Pagina 1 van 2

Vusolo Maestro

Geplaatst: 30 mei 2011 12:42
door bike_add1ct
Ik heb ook een nieuw fietsje, een Vusolo Maestro. Via de vriendelijke heren van Vusolo snel kunnen regelen na het onfortuinlijke overlijden van mijn Scott CR1...

Afbeelding

Afbeelding
(excuses voor de brakke telefoonpics)

Dit weekend opgebouwd. Record 10spd shifters en achterderailleur overgezet, alsmede Arundel bidonhouders, Look Keo's, Ritchey WCS spul, Mavic SSC remmen en de trouwe Eurusjes. Nieuw is het Fi'zi:k Arione CX braided carbon zadel, de Chorus 2010 voorderailleur en de Super Record 2010 cranks. Het frame heeft een oversized BB90 bottom bracket, dus ik heb er Campa OS-fit cups ingeperst (met bankschroef en 2 plankjes... thanks Sharkman1!), die vallen mooi weg. Verder lopen alle kabels binnendoor. De buitenkabel van de achterrem loopt in zijn geheel door de bovenbuis, de buitenkabels voor de derailleurs gaan achter de balhoofdbuis naar binnen en maken daardoor wel een beetje een rare bocht.

Het eerste testritje was wel positief, alles loopt mooi, maar ik moet e.e.a. nog wel even bijstellen, maar dat komt goed.

Geplaatst: 30 mei 2011 15:27
door tinuz0
Fraai!

Mijn vriendin heeft er sinds een maand of twee ook één. Ze is het heel tevreden over... :)
Ik zal binnenkort een paar foto's posten.

Geplaatst: 30 mei 2011 15:31
door havana
Deftig hekwerk.

Ik zie dat je m.b.t. het stuur hetzelfde "probleem" hebt als ik. Volgens mij ook hetzelfde stuur, trouwens. De overgang van de shifters naar het stuur is niet geheel vlak, terwijl de onderkant van de bocht scheef staat...

Geplaatst: 30 mei 2011 16:05
door bike_add1ct
Klopt, dit is het WCS Classic stuurtje met shallow bocht. Ik heb de shifters nu iets hoger gezet maar ik zet ze weer terug denk ik, zo komt er teveel druk op mijn handen als ik op mijn shifters fiets (bijna altijd). Mooi vlak zoals met een ergo stuurtje wordt het niet, maar ik vond het op zich wel prima eerst. Toch zal ik dit type stuur niet weer kiezen, eigenlijk vind ik de bocht wat te krap voor mijn handen.

Geplaatst: 31 mei 2011 11:47
door havana
Wat zijn die 10-speed shifters trouwens een plaatje! Erg jammer dat Campa van dat design is afgestapt.

Geplaatst: 31 mei 2011 12:14
door danoontje
ik zie net op de site de prijzen van deze frameset...ongekend wat ze voor zo'n chinees durven vragen zeg!

Geplaatst: 31 mei 2011 12:57
door bike_add1ct
Ze zeggen zelf dat hij in Italie gemaakt wordt. Daar kunnen ze beter naar eigen specificaties werken, kunnen ze maatframes bestellen en hoeven ze minder grote partijen af te nemen. Overigens wel een heel mooi afgewerkt frame.

Geplaatst: 31 mei 2011 12:58
door tinuz0
[quote="danoontje"]ik zie net op de site de prijzen van deze frameset...ongekend wat ze voor zo'n chinees durven vragen zeg![/quote]

Hoe kom je erbij dat het frame een 'chinees' is...?

Hetgeen bike_add1ct schrijft kan ik bevestigen; Er is inderdaad ook verteld dat het frame uit Italië afkomstig is. Over de afwerking niets anders dan lof, knap spuitwerk met oog voor de details!

Geplaatst: 31 mei 2011 13:00
door havana
Het is niet zo rullevant (Johan Derksen) waar dat frame vandaan komt. Een Chinees of een Taiwainees heeft dan wel spleetogen, maar kan net zo goed kartonnen frames in elkaar flanzen als een luie Italiaan, of misschien wel beter.

Geplaatst: 31 mei 2011 13:54
door danoontje
Ik nodig je uit om eens goed op het web te zoeken.. ;-)

Zelf rij ik overigens ook op een chinees en ben er dik tevreden over. Enkel heb ik ongeveer 1/5e van het bedrag betaald.

Geplaatst: 31 mei 2011 15:14
door ace1978
Op de doos van mijn frame stond Taiwan bijna nog groter geschreven dan Cervelo!

Mooie fiets! Had nog nooit van het merk gehoord, maar dit ziet er strak uit.

Geplaatst: 31 mei 2011 16:34
door tinuz0
Van een ieder frame is tegenwoordig wel een chinees equivalent… Beetje denigrerend om het zo te stellen terwijl de achtergrond ervan niet kent.