Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Fietsmeting

robbey
Forum-lid
Berichten: 234
Lid geworden op: 12 aug 2006 14:06

robbey 15 jun 2009 14:33

Ben op zoek naar 'n goeie, niet al te dure fietsmeting in de buurt van rotterdam / denhaag. Ben nog steeds niet helemaal tevreden met mijn fietshouding vandaar.
Hebben jullie tips / goeie ervaringen?

Verneem graag jullie reacties

k33z
Forum-lid
Berichten: 349
Lid geworden op: 17 sep 2008 12:26

k33z 15 jun 2009 14:41

Ik heb zelf ook lang met hetzelfde 'probleem' gelopen. In de regio Den Haag heb ik niet echt iets kunnen vinden. Wilde zelf graag een goede meting door een bewegingsdeskundige (niet alleen technische kennis).

Door dit forum ben ik terecht gekomen bij Lucas Bos (www.fietsbewegingsanalyse.nl). Ben er vorige week geweest en ben zeer tevreden over zijn werkwijze. Of het mijn klachten volledig weg neemt kan ik nog niet zeggen.

Het is wel een stukje rijden vanuit Den Haag (bij Arnhem in de buurt), maar dat had ik er graag voor over.

sjapper
Forum-lid
Berichten: 44
Lid geworden op: 04 dec 2007 17:55
Locatie: Amersfoort
Contact

sjapper 16 jun 2009 13:11

Zelf tot volle tevredenheid geholpen door Chris Brands

daj
Forum-lid
Berichten: 712
Lid geworden op: 20 jul 2007 18:50

daj 16 jun 2009 17:37

Bij Hans Struijk in Den Haag kan je een "professional" bikefitting.com meting laten doen. Wel handig als je met het OV komt, zit naast station HS.

ej
Forum-lid
Berichten: 32
Lid geworden op: 05 jan 2008 16:20

ej 15 jul 2009 22:24

robbey schreef:Ben op zoek naar 'n goeie, niet al te dure fietsmeting in de buurt van rotterdam / denhaag. Ben nog steeds niet helemaal tevreden met mijn fietshouding vandaar.
Hebben jullie tips / goeie ervaringen?

Verneem graag jullie reacties


Ik weet niet of goedkoop of dichtbij het kriterium moet zijn. Je kan zoveel winst halen uit een goede dynamische (geen statische) meting. Preventie die hiervan uitgaat kan je pret in het fietsen behouden (en blessures voorkomen) en dat scheelt weer veel geld.
Er zijn er in Nederland maar weinigen die echt weten waar ze over praten en dat wetenschappelijk kunnen onderbouwen voor verschillende fietsers-en doelgroepen.
Ik heb meerdere goede ervaringen met Chris Brands in Amerongen (ondergebracht bij sportmedisch centrum van Guido Vroemen).
EJ

mulder
Forum-lid
Berichten: 48
Lid geworden op: 31 dec 2005 16:23

mulder 15 jul 2009 23:28


mulder
Forum-lid
Berichten: 48
Lid geworden op: 31 dec 2005 16:23

mulder 15 jul 2009 23:37

Voorburg: Van Herwerden, is goed, kosten weet ik niet.
Scheveningen: Tom Schouten, is goed, kosten weet ik ook niet

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16446
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 30 jan 2010 12:13

Ik heb me volledig laten opmeten bij Jan Engels van fit concept in Bonheiden.
Dit is geen fietswinkel en hij verkoopt ook niets.
Eerst is er een gesprek over eventuele klachten en wat je wil fietsen.
Dan meet hij je volledig op.
Je schoenplaatjes worden nagezien en eventueel goedgezet.
Dan moet je warm rijden op je eigen fiets die hij op rollen heeft gezet.
Tijdens het fietsen filmt hij dit en kan dit dan achteraf afspelen op de PC.

Dan past hij je fiets aan volgens de maten die genomen zijn en hoe je op de fiets zou moeten zitten.
Je krijgt een volledige print van je lichaamsmaten en de instellingen van je fiets.

Als je dan een nieuwe fiets wil kopen heb je een print met de maten en kan je een fiets kopen waar je zelf wil.

Je krijgt 3 maanden waarborg als je zelf vind dat je niet goed zit kan dit aangepast worden.

Alles bij elkaar is hij ongeveer 2 uur enkel met jou bezig.

Kostprijs: 95 Euro
I know myself like no one else
Nothing to defend

kooijman
Forum-lid
Berichten: 94
Lid geworden op: 01 okt 2009 18:27

kooijman 31 jan 2010 22:43

Even een lijstje voor de duidelijkheid:

Chris Brands www.fietsmeting.nl Amerongen (NL-UT)
Lucas Bos www.fietsbewegingsanalyse.nl Renkum (NL-GL)
Tom Schouten www.tomschouten.nl Scheveningen (NL-ZH)
Jan Engels www.fit-concept.be Bonheiden (BE-AN)
Van Herwerden www.vanherwerden.nl Voorburg (NL-ZH)
Hans Struijk www.hansstruijkfietsen.nl Den Haag (NL-ZH)
Bulls DF1 Ambrosio FCS 28

svensation
Forum-lid
Berichten: 80
Lid geworden op: 28 dec 2009 22:30

svensation 01 feb 2010 09:43

Mulder schreef:Voorburg: Van Herwerden, is goed, kosten weet ik niet.


65 euro, wordt kwijtgescholden als je een fiets koopt. Volgens de verkoper is het in 10 minuten uitgevoerd.

patmaessen
Forum-lid
Berichten: 1790
Lid geworden op: 22 aug 2006 15:22

patmaessen 01 feb 2010 09:56

Svensation schreef:
Mulder schreef:Voorburg: Van Herwerden, is goed, kosten weet ik niet.


65 euro, wordt kwijtgescholden als je een fiets koopt. Volgens de verkoper is het in 10 minuten uitgevoerd.


Ik heb een afspraak gemaakt met bikemedical in Elsloo Limb. om me fatsoenlijk op de fiets te zetten. Veel last van lage rugpijn na het fietsen. Is niet relevant in dit topic qua afstand, echter duurt deze meting ongeveer 2 uur. Een dikke 10 minuten is de 'standaard' meting die vrijwel elke fm je kan aanbieden en dan is 65 euro toch wel snel verdiend denk ik.

jorisb
Forum-lid
Berichten: 1279
Lid geworden op: 21 mar 2008 10:56

jorisb 01 feb 2010 09:57

Als je niet helemaal tevreden bent moet je of zelf aan de slag of je moet een dynamische "meting" laten doen.
Voor mij is alleen op laten meten en daarna de getallen door een computer halen volgens een bepaalde berekening niet zinvol. En als het in 10 minuten kan dan heb ik er al helemaal geen vertrouwen in, dan heb je nauwelijks nog iemand nauwkeurig opgemeten. Daarnaast is het nauwkeurig afstellen van je schoenplaatjes ook enorm belangrijk.

Dus als ik jou was zou ik iets verder rijden en wellicht wat meer betalen en dan een goede zinvolle afstelling laten doen waar je echt iets aan hebt.

Plaats reactie