Tips vervangen binnenblad
Ik zou vandaag het binnenblad (34) willen vervangen van mijn Ultegra compact. Ik zou er graag een 38 van BBB willen opzetten.
Hoe ga ik best te werk, zouden jullie me wat tips kunnen geven? (ik gebruik een werkstandaard)
Alvast bedankt
Hoe ga ik best te werk, zouden jullie me wat tips kunnen geven? (ik gebruik een werkstandaard)
Alvast bedankt
-
- Forum-lid
Ik zou in iederr geval eerst proberen de beide bladen te demonteren zonder het cranckstel los te halen. Dat scheelt een hoop werk.
Kwestie van boutjes losdraaien en de boel weer vastdraaien. Let er wel even op hoe de uitstulping op het buitenblad gemonteerd is (dit als het goed is precies bij de crankarm). Ik zet de boel met loctite vast, omdat ik nog wel eens een boutje verloren heb.
-
- Forum-lid
Ketting voor demonteren op buitenblad leggen, cranck naar achteren laten wijzen, en zo de ketting als het buitensteblad los komt naar de buitenkant van je fiets toveren.
"Keihard door de bochten, aan snelheid gewend"
havana schreef:Kwestie van boutjes losdraaien en de boel weer vastdraaien. Let er wel even op hoe de uitstulping op het buitenblad gemonteerd is (dit als het goed is precies bij de crankarm). Ik zet de boel met loctite vast, omdat ik nog wel eens een boutje verloren heb.
Dus je crankstel hoef je niet te demonteren? Ik heb namelijk ook een Ultegra 6700 en wil ninnenkort voor in Limburg de 38 vervangen door de 34.
Destijds heb ik het bij de FM laten doen.........
Nee crankstel zelf moet je daarvoor zeker niet demonteren. Ik heb het binnenblad vorige week vervangen, en dat ging redelijk snel. Zat wel een beetje te sukkelen met mijn ketting omdat mijn bracket heel breed is, en moet de ketting dan naar buiten leggen. Maar het ging al bij al vlot.
Ik zou graag zelf mijn binnenblad vervangen.
Ik las hier al dat ik mijn crank gewoon kan laten zitten. Nu zit ik alleen nog met het volgende
- Ik rij met een Ultegra 6700 compact crank en zou graag mijn 34t binnenblad vervangen voor een 39t. Kan ik dan gewoon Deze plaatsen?
- Ik wil ook gelijk de ketting mee vervangen, kan ik deze op dezelfde lengte laten of moet hij hij langer door het grotere binnenblad?
Ik las hier al dat ik mijn crank gewoon kan laten zitten. Nu zit ik alleen nog met het volgende
- Ik rij met een Ultegra 6700 compact crank en zou graag mijn 34t binnenblad vervangen voor een 39t. Kan ik dan gewoon Deze plaatsen?
- Ik wil ook gelijk de ketting mee vervangen, kan ik deze op dezelfde lengte laten of moet hij hij langer door het grotere binnenblad?