Voor alle discussies en vragen over mountainbiken in het algemeen.

MTB routes Parc Nationales des Pyrenées

alpdhuez53:15
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar alpdhuez53:15 05 jul 2009 18:34

Misschien niet helemaal het juiste topic maar stel hem toch hier:

over een paar weken reis ik af met mn mtb naar de Pyrenéen. Met een paar vrienden wil ik ter hoogte van Sazos op de camping gaan staan (iets zuidelijker dan Argeles). Het dorp ligt middenin het Parc Nationales des Pyrenées. Volgens mij kun je hier prachtig mtb'en maar na wat speurwerk op het internet heb ik nog niet echt routes kunnen vinden. Kan iemand mij hiermee op weg helpen door wat linkjes te plaatsen. Een tip voor een boekje oid is ook welkom (heb nog drie weken de tijd om wat uit te vogelen/kopen). De routes mogen best zwaar zijn aangezien we ervaren mtb'ers zijn. We hebben een auto dus kunnen ook iets verder uit de buurt dagtripjes maken.

Alvast bedankt voor de hulp!

margriet
Forum-lid
Locatie: Le Mont-Dore | Massif du Sancy | Puy de Dôme | Auvergne | Frankrijk
Contact

Gebruikersavatar margriet 05 jul 2009 18:57

Heb je al op http://www.utagawavtt.com/ gekeken? Hier zijn veel gps-tracks van mtb-routes in Frankrijk te vinden.

Succes & veel plezier!
Fietsgroet,

Margriet | Les Camélias

pyries
Forum-lid

pyries 12 jul 2009 17:09

- Ten westen van Argelès-Gazost zijn veel uitgezette routes; tussen de Route du Bergons (tussen Gez en de Spandelles) enerzijds en de D-918 anderzijds (de weg tussen Argelès en Arrens-Marsous
- Een fraaie route is die tussen de Col de Couraduque en de Col du Soulor, langs het Lac de Soum
- Tusen de Soulor en het noordelijker gelegen Ferrières zijn meerdere mogelijkheden, waarbij gedeeltelijk afdaalt in de befaamde Cirque do Litor
- Route nr. 17 uit het standaard naslagwerk "Circuits VTT hautes Pyrénées" loopt dwars door Sazos heen
- In het gebied ten noorden van de Tourmalet zijn ook veel mogelijkheden
- Zondermeer sensationeel is de afdaling van de 2260 meter hoge Port de Boucharo (pal op de grens) op Spaanse bodem. je zou dan moeten overnachten in Torla of de berghut van Bujaruelo en dan de volgende dag terug
- etc. etc.

Veel succes.

George

www.col-d-extreme.nl
www.transpirinaika.nl

Plaats reactie