Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Niew wiel past niet in voorvork

milkmachine
Forum-lid

milkmachine 30 jun 2009 21:01

Hallo,

Vanmiddag heb ik mijn nieuwe set wielen (Fulcrum Racing 7) ontvangen, maar nu zit ik met een probleem. Nadat ik het achterwiel zonder problemen gemonteerd heb, lukt het mij niet om het voorwiel in de voorvork te krijgen. Het lijkt er op dat de opening van de voorvork waar de as in moet 'vallen' te klein is. Nou is mijn vraag wat ik hier aan kan doen. Vorige week ben ik tegen een kat aangereden, waardoor het voorwiel moest worden vervangen. Het oude voorwiel (Stylus Racing) past nog wel. Het betreft een Token voorvork (type onbekend, waar zou ik dit kunnen vinden?) in combinatie met Fulcrum racing 7 wielen. Bij voorbaat dank.

.jeroen.
Forum-lid

.jeroen. 30 jun 2009 21:04

- Snelspanner opengedraaid?
- Heeft de voorvork ook een 'tik' gehad?

chevalier
Forum-lid

chevalier 30 jun 2009 21:05

Draai je de snelspanner wel voldoende uit elkaar. De vork die ik op me fiets heb, als
daar de snelspanner van het voorwiel losraakt valt deze niet gelijk uit de vork. er zit
een randje waar de snelspanner overheenvalt, als je deze voldoende uitdraait.

milkmachine
Forum-lid

milkmachine 30 jun 2009 21:08

Ik weet niet zeker of de voorvork een 'tik' gehad heeft. Zoals ik al zei, het oude voorwiel past nog wel en voorzover ik kan beoordelen ziet de voorvork er nog ok uit.

De snelspanner heb ik helemaal opengedraaid. Hij blijft echt hangen op de as van het wiel.

Plaats reactie