Muziek in de oren
-
- Forum-lid
In verband met een te schrijven artikel voor Fiets: wat is jullie ervaring met muziek tijdens het fietsen?
Wat is je favoriete genre zijn je favoriete nummers?
Is het vooral uptempo? Of draai je ook jazz en klassiek?
Welke invloed heeft de muziek op je stemming of je functioneren op de fiets?
Hoe hard staat je mp3-speler? Hoor je nog omgevingsgeluid?
Heeft het invloed op de verkeersveiligheid?
Ben je wel eens verdwaald met muziek op?
Zijn er do's en don'ts?
Graag reacties op het forum of naar emailadres info@vuursteencommunicatie.nl.
Wat is je favoriete genre zijn je favoriete nummers?
Is het vooral uptempo? Of draai je ook jazz en klassiek?
Welke invloed heeft de muziek op je stemming of je functioneren op de fiets?
Hoe hard staat je mp3-speler? Hoor je nog omgevingsgeluid?
Heeft het invloed op de verkeersveiligheid?
Ben je wel eens verdwaald met muziek op?
Zijn er do's en don'ts?
Graag reacties op het forum of naar emailadres info@vuursteencommunicatie.nl.
http://twitter.com/P_Simons" onclick="window.open(this.href);return false;
Zelfde hier.
In de fitness heb ik wel doppen in, op de fiets niet.
Geen behoefte aan, is ook niet veilig.
In de fitness heb ik wel doppen in, op de fiets niet.
Geen behoefte aan, is ook niet veilig.
Ook hier hetzelfde. Ik heb het een tijdje gedaan maar ik voel me er niet echt veilig bij, zelfs al stond hij redelijk zacht.
In de fitness daarentegen staat bij mij vooral goede rock op het programma, afgewisseld met wat Tiësto en varianten. Het volume goed hard helpt bij mij ook omdat het energie geeft.
Belangrijkste punten zijn herkenbaarheid (eventuele remixen vind ik ook prima) en afwisseling. Klassiek of bllads helpen mij heel goed bij de cooling down en rock is ideaal voor het zwaardere klimwerk.
Enkele favorieten op de fiets: Ready to go van republica, Ready Set go van Tokio Hotel en Proud Mary van Ike en Tina.
Ik ga echt hader mijn best doen als het ook een goed nummer is. Bij spinning lessen kan ik echt doodgaan als de muziek goed is maar als het tegenzit en de muziek is niet mijn smaak dan ben ik helemaal niet gemotiveerd. Als ik alleen train staat mijn Ipod op shuffle en zap ik als een nummer niet het goede is voor een bepaald moment.
In de fitness daarentegen staat bij mij vooral goede rock op het programma, afgewisseld met wat Tiësto en varianten. Het volume goed hard helpt bij mij ook omdat het energie geeft.
Belangrijkste punten zijn herkenbaarheid (eventuele remixen vind ik ook prima) en afwisseling. Klassiek of bllads helpen mij heel goed bij de cooling down en rock is ideaal voor het zwaardere klimwerk.
Enkele favorieten op de fiets: Ready to go van republica, Ready Set go van Tokio Hotel en Proud Mary van Ike en Tina.
Ik ga echt hader mijn best doen als het ook een goed nummer is. Bij spinning lessen kan ik echt doodgaan als de muziek goed is maar als het tegenzit en de muziek is niet mijn smaak dan ben ik helemaal niet gemotiveerd. Als ik alleen train staat mijn Ipod op shuffle en zap ik als een nummer niet het goede is voor een bepaald moment.
Ff zoeken en je zult zeker nog 3 topics vinden met dit onderwerp en een shitloat aan postings met voor en tegens.
Ik gebruik het bij indiviuele trainingen eigenlijk altijd. Ook op de crosser geregeld in de winter. Lekker een deuntje. Kan van alles zijn. Hardstyle/rock/jazz/klassiek/dubstep noem maar op.
Ik gebruik het bij indiviuele trainingen eigenlijk altijd. Ook op de crosser geregeld in de winter. Lekker een deuntje. Kan van alles zijn. Hardstyle/rock/jazz/klassiek/dubstep noem maar op.
Bij zware intensieve intevaltrainingen op de Posbank gebruik ik geen muziek, daar stoor ik me dan aan als ik mezelf aan het uitwonen ben.
Bij lange duurtraingen heb ik lekker 1 dop (2 vind ik te gevaarlijk) in mijn oor met een lekker deuntje. Muziekkeuze is een kwestie van smaak dus daar ga ik je niet mee vermoeien.
Bij lange duurtraingen heb ik lekker 1 dop (2 vind ik te gevaarlijk) in mijn oor met een lekker deuntje. Muziekkeuze is een kwestie van smaak dus daar ga ik je niet mee vermoeien.
Muziekkeuze is natuurlijk heel persoonlijk.
Ikzelf hou van het Rock, Hardrock en Metal genre.
Heb ik zelf jaren mee gefietst.
Nadeel was dat ik door de wind om m'n hoofd het geluid steeds harder ging zetten om toch nog wat te horen.
Diverse oordopjes geprobeerd, best wel verbetering opgemerkt maar dat ging weer ten koste van het omgevingsgeluid.
Tenslotte heb ik het hele muziekverhaal aan de kant geschoven omdat ik de omgevingsgeluiden toch belangrijker vind.
Vooral hier in de polder waar de snelheid van diverse wegggebruikers niet echt aangepast wordt aan de omstandigheden.
Ik voel me nu een stuk zekerder zonder muziek dan met muziek.
Ikzelf hou van het Rock, Hardrock en Metal genre.
Heb ik zelf jaren mee gefietst.
Nadeel was dat ik door de wind om m'n hoofd het geluid steeds harder ging zetten om toch nog wat te horen.
Diverse oordopjes geprobeerd, best wel verbetering opgemerkt maar dat ging weer ten koste van het omgevingsgeluid.
Tenslotte heb ik het hele muziekverhaal aan de kant geschoven omdat ik de omgevingsgeluiden toch belangrijker vind.
Vooral hier in de polder waar de snelheid van diverse wegggebruikers niet echt aangepast wordt aan de omstandigheden.
Ik voel me nu een stuk zekerder zonder muziek dan met muziek.
Ik fiets regelmatig met muziek in, ik ben een groot fan van dire straits en mark knopfler dus dat luister ik het vaakst, ook regelmatig U2 AC/DC etc.
Ik heb altijd een dopje in, 2 vind ik tegevaarlijk.
Als ik met de ploeg train heb ik vanzelfsprekend geen muziek op.
Met intervaltraining ook geen muziek in, vind ik ook een beetje te gevaarlijk omdat ik dan vrij hard ga.
Ik heb altijd een dopje in, 2 vind ik tegevaarlijk.
Als ik met de ploeg train heb ik vanzelfsprekend geen muziek op.
Met intervaltraining ook geen muziek in, vind ik ook een beetje te gevaarlijk omdat ik dan vrij hard ga.
Fiets heel soms met muziek (meestal Trance - van Buuren/Tiesto etc - of Metal -Tool/Deftones/NIN etc - ). Maar ook bij mij vallen die doppen na een tijdje fietsen (door zweet??) uit m'n oren, en vanaf dat moment blijven ze ook niet meer goed zitten. Dat vind ik dan zó irritant dat ik de MP3-er meestal maar thuis laat.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Wanneer ik in een groepje fiets heb ik geen muziek op. Wanneer ik alleen fiets regelmatig.
Zelf heb ik een kleine mp3 speler. Het geluidsniveau is zo dat ik auto's van achteren hoor naderen. Daarnaast moet je net als met motorrijden goed om je heen blijven kijken.
Zelf vindt ik het (extra) gevaar te verwaarlozen. Met muziek op zoek ik ook niet de drukte op maar overzichtelijke verkeerssituaties als dijken en andere rustige wegen.
Soort muziek is natuurlijk voor iedereen anders. Bij mij persoonlijk is het afhankelijk van stemming, doel en het weer. Daar pas ik mijn muziekkeuze op aan. Bijvoorbeeld mooi zonnetje, relaxed trance van bijvoorbeeld Tiësto. Waait het hard en ik moet stampen luister ik naar hardestijlen dancemuziek als hardstyle. Op dat tempo van de bass kan ik altijd een goede snelheid houden.
Zelf heb ik een kleine mp3 speler. Het geluidsniveau is zo dat ik auto's van achteren hoor naderen. Daarnaast moet je net als met motorrijden goed om je heen blijven kijken.
Zelf vindt ik het (extra) gevaar te verwaarlozen. Met muziek op zoek ik ook niet de drukte op maar overzichtelijke verkeerssituaties als dijken en andere rustige wegen.
Soort muziek is natuurlijk voor iedereen anders. Bij mij persoonlijk is het afhankelijk van stemming, doel en het weer. Daar pas ik mijn muziekkeuze op aan. Bijvoorbeeld mooi zonnetje, relaxed trance van bijvoorbeeld Tiësto. Waait het hard en ik moet stampen luister ik naar hardestijlen dancemuziek als hardstyle. Op dat tempo van de bass kan ik altijd een goede snelheid houden.
Ride with the wind. Op een Kuota Kharma Evo 2014.