di2 getest via shimano
Heb vandaag de di2 dura ace van shimano getest op de Bilzen classic. Mijn bevindingen: de voorderailleur schakelt echt supersnel ,voordat je je vinger van de knop kon halen lag hem er al op,ook onder zware belasting zeker geen probleem, de achterderailleur schakelde ook supersnel ook onder zware belasting.
De ergonomie van de shifters vond ik beter dan de 7900.Conclusie:nog effekes sparen want dit is echt wel een super groep om te hebben.
Verder was de fiets afgemonteerd met Pro vibe stuur en pen dat zeer goed in de hand lag ondanks dat het stuur boven volledig oversized is (vond dit zelfs zeer gripvast),een pro griffon sl zadel (zat zeer goed),een zeer goede stijve carbon kader welke weet ik niet(ergens gelezen een ridley maar weet het niet)en waar ik ook echt zeer content over was, waren de wielen nl dura ace c24 carbon clincher wielen zij waren zeer stijf en goed in acceleratie.
Conclusie van de dag:een zeer geslaagde testdag met een dikke plus voor SHIMANO
De ergonomie van de shifters vond ik beter dan de 7900.Conclusie:nog effekes sparen want dit is echt wel een super groep om te hebben.
Verder was de fiets afgemonteerd met Pro vibe stuur en pen dat zeer goed in de hand lag ondanks dat het stuur boven volledig oversized is (vond dit zelfs zeer gripvast),een pro griffon sl zadel (zat zeer goed),een zeer goede stijve carbon kader welke weet ik niet(ergens gelezen een ridley maar weet het niet)en waar ik ook echt zeer content over was, waren de wielen nl dura ace c24 carbon clincher wielen zij waren zeer stijf en goed in acceleratie.
Conclusie van de dag:een zeer geslaagde testdag met een dikke plus voor SHIMANO
cervelo r3 dura ace 7800 veltec speed carbon 6.0
cervelo slc-sl dura ace 7900 vumaquad zipp 343
corratec revo team xtr
cervelo slc-sl dura ace 7900 vumaquad zipp 343
corratec revo team xtr
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40014
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Ik heb er een heeeeeeel klein stukje mee mogen rijden tijdje terug. Het snelle schakelen kan ik inderdaad bevestigen, voorderrie is super.
Echter de afwerking van het geheel vind ik nog niet mooi. Accu is lelijk en de voorderrie veel te grof. Nog ff finetunen en zorgen dat het iets kleiner wordt (leuke upgrade voor 2011).
Echter de afwerking van het geheel vind ik nog niet mooi. Accu is lelijk en de voorderrie veel te grof. Nog ff finetunen en zorgen dat het iets kleiner wordt (leuke upgrade voor 2011).
Less is bore
Ik heb de DI2 ook mogen testen en was zeker onder de indruk van de werking van het geheel. Vooral de werking van de voor derailleur was super. Met een druk op de knop en dan direct goed liggen zonder te ratelen. De autotrim functie is ook perfect. Persoonlijk vind ik de ergonomie ook erg fijn.
Wanneer ze wat goedkoper worden ben ik zeker van plan een groep aan te schaffen. Prijs vind ik nog (veel) te duur.
Wanneer ze wat goedkoper worden ben ik zeker van plan een groep aan te schaffen. Prijs vind ik nog (veel) te duur.
Ik heb gisteren op een Shimano Di2 fiets de klimtoertocht in Heelsum gereden. Was vooraf wat sceptisch, maar moet al die gedachten bijstellen. Groep werkte boven verwachting soepel. Alleen "verliep" de achterderrailleur wat na circa 80 km wat later dus meer geluid veroorzaakte bij het afschakelen op de cassette. Voorderrailleur werkte feilloos en inderdaad erg snel. Vond de toetsjes wel even wat lastig te vinden die zouden van mij wat duidelijker voelbaar aanwezig mogen zijn. De groep was inderdaad gemonteerd op een heerlijke harde fiets. Strakke carbon/alu wielset (wel even wat lucht uit de bandjes laten lopen) en een verbazend goed Pro SL zadel. Met de andere Pro onderdelen rijd ik normaal ook dus die kwamen bekend voor. De fiets was perfect afgesteld op de vooraf aangegeven maten waardoor het direct vertrouwd aanvoelde. Er werd geen probleem van gemaakt dat ik mn eigen pedaaltjes meebracht. Heerlijk kunnen gooien en smijten met een superfiets op een mooi uitgezette tocht in heerlijk weer. jammer dat het zo ontzettend druk was bij de start. Gelukkig heeft 1 van de jongens van Shimano mijn inschrijving geregeld, zodat ik ook nog eens niet in de lange rij hoefde. Super actie van Shimano. Moet maar eens zien of de Campa Record 10 speed groep volgend jaar nog op mn fiets zit..........
Was dus een feest om een keer op te rijden. Krijg je de kans, dan doen.
Was dus een feest om een keer op te rijden. Krijg je de kans, dan doen.
paar weken geleden op de Fiets testdag waren er Di2's te over. Shimano had hier ook een stand met alleen maar Di2 afgemonteerde fietsen.
Nog nooit op een racefiets gereden en die dag als allereerste een RedBull met Di2 afmontage.....noem dat maar eens niet vanaf het begin verpest worden!!!
Inderdaad, het werkt geweldig maar wat voegt het nou helemaal toe aan een goed werkende ultegra of zelfs 105 set?
Als BoysToys is het natuurlijk geweldig maar een goed afgeregelde en onderhouden 'gewone' groep voldoet toch ook 100%? En dáár raken de batterijen in ieder geval niet van leeg.....
Nog nooit op een racefiets gereden en die dag als allereerste een RedBull met Di2 afmontage.....noem dat maar eens niet vanaf het begin verpest worden!!!
Inderdaad, het werkt geweldig maar wat voegt het nou helemaal toe aan een goed werkende ultegra of zelfs 105 set?
Als BoysToys is het natuurlijk geweldig maar een goed afgeregelde en onderhouden 'gewone' groep voldoet toch ook 100%? En dáár raken de batterijen in ieder geval niet van leeg.....
Het gaat er niet om hoe groot je tandwielen zijn.
Het gaat er om wat je er mee doet!
Het gaat er om wat je er mee doet!
Joppnl schreef: Als BoysToys is het natuurlijk geweldig maar een goed afgeregelde en onderhouden 'gewone' groep voldoet toch ook 100%? En dáár raken de batterijen in ieder geval niet van leeg.....
Een suzuki alto komt ook overal, alleen rijdt een lexus toch wat lekkerder.
De vraag is altijd of je het er zelf voor over hebt.
A bad day on the bike is better than a good day at work.
Het sterft op het forum bepaald niet van de discussies over de DI2 groep, ik kan slechts deze en een nog stoffiger topic vinden, iemand enig idee hoe dat komt?
Of houden we gewoon niet zo van elektriezz...
Of houden we gewoon niet zo van elektriezz...
You should see me go downhill...
k kreeg vandaag de winterfolder van dat Grote Duitse Merk.
1 racer met Di2 wordt er aangeboden (carbon x-lite oro 4000 ....eur 4899.....)
Met ultegra 2010 kost ie2499, dat is dus ietsie meer dan de helft..
1 racer met Di2 wordt er aangeboden (carbon x-lite oro 4000 ....eur 4899.....)
Met ultegra 2010 kost ie2499, dat is dus ietsie meer dan de helft..
Het gaat er niet om hoe groot je tandwielen zijn.
Het gaat er om wat je er mee doet!
Het gaat er om wat je er mee doet!
-
- Forum-lid
- Berichten: 483
- Lid geworden op: 07 aug 2009 23:20
Joppnl schreef:k kreeg vandaag de winterfolder van dat Grote Duitse Merk.
1 racer met Di2 wordt er aangeboden (carbon x-lite oro 4000 ....eur 4899.....)
Met ultegra 2010 kost ie2499, dat is dus ietsie meer dan de helft..
Ik heb ook met Di2 gereden in april/mei (heuvelentocht). Mooi systeem, schakelt superfijn, was gemonteerd op Ridley Excalibur volgens mij. Maar ..... ik vind dat het systeem nog niet echt mooi wordt weggewerkt, ook niet bij de hierboven genoemde fiets van Red Bull
[img=http://www.roseversand.de/output/import ... 7740_1.jpg]
TiesT schreef:Nog niet goed leverbaar, kansloos duur en dus weinig mensen die het hebben.
Iets niet hebben is bij mijn weten nog nooit een reden geweest voor de mensheid om er vervolgens dan maar geen mening over te hebben
TiesT schreef:Wat wil je weten...
Ik ben eigenlijk vooral benieuwd naar het (al dan niet) storingsgevoelig zijn. Met de complexiteit neemt die over het algemeen namelijk zo ongeveer kwadratisch toe (remember Murphy). Niet dat ik ook maar overweeg het aan te schaffen, het is naar mijn mening leuk spul voor de pro's, al kan ik me voorstellen dat die nachtmerries krijgen van een kapotte servomotor op het verkeerde moment.
You should see me go downhill...
-
- Forum-lid
- Berichten: 231
- Lid geworden op: 19 nov 2008 14:24
Ik heb 'm uitgeprobeerd tijdens de JJ-Classic. De werking van de voorderrailleur vond ik spectaculair: de kettingloop is altijd goed.
Achter zag ik niet zoveel verschil met mijn Campa Veloce: die schakelt ook altijd in één keer goed.
Voor zoveel geld zou ik 'm in ieder geval niet aanschaffen, daarvoor vind ik het verschil echt te klein.
(ik weet niet welk frame er werd gebruikt, maar het was wel een lekker strak en licht fietsje)
Achter zag ik niet zoveel verschil met mijn Campa Veloce: die schakelt ook altijd in één keer goed.
Voor zoveel geld zou ik 'm in ieder geval niet aanschaffen, daarvoor vind ik het verschil echt te klein.
(ik weet niet welk frame er werd gebruikt, maar het was wel een lekker strak en licht fietsje)
zou de kans niet net zo groot zijn dat een kabeltje breekt?Niet dat ik ook maar overweeg het aan te schaffen, het is naar mijn mening leuk spul voor de pro's, al kan ik me voorstellen dat die nachtmerries krijgen van een kapotte servomotor op het verkeerde moment.
Pinarello FP5: Record, Zonda. Pinarello Treviso: Veloce, Easton Vista SL