Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Insectennetje (gaas) voor helm

robiris
Forum-lid

robiris 31 mei 2009 10:39

Hallo daar,

Kon niks vinden over dit onderwerp dus misschien ben ik de enige met dit probleem (al denk ik het niet). Gister met racefiets in Limburg en bij één van mn vrienden vloog er een wesp in z'n helm. Eerst hoofd omlaag beetje schudden (helpt meestal) en toen toch maar vlug helm af. Gelukkig net op tijd, hij was niet gestoken. Nu gebeurde dit op de vlakke en ging het allemaal redelijk makkelijk, maar voor hetzelfde geld gebeurd het als je midden in een afdaling zit, dan heb je niet zomaar even je helm af.
Weet iemand of er oplossingen (netjes, gaas) zijn voor in je helm zodat er geen insecten invliegen. Ik weet dat MET vroeger helmen had met zo'n voorziening maar dat is alweer een paar jaar geleden. Of hebben jullie andere oplossingen voor dit probleem??
Als wielrennen makkelijk was, zou het wel voetbal heten

henkv
Forum-lid
Contact

henkv 31 mei 2009 11:41

Dit is 'n wel / niet een aanschafcriterium. Verschillende merken hebben (selev, met) ze andere weer niet. De luchtweerstandfreaks willen geen netje. Ik wil geen helm zonder netje :)
Mijn trainingen op bikeplanner.com

patmaessen
Forum-lid

patmaessen 31 mei 2009 11:45

Daarom rijd bij onze vereniging iedereen met een fiets petje of een bandana onder de helm. Is prettig om het zweet een beetje op te vangen en in het geval dat je een aanvaring hebt met wat voor insect dan ook ben je redelijk beschermd.
Bij mijn giro helm zit ook een soort mutsje maar dat is meer tegen de kou dan voor insecten.

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 31 mei 2009 15:53

Ik had pas wel een wesp die in m'n helm gevlogen was. Ik had pas door dat 't een wesp was nadat ik 1 keer gestoken werd, toen helm snel af. Maar 't beest zat zo vast in m'n haar dat ik nog een paar keer gestoken werd eer dat ie weg was. Gaf wel een middagje hoofdpijn... Maar goed de kans dat 't gebeurd is niet zo groot en de gevolgen bij mij ook niet echt, dus ik blijf wel lekker met de Atmos'en rijden.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Winston
Forum-lid

Gebruikersavatar Winston 31 mei 2009 17:20

robiris schreef:Ik weet dat MET vroeger helmen had met zo'n voorziening maar dat is alweer een paar jaar geleden. Of hebben jullie andere oplossingen voor dit probleem??

LAS helmen zijn voorzien van gaas.
Bikes&Coffee What else?

velo
Forum-lid
Contact

velo 31 mei 2009 17:57

Staal, je blijft rijden ....
http://vintageveloblog.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

stephan68
Forum-lid

Gebruikersavatar stephan68 01 jun 2009 21:21

Ja zo'n Buff draag ik ook altijd. En heeft z'n nut vanmiddag weer bewezen!

Voordeel is ook dat je niet beperkt bent om alleen een merk helm te kopen waarin gaas verwerkt is.

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 02 jun 2009 03:32

Nadelen van een buff of bandana:

- Het geeft meer warmte (in de winter een voordeel)
- Het ziet er niet uit (is subjectief, weet ik)

Supergrover
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Supergrover 02 jun 2009 11:54

Amclassic-fan schreef:Ik had pas wel een wesp die in m'n helm gevlogen was. Ik had pas door dat 't een wesp was nadat ik 1 keer gestoken werd, toen helm snel af. Maar 't beest zat zo vast in m'n haar dat ik nog een paar keer gestoken werd eer dat ie weg was. Gaf wel een middagje hoofdpijn... Maar goed de kans dat 't gebeurd is niet zo groot en de gevolgen bij mij ook niet echt, dus ik blijf wel lekker met de Atmos'en rijden.

Flinke klap erop geven helpt(wel handschoen aan !!)
geeft trouwens ook hoofdpijn...
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

rikkert
Forum-lid

rikkert 03 jun 2009 15:37

havana schreef:Nadelen van een buff of bandana:

- Het geeft meer warmte (in de winter een voordeel)
- Het ziet er niet uit (is subjectief, weet ik)

Om maar niet te spreken van een petje onder je helm. Dat staat echt goofy! Maar het helpt wel. Keuzes, keuzes.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

tr1969
Forum-lid

tr1969 03 jun 2009 15:44

Ik heb zelf sinds kort een Scully heet dat ding geloof ik van Nike, een soort strakke, ademende dunne muts, wordt ook door hardlopers gebruikt.
Deze beval goed en zie je bijna niet zitten, alleen zonder helm loop je voor l*l.
Anima Sana in Corpore Sano

Canyon Grail

foosho
Forum-lid

foosho 03 jun 2009 15:46

roboxl schreef:LAS helmen zijn voorzien van gaas.
idd..
Perfecte helm ook voor mijn hoofd (na er ~15 bij Rose geprobeerd te hebben).

Plaats reactie