Voor al je afspraakjes

Interesse in steel is real-forumrit(ten)?

frigo
Forum-lid

frigo 20 mei 2009 17:26

Je kent het misschien wel, de meewarige blikken van de leden van je eigen fietsclub als je eens mee fietst op je klassieke (retro) stalen fiets!? Deze jongens begrijpen niets van jouw voorliefde voor fraaie stalen kaders waar de emotie vanaf straalt.

Nu heb je natuurlijk tochten als l'Eroica en de Retro Ronde van Vlaanderen en beurzen zoals 'Stalen Ros' waar je je hart weer even op kunt halen, maar hiermee is het aantal evenementen toch wel heel beperkt.

Daarom deze oproep: zijn er mensen op dit forum met een stalen fiets die interesse hebben om op regelmatige basis (b.v. eens per kwartaal) een 'steel is real' forummeeting te hebben?

Idee is om op wisselende locatie een aantal keer per jaar iets af te spreken. Vervolgens een leuke tocht te rijden (conform principe 'samen uit, samen thuis'), achteraf gezellig samen nog wat drinken en een beetje ouwehoeren over onze hobby.

Heb je een oude Bianchi, Gios, Pinarello, Benotto of een oer-Hollandse Gazelle Champion Mondial of Batavus Professional in de schuur en spreekt het idee je aan?

Reageer dan op dit topic, kom met je ideeën, suggesties, vragen of opmerkingen!

Bianchi 1885: Bij een Italiaanse racefiets krijg je de moraal er gratis bij!

niklas2
Forum-lid

niklas2 20 mei 2009 17:36

Frigo,
leuk idee! Ik meld me aan als member met mijn oud-Hollandsch stuk Gazelle staal.

We zouden in het kader van de meewarige blikken bijv 1x per jaar een rit in Klassieke Stijl kunnen doen (dus a la L'Eroica: alleen buiscommandeurs, toeclips en liefst met wollen truitjes etc) en de overige twee ritten (want veel meer valt er vast niet te proppen in de overvolle kalenders van eenieder) Free Style - zolang het frame maar van staal is.

NB Eerstvolgende rit zou de Retro Ronde van Vlaanderen op 28 juni kunnen zijn - daar staan al een stuk of wat forummers voor op de rol. Deze is in Klassieke Stijl
Ambitie: veel
Tijd: te weinig

seger
Forum-lid

seger 20 mei 2009 18:02

Tellen stalen Concorde's ook? ;). Leuk idee!
Pijn is zwakte die het lichaam verlaat...

frigo
Forum-lid

frigo 20 mei 2009 18:19

[quote="Seger"]Tellen stalen Concorde's ook? ;). Leuk idee![/quote]

Die mag natuurlijk mee.! Concorde's zijn eigenlijk vermomde Italianen, want gebouwd met columbus buizen :D

Ik heb bijvoorbeeld ook een Bianchi SLX afgemonteerd met een moderne Chorus-groep en Look KEO Carbon (beetje als de retro Bianchi van GastheerG). Ook dat valt wat mij betreft onder 'steel is real' ook al is die niet klassiek afgemonteerd. Die zou ik dus kunnen pakken voor de 3 ritjes naar het idee van Niklas2, voor de echte klassieke rit neem ik dan een echt oud barrel mee met buiscommandeurs en toeclips...

bianchisl3
Forum-lid

bianchisl3 20 mei 2009 18:57

[quote="Frigo"]
Heb je een oude Bianchi, Gios, Pinarello, Benotto of een oer-Hollandse Gazelle Champion Mondial of Batavus Professional in de schuur

[/quote]

Goed idee, mag een nieuwe Pegoretti (2007) ook? Zo niet dan wordt het een Gios (1978), van Herwerden (1999) of Batavus (1979) ;)
Veel weekenden zijn al ingevuld maar als het maar half kan doe ik helemaal mee!

frigo
Forum-lid

frigo 20 mei 2009 19:17

[quote="BianchiSL3"][quote="Frigo"]
Heb je een oude Bianchi, Gios, Pinarello, Benotto of een oer-Hollandse Gazelle Champion Mondial of Batavus Professional in de schuur

[/quote]

Goed idee, mag een nieuwe Pegoretti (2007) ook? Zo niet dan wordt het een Gios (1978), van Herwerden (1999) of Batavus (1979) ;)
Veel weekenden zijn al ingevuld maar als het maar half kan doe ik helemaal mee![/quote]

Keus genoeg zie ik;) Uiteraard is bovenstaand lijstje met merknamen maar een voorbeeld. Waar het om gaat is dat je op een stalen fiets komt met karakter! Dus geen Alu, Tita of Carbon, daar kun je n.l. gerust mee aan komen bij je reguliere fietsclubje, zonder meewarig aangekeken te worden...

niklas2
Forum-lid

niklas2 20 mei 2009 19:22

[quote="Frigo"] Waar het om gaat is dat je op een stalen fiets komt met karakter! Dus geen Alu, Tita of Carbon, daar kun je n.l. gerust mee aan komen bij je reguliere fietsclubje, zonder meewarig aangekeken te worden...[/quote]

Ah, dan mag een fiets met een slap karakter dus ook! In dat geval heb ik ook nog een stalen Moser met iets te veel comfort.....
Ambitie: veel
Tijd: te weinig

adufresne
Forum-lid

adufresne 20 mei 2009 19:24

Ik sluit me gaarna aan in de rij met mijn Pinarello Vuelta (1999). Deze valt weliswaar niet echt in de categorie 'retro', maar ze heeft wel een mooie slanke stalen buisconstructie (Columbus SL).

bottecchia
Forum-lid

bottecchia 21 mei 2009 18:21

Als het in mijn agenda past ben ik ook zeker van de partij. Leuk idee om af en toe zo'n ritje te doen. Ik heb van alles in m'n berging staan. Alu, Carbon maar ook staal. Soms is het gewoon hartstikke leuk om op zo'n oude fiets een stukkie te gaan rijden. Je gaat gek genoeg op een hele andere manier de deur uit. Gewoon lekker ontspannen. Ik heb er ook bewust geen fietscomputer op gedaan.

Voor deze ritten heb ik een Merckx en een Benotto. De Merckx heeft een moderne Campagnolo Veloce groep en die gebruik ik vaak als ik bijvoorbeeld in Vlaanderen ga rijden. De Benotto is een echte retro fiets maar daar moet nog wel even wat mee gebeuren. Het is de bedoeling om die fiets klaar te hebben voor de Retro ronde van Vlaanderen.

Wat wellicht een leuk idee is voor deze ritten is om een beetje diversiteit aan te brengen. De ene keer een ritje om gewoon in het zonnetje te fietsen. Cappucino op het terras en vooral niet te veel inspannen. Dan weer een keertje naar bijvoorbeeld Vlaanderen om ook wat heuvels of kasseien te doen. Keertje naar Drenthe of Friesland of zo, rondje heuvelrug. Gewoon van alles wat.

rubenio
Forum-lid

rubenio 21 mei 2009 18:35

Leuk initiatief !
Mijn stalen gazelle goldline is op een haar na af, ik lees hier wel wanneer de eerste toch aanvang gaat vinden.

Grtz.
Ruben

sunitram
Forum-lid

Gebruikersavatar sunitram 22 mei 2009 00:34

Lijkt me leuk om te doen.Geen prestatie rit,maar een gezellige rit met gelijkgestoorden onder elkaar.
Zoals te zien is m'n Gazelle Champion Mondial zo goed als klaar.Nog even wat afstellen aan het zadel en misschien toch een langere stuurnok en dan is hij gereed voor de retro Ronde van Vlaanderen.

Sunitram

[img=http://img200.imageshack.us/img200/6950/vdp6690.jpg]

[img=http://img29.imageshack.us/img29/9928/vdp6697.jpg]
Liefhebber Nederlandse stalen racefietsen

Plaats reactie