Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Maatvoering Ultima

gerbenke
Forum-lid

gerbenke 14 jun 2009 15:30

Hoi collega`s!

Na wat twijfelen heb ik de Castelli Velo. geretouneerd. Ik voelde me toch niet helemaal lekker over het feit dat de broekspijpen wat opkropen. Voor een broek van die prijs moet alles gewoon goed zijn!

Nu heb ik beslist voor de nieuwe Ultima U-Line broek te gaan (ook goed getest in Fiets). Maar helaas zit er wederom geen fietsenzaak in de buurt die deze broek in de collectie heeft... Komt de "maat-vraag" weer te boven.

Nu weet ik dat velen met een Ultima Performance broek rijden. Kunnen jullie me vertellen of deze broek klein of normaal valt?

De Castelli viel zeer klein, en de M zat me goed. Verder ben ik een echt "S gebruiker".

Alvast bedankt!

marsman
Forum-lid

marsman 14 jun 2009 17:03

Ik heb de oude Ultima Performance 2 broek. Normaal heb ik altijd L, maar die was nu te klein. Daarom een XL genomen en die zit prima. Moet wel zeggen dat de pijpen nu na ruim een jaar wat beginnen te lubberen.
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

gerbenke
Forum-lid

gerbenke 15 jun 2009 21:11

Dank voor je reactie Marsman.

Zijn er meer mensen die dit kunnen bevestigen?

tes_
Forum-lid

tes_ 16 jun 2009 19:06

Je woont niet toevallig in de buurt van Groningen? Bij Belga-fietsen hebben we de U-line wel hangen. Maar in ieder geval: ik heb normaal van Ultima een S, maar van de U-line een M, vooral omdat de pijpjes onderaan een stuk strakker zitten dan bij de andere modellen (zoals de Performance).
groetjes, Tessa

jpp
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar jpp 16 jun 2009 20:34

Ik heb de Ultima Performance 2: normaal XL, maar deze broek in XXL. Valt dus in mijn geval 1 maat kleiner uit. Fijne broek trouwens.
... más allá ...

gerbenke
Forum-lid

gerbenke 16 jun 2009 20:51

Dank voor alle reactie`s, ik weet genoeg en ga voor de M.

@ Tessa: helaas, ik woon ongeveer aan de andere kant van Nederland, Zeeland...

Groeten,

Patrick

Plaats reactie