Wat heb jij zoal gebroken door een val?
-
- Forum-lid
Wielrennen of gewoon nog maar trainen tussen het openbaar verkeer is zoals iedereen weet niet de veiliste sport!
Hoeveel keer ben jij al tegen de vlakte gegaan?
en als je dit niet meer kunt bijhouden;.. waar ben je overal al gekwetst geraakt?
Dit is trouwens de enige reden waarom ik niet aan competitie rijden doe..
((mss ook omdat ik niet mag van thuis door het gevaar)) lol
laat u gaan!
Hoeveel keer ben jij al tegen de vlakte gegaan?
en als je dit niet meer kunt bijhouden;.. waar ben je overal al gekwetst geraakt?
Dit is trouwens de enige reden waarom ik niet aan competitie rijden doe..
((mss ook omdat ik niet mag van thuis door het gevaar)) lol
laat u gaan!
Twee keer zwaar gevallen. Plus een aantal kleine valpartijtjes die in de berm eindigden en nauwelijks iets voorstelden.
De eerste valpartij was in de afdaling van een Pyreneen col (mijn eerste fietsvakantie in de bergen). Met 60 kmh van de weg afgeschoten en tegen de bergwand aangesmakt. Ik droeg geen helm en hield zelf niets aan de valpartij over. Mijn fiets heeft de klap opgevangen en het frame was in twee gebogen.
De tweede valpartij was op een beijzeld fietspad waar ik onderuit ging en vol op mijn heup landde. Ik heb me niet opgevangen en had ook niet in de gaten dat ik aan het vallen was. Nadat ik een klap en pijn voelde, schreeuwde ik het uit van pijn. gevolg was een gecompliceerde dijbeen breuk die uiteindelijk anderhalf seizoen heeft gekost.
De eerste valpartij was in de afdaling van een Pyreneen col (mijn eerste fietsvakantie in de bergen). Met 60 kmh van de weg afgeschoten en tegen de bergwand aangesmakt. Ik droeg geen helm en hield zelf niets aan de valpartij over. Mijn fiets heeft de klap opgevangen en het frame was in twee gebogen.
De tweede valpartij was op een beijzeld fietspad waar ik onderuit ging en vol op mijn heup landde. Ik heb me niet opgevangen en had ook niet in de gaten dat ik aan het vallen was. Nadat ik een klap en pijn voelde, schreeuwde ik het uit van pijn. gevolg was een gecompliceerde dijbeen breuk die uiteindelijk anderhalf seizoen heeft gekost.
Live fast; die young. mijn blog
Niet echt iets gebroken, maar wel een AC luxatie graad 3, een paar hersenschuddingen, gekneusde ribben en alles bij elkaar zo'n vierkante meter schaafwond... schat ik...
Competitie rijden gevaarlijker dan toerfietsen? Ach, mijn hevigste valpartijen waren met toertochten en niet in een koers....
Competitie rijden gevaarlijker dan toerfietsen? Ach, mijn hevigste valpartijen waren met toertochten en niet in een koers....
Enige wat ik gebroken heb is m'n helm, bij m'n laatste val anderhalve week geleden.[img=http://img7.imageshack.us/img7/3549/p1306092121.jpg]
Een keer gevallen tot nu toe...
Toen enkel mijn ego gebroken, zo lang mogelijk stil proberen te staan.
Uiteindelijk kwam het idee in mijn fiets op om om te gaan vallen, kon niet optijd loskomen...
Daar lig je dan, plat op de grond met je voeten nog in het pedaal :
Jasper.
Toen enkel mijn ego gebroken, zo lang mogelijk stil proberen te staan.
Uiteindelijk kwam het idee in mijn fiets op om om te gaan vallen, kon niet optijd loskomen...
Daar lig je dan, plat op de grond met je voeten nog in het pedaal :
Jasper.
mijn Flickr
-
- Forum-lid
Ik voetbal al 25 jaar, en dat heeft me een kleine 20 verstuikingen en keuzingen van alle mogelijke gewrichten opgeleverd, al dan niet met gips erbij. Dan spreek ik nog niet over de obligate verrekkingen en bont en blauwe toestanden. Sinds ik in een puur recreatieve reeks speel als doelman gelukkig veel beter.
Ik fiets al bijna even lang, zij het met een onderbreking van een 7 jaar bij de studententijd+eerst beroepsjaren. In die even vele fietsjaren slechts 1 lelijke val meegemaakt, die gelukkig bij kneuzingen en schaafwonden bleef. In het dagelijkse verkeer (stadsfiets) een drietal ongevallen, met gelijkaardige resultaten.
Fietsen is m.i. geen gevaarlijke sport, zeker niet in vergelijking met contactsporten als voetbal. Je kunt pech hebben en vallen. In het verkeer helpt een defensieve houding, maar je kunt ook pech hebben.
Ik fiets al bijna even lang, zij het met een onderbreking van een 7 jaar bij de studententijd+eerst beroepsjaren. In die even vele fietsjaren slechts 1 lelijke val meegemaakt, die gelukkig bij kneuzingen en schaafwonden bleef. In het dagelijkse verkeer (stadsfiets) een drietal ongevallen, met gelijkaardige resultaten.
Fietsen is m.i. geen gevaarlijke sport, zeker niet in vergelijking met contactsporten als voetbal. Je kunt pech hebben en vallen. In het verkeer helpt een defensieve houding, maar je kunt ook pech hebben.
over pech hebben.........
met de mtb over de gewone weg is niet leuk. Dus fiets over hek heen getild en lekker single track verder.
Rij ik een paar minuten wil ik kijken hoe ik verder moet en rem ik af......ben ik ineens op het naaktstrandgedeelte aangekomen!!
Beetje verbouwereerd aan het kijken maar niet door dat ik ondertussen al stil stond (met ingeklikte schoenen.
En dus, in front of de dames en heren zonder iets aan helemaal plat.....ze zullen wel gedacht hebben...thuis zeker niets gewend
Nee...niet de meest pijnvolle qua lichamelijke beschadiging maar voor de rest .....
met de mtb over de gewone weg is niet leuk. Dus fiets over hek heen getild en lekker single track verder.
Rij ik een paar minuten wil ik kijken hoe ik verder moet en rem ik af......ben ik ineens op het naaktstrandgedeelte aangekomen!!
Beetje verbouwereerd aan het kijken maar niet door dat ik ondertussen al stil stond (met ingeklikte schoenen.
En dus, in front of de dames en heren zonder iets aan helemaal plat.....ze zullen wel gedacht hebben...thuis zeker niets gewend
Nee...niet de meest pijnvolle qua lichamelijke beschadiging maar voor de rest .....
Het gaat er niet om hoe groot je tandwielen zijn.
Het gaat er om wat je er mee doet!
Het gaat er om wat je er mee doet!
Ik ben één keer aangereden door een auto met een gebroken enkel als gevolg. En vorig jaar in januari ben ik gevallen toen ik heel langzaam door een bocht reed. Daarbij heb ik mijn heup op 2 plaatsen gebroken.
Een jaar of vijf geleden onder een viaduct, door een stom bultje in de weg, de macht over het stuur verloren en lelijk onderuit gegaan. Het was op loopafstand van het AMC ziekenhuis. Met mijn fiets aan mijn linkerhand, en een zeer pijnlijke rechterarm kwam ik de afdeling spoedeisende hulp binnenlopen. Ik mocht gelijk blijven. Twee dagen later hebben ze met stukjes donorbot en metalen pinnetjes mijn rechter elleboog weer in elkaar gezet...
Mijn fiets had slechts een paar schrammetjes. Maar die is dan ook van staal.
Mijn fiets had slechts een paar schrammetjes. Maar die is dan ook van staal.
Maar ik heb meer verstand van gitaren...
- de zwarten
- Forum-lid HC
Heeft je verzekering de wegbeheerder aansprakelijk gesteld voor die bult?
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®