Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Dieetshakes als hersteldrank

knoops
Forum-lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 23 sep 2007 22:25

knoops 28 mar 2011 19:52

Hallo,

Ik vroeg me af of een Dieetshake ook als hersteldrank na een wedstrijd gebruikt kan worden. De prijs tussen deze twee producten zijn niet echt verschillend, maar de dieetshakes zijn beter te verkrijgen dan de hersteldrankjes.

Als ik op het pak van zo'n dieetshake kijk zie ik eigenlijk dat er vergelijkbare voedingswaardes inzitten als in een hersteldrankje. Echter heb ik nooit iemand gehoord over het gebruik van dieetshakes.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 28 mar 2011 20:17

Waarschijnlijk zitten in de dieetshakes wat minder koolhydraten, dus die moet je op een andere manier dan nog wat extra binnen krijgen. Maar de basis van beide producten is gewoon hetzelfde en dat is whey eiwit.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
chassepatate
Forum-lid
Berichten: 379
Lid geworden op: 14 okt 2009 21:55

Gebruikersavatar chassepatate 29 mar 2011 14:47

Er zit niet heel erg veel verschil in. De samenstelling van verschillende eiwitsoorten is iets anders. Herstelshake heeft meer BCAA's en Glutamine, vaker meer wei-eiwit.

Er gaat niets boven een heerlijke herstelshake na een zware training... :)

knoops
Forum-lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 23 sep 2007 22:25

knoops 29 mar 2011 17:45

Voor mij niet na iedere zware training, dan wordt het mij wat te prijzig. Normaal gesproken na iedere wedstrijd. Na de training gewoon wat yoghurt.

nieuweling
Forum-lid
Berichten: 557
Lid geworden op: 02 dec 2009 15:43

nieuweling 29 mar 2011 19:54

zo prijzig is het niet hoor. Ik heb thuis een pot van 2.2KG ( 100 shakes ) staan voor 30 euro (online winkel). Valt dus best mee, en vooral: het is lekker.

perrush
Forum-lid
Berichten: 404
Lid geworden op: 21 nov 2007 21:22

perrush 29 mar 2011 20:32

[quote="Nieuweling"]zo prijzig is het niet hoor. Ik heb thuis een pot van 2.2KG ( 100 shakes ) staan voor 30 euro (online winkel). Valt dus best mee, en vooral: het is lekker.[/quote]

dan hangt het er vanaf hoe hoogwaardig deze pot is. goedkoop zou hier wel eens duurkoop kunnen zijn.
http://www.wielertoerist.be/perrush3/" onclick="window.open(this.href);return false;

nieuweling
Forum-lid
Berichten: 557
Lid geworden op: 02 dec 2009 15:43

nieuweling 29 mar 2011 20:37


Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 29 mar 2011 20:57

[quote="Knoops"]Voor mij niet na iedere zware training, dan wordt het mij wat te prijzig. Normaal gesproken na iedere wedstrijd. Na de training gewoon wat yoghurt.[/quote]

Er van uit gaande dat je juist op de wedstrijd optimaal wilt presteren: kun je die herstelshake niet beter na je laatste (zware) training voor de wedstrijd nemen? ;)
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

Gebruikersavatar
chassepatate
Forum-lid
Berichten: 379
Lid geworden op: 14 okt 2009 21:55

Gebruikersavatar chassepatate 29 mar 2011 22:01

Ja, heb ik ook zoiets 30 euri voor 2 kilo bij bodylab.nl. Erg goed spul...

[quote="Knoops"]Voor mij niet na iedere zware training, dan wordt het mij wat te prijzig. Normaal gesproken na iedere wedstrijd. Na de training gewoon wat yoghurt.[/quote]

1 shake na je training is denk ik niet voldoende. Als je veel traint is het verstanding om het in je dagelijkse inname te integreren.
Juist ook de dag(en) na de training, 's ochtends als je spieren schreeuwen om bouwstoffen...

Het hoeft niet duur te zijn. Van bovengenoemde site is het zeker kwaliteitsspul...

perrush
Forum-lid
Berichten: 404
Lid geworden op: 21 nov 2007 21:22

perrush 29 mar 2011 22:17

[quote="Nieuweling"]http://www.bodyenfitshop.nl/whey-protei ... perfection[/quote]

te weinig BCAA's en bijna geen KH (!!) Dit is dan ook geen hersteldrank maar een eiwitshake.

Er staat dat er whey-hydrolisaat gebruikt is (dat is goed) maar ook whey concentraat (gewone whey dus). Als je dan de prijs bekijkt van jou product (32€ voor 5lbs) en je vergelijkt dit met pure whey hydrolisaat (55€ voor 5lbs) dan kun je ongeveer uitrekenen hoeveel hydrolisaat ze gebruikt hebben ;)

http://www.bodyenfitshop.nl/whey-protei ... at-iso-100

Vandaar dat ik zeg ... er zijn recupshakes en er zijn recupshakes :)
http://www.wielertoerist.be/perrush3/" onclick="window.open(this.href);return false;

ilpirato
Forum-lid
Berichten: 202
Lid geworden op: 30 jun 2008 18:04

ilpirato 29 mar 2011 22:38

Interessant topic dit.

Momenteel gebruik ik S.I.S. REGO Recovery zie:

http://www.sis-sportvoeding.nl/sis-scie ... eiwitdrank

Hierin zitten ook vitaminen, koolhydraten e.d. in. Na elke training neem ik hier een shake van.
De shakes die jullie plaatsen zijn alleen met eiwit. Wat is hier het voordeel van? Nemen jullie ook shakes met koolhydraten en vitaminen? Of combineren jullie soms? Hoe vaak nemen jullie shakes?

Ik train 4 a 5 keer per week en ben nog zoekende naar de juiste toevoeging aan mijn eetpatroon. Misschien dat jullie antwoorden hebben. Alvast bedankt!
Bianchi SL3, Pantani Vive!!
Colnago CX-1

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 29 mar 2011 22:45

[quote="Chasse Patate"]Ja, heb ik ook zoiets 30 euri voor 2 kilo bij bodylab.nl. Erg goed spul...

[quote="Knoops"]Voor mij niet na iedere zware training, dan wordt het mij wat te prijzig. Normaal gesproken na iedere wedstrijd. Na de training gewoon wat yoghurt.[/quote]

1 shake na je training is denk ik niet voldoende. Als je veel traint is het verstanding om het in je dagelijkse inname te integreren.
Juist ook de dag(en) na de training, 's ochtends als je spieren schreeuwen om bouwstoffen...

Het hoeft niet duur te zijn. Van bovengenoemde site is het zeker kwaliteitsspul...[/quote]

Dat is dus nergens goed voor. Met een Westers dieet hoef je je echt geen zorgen te maken dat je te weinig eiwitten binnen krijgt. Je neemt die eiwitten na de inspanning om te zorgen dat de koolhydraten sneller worden opgenomen.

Na een rustige training van 2-3 uur heeft het helemaal geen zin om een shake te namen, behalve als je een paar uur later weer wilt gaan.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Plaats reactie