je daar nou blij van moet worden..

Erik
Forum-lid

Erik 23 jul 2009 15:58

Het kost een paar centen, maar je kunt dan wel een hele mooie fixer bouwen. Helaas heb ik geen ruimte meer voor nog een fiets, anders had ik graag een van de twee aanbiedingen van Menno overgenomen. :-)
When I see a person on a bicycle I have hope for the future of the human race.
- H.G. Wells

rijden_
Forum-lid

rijden_ 30 jul 2009 01:01

..de koga is naar amstelveen vertrokken! ...dus...kijk maar uit straks in de buurt van de Amstel!

Plaats reactie