Cube of Orbea???
hoi allemaal,
Ik ben 19 jaar oud (65kg) en na 6 jaar was mijn Pinarello Surprice met campa mirage aan vervanging toe.
Nu sta ik echter voor een bekende en zeer moeilijk keus.
Mijn Voorkeur gaat momenteel uit naar de:
Orbea Onix Tour (shimano Ultegra)
Wielen: Shimano RS20
inclusief pedalen: look keo easy.
8.9kg????
Prijs 2130,-
Daarnaast is de Cube Agree GTC race ook een leuk fietsje:
Shimano ultegra
Wielen: Cube HP aero???
7.8kg???
2000,-
Laat jullie meningen eens los en help me met deze (moeilijke??) keuze,
b.v.d. Roy!
Ik ben 19 jaar oud (65kg) en na 6 jaar was mijn Pinarello Surprice met campa mirage aan vervanging toe.
Nu sta ik echter voor een bekende en zeer moeilijk keus.
Mijn Voorkeur gaat momenteel uit naar de:
Orbea Onix Tour (shimano Ultegra)
Wielen: Shimano RS20
inclusief pedalen: look keo easy.
8.9kg????
Prijs 2130,-
Daarnaast is de Cube Agree GTC race ook een leuk fietsje:
Shimano ultegra
Wielen: Cube HP aero???
7.8kg???
2000,-
Laat jullie meningen eens los en help me met deze (moeilijke??) keuze,
b.v.d. Roy!
Poe... Voor 2k euro zijn heel veel mooie fietsen te koop. Ik zou nog genoeg alternatieven weten
Gelet op de geometrie van het frame lijkt de Orbea wel meer geschikt voor een wat relaxtere rechtop houding en de Cube meer race georienteerd.
Fiets je wedstrijden etc of....
Gelet op de geometrie van het frame lijkt de Orbea wel meer geschikt voor een wat relaxtere rechtop houding en de Cube meer race georienteerd.
Fiets je wedstrijden etc of....
Die orbea kan je veel goedkoper krijgen dan 2130 volgens mij..
Daarnaast kan je bijvoorbeeld denken aan een wilier izoard of mortirolo..
kijk verder eens naar bijvoorbeeld:
cervelo (S1)
focus
bianchi
pinarello
ridley
scott
giant
trek
time
Daarnaast kan je bijvoorbeeld denken aan een wilier izoard of mortirolo..
kijk verder eens naar bijvoorbeeld:
cervelo (S1)
focus
bianchi
pinarello
ridley
scott
giant
trek
time
Voor 2000 euro kan je 2e hands soms schitterende deals doen. Ik had een budget van plusminus 2500 euro voor deftige racefiets. voorkeur ging uit naar pina, de rosa, colnago. Tot mijn oog viel op een ridley noah, 2 jaar oud en in uitstekende staat want praktisch niet op gereden. Voor minder geld had ik plots een absolute topfiets...
Nu weet ik het wel!
succes met zoektocht
Nu weet ik het wel!
succes met zoektocht
pjeare schreef:Hebben jullie voorstellen van merken bijv.??
Mag absoluut niet duurder dan de Orbea worden, 2130 euro dus
(1) Welk maat heb je nodig (zitbuis/BBL, bovenbuis, balhoofdbuis)?
(2) Voorkeur voor frame materiaal (alu, carbon, tita)?
(3) Voorkeur voor Shimano, Campa, SRAM?
(4) Wat vind je belangrijk in je fiets wat betreft merk, imago, service/garantie, webwinkel of FM, etc?
"Sometimes when you win, you really lose. And sometimes when you lose, you really win. And sometimes when you win or lose, you actually tie and sometimes when you tie, you actually win or lose."
(1) Zitbuis center-top is 57cm, verder moet ik mij nog/weer laten meten.JackBrown schreef:pjeare schreef:Hebben jullie voorstellen van merken bijv.??
Mag absoluut niet duurder dan de Orbea worden, 2130 euro dus
(1) Welk maat heb je nodig (zitbuis/BBL, bovenbuis, balhoofdbuis)?
(2) Voorkeur voor frame materiaal (alu, carbon, tita)?
(3) Voorkeur voor Shimano, Campa, SRAM?
(4) Wat vind je belangrijk in je fiets wat betreft merk, imago, service/garantie, webwinkel of FM, etc?
(2) Mijn voorkeur gaat uit naar carbon, omdat mooiste modellen van carbon zijn?? en titanium gewoon weg veelste duur voor mij /student is.
(3) Shimano, omdat Campa duurder in onderhoud is en ik met SRAM totaal niet bekend ben.
(4) Mijn voorkeur gaat uit naar een FM met goede service.
Wat merk/imago betreft; Mijn mening is tot een fiets gewoon lekker moet rijden en goed zitten, je hebt niets aan een duure colnago die niet prettig zit.
Ik heb wel een vraag over Geometrie van een frame; is die geometrie niet te "omzeilen" door je fiets af te stellen met spacers, stuurpen, zadel hoogte, zadel naar voor of achter, etc.??? Op deze manier kan elk frame je toch passend gemaakt worden?