Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Wiel niet in het midden te plaatsen...

masterb
Forum-lid

masterb 16 jun 2009 23:18

Ik heb net een wat ouder wielsetje binnen gekregen. Chorus 9 speed naven met Ambrosio Excellence velgen in het rood.
Het voorwiel kan echter niet recht in mijn fiets geplaatst worden. Het lijkt wel alsof de naaf smaller is. Het wiel staat wel loodrecht maar niet in het midden tussen mijn remmen...dit ligt niet aan mijn remmen.

Weet iemand raad?

luuc
Forum-lid

luuc 16 jun 2009 23:22

andere naaf? Dan zal je huidige naaf misschien een afwijkende inbouwlengte hebben.
There can only BeOne.

skimons
Forum-lid

skimons 17 jun 2009 01:28

alle voornaven hebben een 100 mm inbouw en zijn gecentreerd, of je moet er heel gekken dingen mee uithalen...

als je het wiel omdraait, staat-ie dan wel goed? of aan de andere kant uit het midden? dan is het wiel niet gecentreerd. kun je met een centreerboog en een spakenspanner oplossen, maar heel makkelijk is dat niet. voor de fietsenmaker geen probleem overigens. wel een mooie set!!

turbodiesel2
Forum-lid

turbodiesel2 17 jun 2009 11:16

ik heb toevallig het zelfde setje in mn handen gehad en zag er van af omdat er in allebei de wielen een slag zat met rete veel spanning op de spaken.
waarschijnlijk staat indd de velg uit het midden.

masterb
Forum-lid

masterb 17 jun 2009 14:04

skimons schreef:alle voornaven hebben een 100 mm inbouw en zijn gecentreerd, of je moet er heel gekken dingen mee uithalen...

als je het wiel omdraait, staat-ie dan wel goed? of aan de andere kant uit het midden? dan is het wiel niet gecentreerd. kun je met een centreerboog en een spakenspanner oplossen, maar heel makkelijk is dat niet. voor de fietsenmaker geen probleem overigens. wel een mooie set!!

Normaal staat het wiel meer naar links en als ik het wiel draai met de snelspanner aan de verkeerde kant staat hij inderdaad meer naar rechts.
Ik denk dat de set maar gewoon even naar de FM moet.

Inderdaad een erg mooi setje als je het mij vraagt, ik ben nu al verliefd op het geluid wat die 9 speed Chorus naven maken...

[img=http://www.bikepro.com/products/hubs/hu ... s_hubs.jpg]

Plaats reactie