laptop mee naar het werk op de racefiets
Ik wil woon-werk verkeer met de racefiets gaan oppakken. Echter met de afstand van 25 km enkele reis en het feit dat ik een laptop (plus wat extra kleding) mee moet nemen is een rugzak denk ik niet handig.
Ik had al even gekeken naar een bagagedrager, maar vind niet snel een handig systeem. Bijvoorbeeld de tassen bij een Topeak RX zijn te klein voor de laptop.
En
Het liefst zou ik dan aan een afneembare bagagedrager gaan zoals een zadelpendrager, maar kan zo'n drager het aan als er een tas aan 1 kant komt? Zijn er tassen die goed bovenop blijven liggen (betere verdeling van het gewicht).
Hoe doen jullie dat of hoe zouden jullie het doen?
Ik had al even gekeken naar een bagagedrager, maar vind niet snel een handig systeem. Bijvoorbeeld de tassen bij een Topeak RX zijn te klein voor de laptop.
En
Het liefst zou ik dan aan een afneembare bagagedrager gaan zoals een zadelpendrager, maar kan zo'n drager het aan als er een tas aan 1 kant komt? Zijn er tassen die goed bovenop blijven liggen (betere verdeling van het gewicht).
Hoe doen jullie dat of hoe zouden jullie het doen?
Heb het ooit eens een keer gedaan, maar nooit weer.
Een rugzak met laptop (+kleding) is zo zwaar dat het echt niet lekker fietst. Wat ik doe is mijn laptop (en kleding) de dag ervoor op de zaak achterlaten, zodat ik zonder zware rugzak naar de zaak kan fietsen. Als ik dan weer een keer met de auto naar de zaak ga, neem ik het zwikkie weer mee naar huis.
Een rugzak met laptop (+kleding) is zo zwaar dat het echt niet lekker fietst. Wat ik doe is mijn laptop (en kleding) de dag ervoor op de zaak achterlaten, zodat ik zonder zware rugzak naar de zaak kan fietsen. Als ik dan weer een keer met de auto naar de zaak ga, neem ik het zwikkie weer mee naar huis.
Ik pak ze wel weer in de afdaling
Een zadelpendrager is een mogelijkheid maar dan moet je de laptop bovenop de drager vervoeren anders gaat de drager draaien. Ik heb zo'n ding maar zou mijn laptop er niet aan hangen, imo te fragiel.
Ik zou eerder een tubus fly op mijn fiets monteren en een goede tas (Vaude of Ortlieb) gebruiken.
Ik zou eerder een tubus fly op mijn fiets monteren en een goede tas (Vaude of Ortlieb) gebruiken.
Groet,
Eric
-4 wheels to move your body, 2 wheels to move your soul-
Eric
-4 wheels to move your body, 2 wheels to move your soul-
- superrose
- Forum-lid
- Contact
Koerierstas, ik he er eentje waar een laptop in past en die hangt een beetje op de heup
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.
website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten
website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten
-eric- schreef:Een zadelpendrager is een mogelijkheid maar dan moet je de laptop bovenop de drager vervoeren anders gaat de drager draaien. Ik heb zo'n ding maar zou mijn laptop er niet aan hangen, imo te fragiel.
Op een racefiets??
Ik pak ze wel weer in de afdaling
Het probleem is inderdaad dat ik geen vaste bagagedrager wil, want ik vind het al erg genoeg dat ik met een drager op mijn racer moet.
Met een zadelpendrager ben ik echter ook bang voor draaien. Maar een tas die bovenop zo'n rekje kan heb ik nog niet gevonden. Alternatief is dan met 2 tassen rijden en aan de andere kant mijn kleding etc doen.
@superrose: Een tas op de heup zit is denk ik ook geen pretje voor 25 km of heb je het over iets anders als wat ik denk.
Met een zadelpendrager ben ik echter ook bang voor draaien. Maar een tas die bovenop zo'n rekje kan heb ik nog niet gevonden. Alternatief is dan met 2 tassen rijden en aan de andere kant mijn kleding etc doen.
@superrose: Een tas op de heup zit is denk ik ook geen pretje voor 25 km of heb je het over iets anders als wat ik denk.
-
- Forum-lid
Ik weet niet of je de mogelijkheid hebt maar ik laat mijn laptop gewoon op stage staan, alle bestanden die ik nodig heb sla ik op een USB stick op. Maandag gaat de laptop in de rugtas en vrijdag gaat hij weer mee terug.
Kleding heb ik daar liggen en als ik de laptop niet mee heb is er ruimte om de vieze/schone kleding mee te nemen. Werkt voor mij goed op deze manier.
Kleding heb ik daar liggen en als ik de laptop niet mee heb is er ruimte om de vieze/schone kleding mee te nemen. Werkt voor mij goed op deze manier.
Cannondale SuperSix EVO Hi-Mod
Cervélo R3SL
BMC CX02
Cervélo R3SL
BMC CX02
Ik zou ook zoeken naar een oplossing waardoor je geen laptop heen en weer hoeft te slepen. Vergeet niet dat je laptop (HD, moederbord e.d.) niet beter worden van dat getril achter op je fiets, en zoals gememoreerd: op je rug wil je dat ding ook niet hebben.
Ik doe dit ook minimaal 1* per week, op de vrijdag. Voor mij is het 22km enkele reis.
Ik laat dan de laptop idd op het werk liggen en hoef alleen een rugzak met wat kleren en toiletspullen mee te nemen.
Als ik de laptop in het weekend echt nodig heb dan rij ik vrijdag 's avonds alsnog met de auto even heen en weer om dat ding op te halen.
Ik laat dan de laptop idd op het werk liggen en hoef alleen een rugzak met wat kleren en toiletspullen mee te nemen.
Als ik de laptop in het weekend echt nodig heb dan rij ik vrijdag 's avonds alsnog met de auto even heen en weer om dat ding op te halen.
superrose schreef:Koerierstas, ik he er eentje waar een laptop in past en die hangt een beetje op de heup
Same here, heb er nauwelijks last van (ondanks dat mijn laptop niet 1 van de lichtste is). Tochtje van ca. 25 km, dat wel, bij langere afstanden ga je het wel voelen denk ik.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
-
- Forum-lid
Ik had hetzelfde probleem, daarnaast is het nog eens lastig een racefiets op slot te zetten.
En je moet nog eens hopen dat je collega's zuinig omgaan met de fietsen in de stalling
Heb uiteindelijk maar besloten een extra woon-werk fiets aan te schaffen, waar ik achter twee Ortlieb tassen op kwijt kan voor laptop en kleding.
http://www.koga.com/nl/bike.asp?collect ... &id=551773
En je moet nog eens hopen dat je collega's zuinig omgaan met de fietsen in de stalling
Heb uiteindelijk maar besloten een extra woon-werk fiets aan te schaffen, waar ik achter twee Ortlieb tassen op kwijt kan voor laptop en kleding.
http://www.koga.com/nl/bike.asp?collect ... &id=551773
-
- Forum-lid
ik doe 20km enkel reis met een ortlieb koeriertas (de kleine versie) met laptop + wat kleding in en het gaat prima!