Hallo iedereen
Situatieschets: zo'n 8 jaar geleden maakte ik met mijn trekkingfiets enkele duizenden kilometers per jaar. Ik had toen ook een helm (trek).
Na enkele jaren gestopt te zijn met fietsen, heb ik mij sinds 2 maanden een racefiets aangekocht en nu gebruik ik die helm van toen nog steeds.
Kan dit nu kwaad of niet? Moet ik een nieuwe helm kopen of niet?
Alvast bedankt voor de antwoorden
nieuwe helm of niet?
voetjes 30 schreef:Ik had het wel verwacht.
Zou ik dan een Giro of een Bell kopen? Ik heb gezien dat deze bij Hopmans in reclame staan. Of nog andere merken misschien?
Koop er een die jou prettig zit. Naast Giro en Bell zijn er nog zat andere merken die goede helmen produceren.
Belangrijkste is dat ie goed past.
Zeker een nieuwe helm. Toevallig 2 wk geleden naar Alpe d'Huez geweest met een groepje, waarbij ook een, met respect, oudere heer. Die had ook een helm van ca 10 jaar oud.
Hij ging vrij onschuldig onderuit, maar wel een tikkie op het hoofd: verder geen schade maar wel helm zowat in tweeen.
Dacht toen: dat kan niet de bedoeling zijn. Blijkbaar gaan die helmen behoorlijk achteruit met de jaren.
Weet trouwens niet of hij eerder al een keer harder was gevallen en toen zijn helm niet heeft vervangen, maar dat verwacht ik niet.
Hij ging vrij onschuldig onderuit, maar wel een tikkie op het hoofd: verder geen schade maar wel helm zowat in tweeen.
Dacht toen: dat kan niet de bedoeling zijn. Blijkbaar gaan die helmen behoorlijk achteruit met de jaren.
Weet trouwens niet of hij eerder al een keer harder was gevallen en toen zijn helm niet heeft vervangen, maar dat verwacht ik niet.
-
- Forum-lid HC
Een helm hoort (kan) zeker wel te breken, anders kan hij de klap niet opvangen. Dit kan al gebeuren bij een op het oog zachte val.
-
- Forum-lid HC
een helm hoord bij contact te versplinteren. Gisteren ging mijn drie maanden oude Giro in 5 stukken en had meteen zijn geld opgebracht.
- daniel1975
- Forum-lid HC
voetjes 30 schreef:Ik had het wel verwacht.
Zou ik dan een Giro of een Bell kopen? Ik heb gezien dat deze bij Hopmans in reclame staan. Of nog andere merken misschien?
Giro en Bell hebben een identieke pasvorm.
Probeer ook bijvoorbeeld MET. Kies de helm die het prettigst zit en niet de goedkoopste. Die zul je altijd met tegenzin op je hoofd zetten.
Less is bore
mijn mening:
stel je hebt maat 57.
koop dan geen helem die v bijv van 52 tot 58 gaat,maar eentje die van bijv 54 tot 60 gaat.
(of wat er ook te koop is).
mijn haren zijn soms wat langer, en dan heb je nog verstelmogelijkheden.
stel je hebt maat 57.
koop dan geen helem die v bijv van 52 tot 58 gaat,maar eentje die van bijv 54 tot 60 gaat.
(of wat er ook te koop is).
mijn haren zijn soms wat langer, en dan heb je nog verstelmogelijkheden.
.................