Hallo,
Ik ben een beginnend weilrenner. Heb nu een heel goedkoop fietsje van een vriend van mij overgenomen maar wil nu een echte mooie fiets kopen. Mijn budget is ongeveer tot 1300-1400 euro.
Ik rijd recreatief, 's avonds of in het weekend, tochtjes van 50 tot 100 km en soms een tocht van wat meer. Ik ben niet de lichtste, 100 kilo. Ik zoek een comfortabele racefiets aluminium frame waar je lekker op zit en die fijn stuurt. Qua afmontage lijkt shimano 105 mij goed genoeg, ultegra mag natuurlijk altijd, maar ik stop liever iets meer in een goed frame dan in de afmontage.
Ik ben dit weekend bij een aantal winkels geweest en tot nu toe springen 3 fietsen er voor mij uit. Hebben jullie ervaring met deze fietsen, misschien nog toevoegingen?
Van Specialized een erg fijne fiets, schijn heel comvortabel te fietsen en erg goed te sturen. De Allez
Van Cannondale de synapse, even proef op gefiets, voelde erg fijn aan, fijne houding veel comfort. Heb ook op de CAADD gefietst , iets mindere houding voor mij.
synapse
En dan van Trek:1.9
Ik heb ook op een Cube gereden, die vondt ik qua comfort toch net iets minder en daarom viel die voor mij af.
Verder zat ik ook nog aan een Jan Jansen te denken en vind ik Willier fietsen vaak ook erg mooi.
Hebben jullie dus adviesen/toevoegingen/ervaringen?
Graag advies
-
- Forum-lid
Staat al een hele website vol geschreven met advies / ervaringen met dit soort keuzes. Waarom heb je de keuzes teruggebracht tot deze twee modellen ? En waarom dan bijvoorbeeld de Cannondale Synaps en niet de CAAD9 ? Ik kan best wat antwoorden op deze vragen bedenken, maar het belangrijkste is dat je zelf goed afvraagt wat je precies zoekt. Carbon/Alu, welke groep, geometrie van de modellen, etc.
Alle 3 leuke fietsen, maar wiel-technisch gezien niet de beste keuzes. Met jouw gewicht (ik mag het zeggen, want weeg hetzelfde) zou ik erg goed op de wielset letten die eronder zit. Als je daar meer over wilt lezen, dan moet je even de zoekfunctie gebruiken op "zware". Dan krijg je heel wat posts te zien over advies voor wielen voor zwaardere rijders. Doe er je voordeel mee!
Het is een kwestie van smaak, maar die Trek 1.9 is wat mij betreft een schande voor het merk. Staar je niet blind op dat daar Ultegra op zit. Frame heeft rare vorm (snap niet dat ze het een racefiets noemen), wielset is 3x nix.
Aan de witte niet weggewerkte remkabels kan je wel mooi je wasje ophangen tijdens het rijden.
Ik zeg check Bianchi!
Aan de witte niet weggewerkte remkabels kan je wel mooi je wasje ophangen tijdens het rijden.
Ik zeg check Bianchi!
Mijn keuze is gevallen op dezelfde 3 fietsen.
Ik ga overstappen van een mountainbike naar een racefiets.
Bij mij is de trek afgevallen en mijn voorkeur gaat uit naar de cannondale.
Lees hier veel goede reviews over.
Succes met je keuze en ben benieuwd welke het gaat worden.
Ik ga overstappen van een mountainbike naar een racefiets.
Bij mij is de trek afgevallen en mijn voorkeur gaat uit naar de cannondale.
Lees hier veel goede reviews over.
Succes met je keuze en ben benieuwd welke het gaat worden.
http://www.energy-zone.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Forum-lid
Bedankt voor de adviezen.
Ik trek zelf nog het meest richting de cannondale, zal dan zeker nog eens naar de wielset moeten kijken of dat tegen mij bestand is.
Iemand raadde mij ook nog Stevens en Willier aan, dus daar ga ik mij ook eens in verdiepen.
@Spurs, welke reviews bedoel je?
Ik trek zelf nog het meest richting de cannondale, zal dan zeker nog eens naar de wielset moeten kijken of dat tegen mij bestand is.
Iemand raadde mij ook nog Stevens en Willier aan, dus daar ga ik mij ook eens in verdiepen.
@Spurs, welke reviews bedoel je?
@toppie, de Allez kan niet standaard jouw gewicht aan (iets met de remmen, fietst idd heeeeel comfortabel) en de Trek 1.9 is niet echt geschikt door de wielen (kun je natuurlijk vervangen). De Cannondale is wel een leuke zo te zien ben ik alleen niet zo mee bekend. De Wilier Escape is ook niet verkeerd maar je moet van het frame houden, kwestie van smaak. Fietst wel goed als ik een maat van mag geloven.
whats life without a decent bike?!
Zelf fiets ik op de Stevens Aspin 2009, fiets bevalt mij erg goed Shimano Ultegra afgemonteerd en Easton Vista SL Wielen.
Dus misschien is dat ook nog wel wat voor jou, fiets bevalt mij in ieder geval goed. Het enigste nadeel is wel dat ik erg lang op de levering van mijn fiets heb moeten wachten.
Dus misschien is dat ook nog wel wat voor jou, fiets bevalt mij in ieder geval goed. Het enigste nadeel is wel dat ik erg lang op de levering van mijn fiets heb moeten wachten.