Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Schoenplaatje

milkmachine
Forum-lid

milkmachine 03 jul 2009 11:25

Gisteren heb ik nieuwe schoenplaatjes onder mijn schoenen geplaatst en mijn best gedaan om ze er precies zo op te zetten als de vorige. Blijkbaar is dit niet helemaal gelukt, want ik had na een fietstocht last van de buitenkant van mijn linkervoet. Het voelde een beetje als kramp aan. Moet ik, om dit probleem te verhelpen, mijn schoen meer naar binnen of meer naar buiten richten? Bvd

chevalier
Forum-lid

chevalier 03 jul 2009 12:41

Welke schoenplaatjes heb je onder je schoenen gezet, rode grijze of zwarte
ze hebben namelijk alle 3 verschillende spelingen.
je stelt je schoenplaatjes zo af dat je er prettig in voelt bij het aan en uit klikken.
Rood= de meeste speling Grijs = al minder speling = Zwarte = Geen speling

milkmachine
Forum-lid

milkmachine 03 jul 2009 12:49

Het gaat om gele Shimano SPD-SL schoenplaatjes. In en uitklikken gaat prima, ik heb alleen na het fietsen last van een krampachtig gevoel aan de buitenkant van mijn linkervoet. De vraag is of ik de schoen meer naar binnen, of meer naar buiten moet richten om dit te voorkomen.

bertpleizier
Forum-lid

bertpleizier 14 jul 2009 23:59

Als je aan de buitenkant van je linkervoet pijn (of hoe je het noemen wil) hebt, betekent dit dat je schoenplaatje te veel naar buiten staat.

Nu zit je voet te veel naar je crank toe, waardoor je voet schuin op het pedaal komt te staan (linker kant duw je naar beneden, rechterkant komt dan vanzelf iets omhoog). Doordat je linkerkant meer druk krijgt, gaat het verkrampen.

Dus de oplossing is simpel: schuif je schoenplaatje van je linker voet iets meer naar binnen.

Plaats reactie