fietsen zonder ravatiering??
-
- Forum-lid
vorige week fietsten meer dan 400 mensen samen met Hennie Kuiper de alp d'huez, met meer dan 30 gr in de volle zon. helaas ben ik 4 weken geleden gevallen en daarbij mijn tanden deels kwijt geraakt maar ook mijn schouder uit de kom gehad, wat gezorgt heeft voor de annulering. nu ga ik wanneer ik beter ben zelf de alp fietsen, maar wat nu als het zo warm is en er geen hulp is onderweg? hoe neem ik de goede voorzorgmaatregelen?
zijn er organisaties die dit verzorgen?
alvast mijn dank.
zijn er organisaties die dit verzorgen?
alvast mijn dank.
je moet niet de berg maar jezelf overwinnen
-
- Forum-lid HC
Wat denk je van familie en vrienden!
What makes the boat go faster?
Geen antwoord op je vraag, maar er zijn in die buurt trouwens veel mooiere beklimmingen dan de Alpe d'Huez!
Enkele voorbeelden: Col d'Ornon, Col du Glandon, Col du Galibier (lang en zwaar), Col de l'Iséran (lang!).
Heb je wel eens eerder in de bergen gefietst trouwens?
In de Vogezen kun je ook mooi fietsen.
Qua water: ook als je af en toe wat over je heen gooit zijn 2 bidons nog wel genoeg. Van tevoren goed drinken, na afloop goed drinken, dan is één klim echt geen probleem. Het is natuurlijk ook handig om het heetste moment van de dag te mijden.
Enkele voorbeelden: Col d'Ornon, Col du Glandon, Col du Galibier (lang en zwaar), Col de l'Iséran (lang!).
Heb je wel eens eerder in de bergen gefietst trouwens?
In de Vogezen kun je ook mooi fietsen.
Qua water: ook als je af en toe wat over je heen gooit zijn 2 bidons nog wel genoeg. Van tevoren goed drinken, na afloop goed drinken, dan is één klim echt geen probleem. Het is natuurlijk ook handig om het heetste moment van de dag te mijden.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
-
- Forum-lid HC
HEE je vergeet de sarenne!!!
RAVITAILLERING
[quote="Scepticus"]1x de Alpe d'Huez op?
Daarvoor heb je aan 2 volle bidons (ik zou eentje met water en eentje met sportdrank nemen) echt wel genoeg.[/quote]
+1. Zeker voor enkel de Alpe. Die is maar 10? km, dat gaat makkelijk met 2 0.75l bidons. Evt een camelback?
Daarvoor heb je aan 2 volle bidons (ik zou eentje met water en eentje met sportdrank nemen) echt wel genoeg.[/quote]
+1. Zeker voor enkel de Alpe. Die is maar 10? km, dat gaat makkelijk met 2 0.75l bidons. Evt een camelback?
- margriet
- Forum-lid
- Locatie: Le Mont-Dore | Massif du Sancy | Puy de Dôme | Auvergne | Frankrijk
- Contact
En alhoewel je voor Alpe d'Huez inderdaad aan 2 kleine bidonnetjes genoeg zou moeten hebben, is er volgens mij - zoals in zo veel Franse gehuchtjes - ook nog een fontein met Eau Potable langs de klim. Ergens rechts in een bocht, meen ik mij te herinneren.
Fietsgroet,
Margriet | Les Camélias
Margriet | Les Camélias
[quote="japie carbon"]HEE je vergeet de sarenne!!![/quote]
Dat is nog een half bidonnetje extra na de Alp
of van de andere kant natuurlijk
Les Deux Alpes, Col de La Morte en La Berarde ook niet vergeten te doen! Vooral die laatste is qua omgeving en klimmen de moeite waard.
Dat is nog een half bidonnetje extra na de Alp
of van de andere kant natuurlijk
Les Deux Alpes, Col de La Morte en La Berarde ook niet vergeten te doen! Vooral die laatste is qua omgeving en klimmen de moeite waard.
-
- Forum-lid
dank voor de reacties, alternatieven en de verkorte cursus nederlands. had idd niet gemogen! ga eerst eens in de vogezen kijken lijkt me interessant. misschien ideen voor in belgie?
je moet niet de berg maar jezelf overwinnen