Vraagje over sportgelletjes
Hallo allemaal,
Ik ga volgende week mee doen met alpe d'huzes en ik wil wat gelletjes kopen. Nou vroeg ik me af, ik wiel de squeezy energy gelletjes kopen, 9 euro nog wat voor 10 gelletjes.
Alleen is het dan slim met of zonder cafeine te doen, en welke smaak is nog het best te pruimen?
bedankt
Ik ga volgende week mee doen met alpe d'huzes en ik wil wat gelletjes kopen. Nou vroeg ik me af, ik wiel de squeezy energy gelletjes kopen, 9 euro nog wat voor 10 gelletjes.
Alleen is het dan slim met of zonder cafeine te doen, en welke smaak is nog het best te pruimen?
bedankt
Het is verstandiger om gewoon je vaste voedingspatroon aan te houden.
Als je een gelletje gebruikt en je maag is er niet aan gewend dan kan het wel eens raar vallen.
Je had dus beter iets eerder aan je voedingsschema kunnen denken en tijdens je trainingen verschillende gelletjes proberen. Als dan een gelletje niet goed valt is niet heel je trainingsdoel naar de klote.
Als je een gelletje gebruikt en je maag is er niet aan gewend dan kan het wel eens raar vallen.
Je had dus beter iets eerder aan je voedingsschema kunnen denken en tijdens je trainingen verschillende gelletjes proberen. Als dan een gelletje niet goed valt is niet heel je trainingsdoel naar de klote.
A bad day on the bike is better than a good day at work.
-
- Forum-lid
Heb je al ervaring met gelletjes? Niet iedereen verdraagt het even goed. Voordat je het gaat gebruiken bij de AD6 zou ik even testen of het bevalt.
Nooit gebruiken voor te testen!!! Spul is agressief voor je maag; veel water bij drinken.
Het domste wat je kan doen bij een tocht als AD6 is ineens dingen gaan veranderen. Vertrouw op waar jij al het hele seizoen lekker op rijdt en ga niet ineens allerlei dingen uitproberen.
Het domste wat je kan doen bij een tocht als AD6 is ineens dingen gaan veranderen. Vertrouw op waar jij al het hele seizoen lekker op rijdt en ga niet ineens allerlei dingen uitproberen.
maar als ik nu wat gelletjes bestel dan kan ik het toch donderdag uitproberen, normaal gesproken kan mijn maag aardig veel hebben...
En als ik gewoon 1 teug gel neem en ik drink er goed bij dan kan het toch niet zo snel fout gaan?
want bij de AD6 vind ik het wel handig als ik iets heb waar ik op terug kan vallen.
En als ik gewoon 1 teug gel neem en ik drink er goed bij dan kan het toch niet zo snel fout gaan?
want bij de AD6 vind ik het wel handig als ik iets heb waar ik op terug kan vallen.
-
- Forum-lid
Als je op een gegeven moment door de voorraad energie in het lichaam heen bent, wil je toch graag iets om nog verder te komen.
Je kunt ook dextro druivensuiker tabletten kopen bij de AH of C1000.
Op de tong laten smelten en een slok water erachteraan.
Smaakadvies: citroen
( Ik vind overigens die gels met caffeine niet te nassen.)
Je kunt ook dextro druivensuiker tabletten kopen bij de AH of C1000.
Op de tong laten smelten en een slok water erachteraan.
Smaakadvies: citroen
( Ik vind overigens die gels met caffeine niet te nassen.)
Als je Campa hebt, wil je echt nooit meer iets anders
campa=super schreef: Je kunt ook dextro druivensuiker tabletten kopen bij de AH of C1000.
Mijn ervaring is dat druivensuiker tabletten absoluut niet opschieten als je een substantiële hoeveelheid KH nodig hebt.
![Afbeelding](http://i51.tinypic.com/2hgy55i.gif)
Met een pakje Maxim High Energy krijg je in één adje 80 gram KH binnen, dat zet tenminste zoden aan de dijk (of komt er even snel weer uit)
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
Iedereen heeft z'n eigen favorieten. Die van Isostar bevatten minder koolhydraten dan de concurrentie. Ik gebruik Maxim en EAS, maar die laatste is helaas niet meer te krijgen. Ik heb gisteren voor het eerst die van AA geprobeerd, en die bevielen me goed.
Zoals eerder gezegd: Niet zomaar proberen, heb het eens gedaan met een schaats marathon, ben er echt kots misselijk van geworden. zeker als je er geen water bij drinkt. en gezien je bij AD6 behoorlijk diep gaat, zou ik eerst even experimenteren, en met de smaak denk ik dat je het beste citroen/sinaasappel kunt nemen. al dat andere spul is echt nog chemischer.
Squizy is trouwens prima, mits je er voldoende water bij drinkt!
edit: toevoeging
Squizy is trouwens prima, mits je er voldoende water bij drinkt!
edit: toevoeging
Specialized Tarmac Elite Compact
squeezy is prima, maar hebben wel een flink nadeel: de opening van de zakjes is vrij klein en de gel vrij dik. JE moet dus echt werken om het eruit te krijgen en het wordt een troepje. Dat was voor mij de reden om verder te kijken. Amacx is wat mij betreft een aanrader.
Koop de gelletjes van Amacx die geven je een extra boost. Ik weet dat andere mensen zeggen dat het tussen je oren zit, maar deze helpen echt. Je kan ze bestellen bij www.duursport.nl en je hebt er ook pakketjes van, daar zitten dan repen bij en poeder voor in je water te mengen.
Edwin van de Velde