carbon zadelpen muurvast in carbon frame
-
- Forum-lid
Hallo
De carbon zadelpen is een aantal jaren geleden droog gemonteerd in een carbon frame. Helaas zit het ding nu muurvast en ik durf er niet teveel kracht op uitoefenen. Iemand een suggestie ? Kan kruipolie een oplossing zijn, en zo ja, welk type ? Graag wat tips aub:/:/
De carbon zadelpen is een aantal jaren geleden droog gemonteerd in een carbon frame. Helaas zit het ding nu muurvast en ik durf er niet teveel kracht op uitoefenen. Iemand een suggestie ? Kan kruipolie een oplossing zijn, en zo ja, welk type ? Graag wat tips aub:/:/
fast ... not furious
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
-
- Forum-lid
Paul1978 schreef:bij mij ging de fiets met de zadelpen in de bankschroef en dan met 2 man eraan trekken
oftewel de ritchey wcs carbon zadelpen ging kapot
maar hij ging er wel uit!
Met grof geweld aan een carbon zadelpen/fiets gaan trekken terwijl deze in een bankschroef zit is niet echt een goed advies lijkt me..
-
- Forum-lid HC
Eerst maar eens een weekje de combo kruipolie en WD40 gebruiken. Elke avond inspuiten en proberen.
Als je zadelpen bovenop open is daar ook veel inspuiten en op zijn kop houden dat er ook van onderaf olie inloop.
Als je zadelpen bovenop open is daar ook veel inspuiten en op zijn kop houden dat er ook van onderaf olie inloop.
-
- Forum-lid
had hetzelfde. uiteindelijk met veel geduld, kracht en gewone druppels dreft de ritchey stem uit carbon frame gekregen. Geduld, want door het vele draaien (wrijving) werden frame en stem enorm warm. heb er uiteindelijk 2 avonden over gedaan... vervolgens eea ingesmeerd met carbon montage pasta teruggezet. zagen en bankschroeven zou ik niet meteen doen....
CyclistForum Luxembourg
-
- Forum-lid HC
Jackiejunior schreef: de ritchey STEM uit carbon frame gekregen.
Geen wonder dat het vast zit wanneer je een stuurpen in je frame steekt
-
- Forum-lid
Als het de "post" zou zijn, kun je beter TNT bellen.
Als je Campa hebt, wil je echt nooit meer iets anders
-
- Forum-lid
OK, mijn dank voor de relevante tips. Ik begin alvast met de zachte aanpak.
fast ... not furious