AERO KLIMWIEL
Ik ben op zoek naar een aero klimwiel liefst bandjes .Ik kom er niet uit wat ik het beste kies .Geen schimano wielen en met een budget van rond de 1000eur.De wielset moet liefst licht,aero, stevig zijn en goede naven .
Ik ben zelf 1M88 en weeg op het moment 81kg op het lichtste 77kg .
Ik heb al zitten te twijfelen aan schamal ,neutron ,cosmic slr ,ea90slx.Bij de profs zie je sommige met hoge en andere met lage velgen in het gebergte rijden maar wat is nu eigenlijk het beste?
Hopelijk kan me iemand wat tips geven
Ik ben zelf 1M88 en weeg op het moment 81kg op het lichtste 77kg .
Ik heb al zitten te twijfelen aan schamal ,neutron ,cosmic slr ,ea90slx.Bij de profs zie je sommige met hoge en andere met lage velgen in het gebergte rijden maar wat is nu eigenlijk het beste?
Hopelijk kan me iemand wat tips geven
De Neutron voldoet in ieder geval niet aan je (eigen) aero vereiste
Als je het echt goed wilt doen, ontkom je niet aantubes. Dan kan je met een hoge velg rijden èn zijn de wielen licht.
Alle wielen die voor bandjes zijn en zo'n hoge velg wegen minstens 1700 gram. De tube versie zijn vaak lichter dan 1500 gram.
Heb je een specifiek inzet gebied op het oog, meer klimmen dan dalen, of vlak. Of..
Waarom is aero hier ook zo belangrijk voor je ?
Voor het oog is hoog mooi, maar als je veel klimt, kan je beter kijken naar een iets lagere en inderdaad shamal o.i.d nemen.
Alle wielen die voor bandjes zijn en zo'n hoge velg wegen minstens 1700 gram. De tube versie zijn vaak lichter dan 1500 gram.
Heb je een specifiek inzet gebied op het oog, meer klimmen dan dalen, of vlak. Of..
Waarom is aero hier ook zo belangrijk voor je ?
Voor het oog is hoog mooi, maar als je veel klimt, kan je beter kijken naar een iets lagere en inderdaad shamal o.i.d nemen.
SpEric schreef:Als je het echt goed wilt doen, ontkom je niet aantubes. Dan kan je met een hoge velg rijden èn zijn de wielen licht.
Alle wielen die voor bandjes zijn en zo'n hoge velg wegen minstens 1700 gram. De tube versie zijn vaak lichter dan 1500 gram.
Heb je een specifiek inzet gebied op het oog, meer klimmen dan dalen, of vlak. Of..
Waarom is aero hier ook zo belangrijk voor je ?
Voor het oog is hoog mooi, maar als je veel klimt, kan je beter kijken naar een iets lagere en inderdaad shamal o.i.d nemen.
Ik heb niet een specifiek inzet gebied op ogen .Ik ga meestal een keer per jaar naar de vogezen en soms ook ventoux ,alpen.Het grootste gedeelte gebruik ik ze eigenlijk voor richting banneux,aywaille ,richting vaals of richting Hoei omdat dat allemaal ritten zijn voor mij rond 100-120km.
Voor mij is aero ook belangrijk omdat ik in fiets eens gelezen heb en hier ook op het forum dat dit nog belangrijker is dan het gewicht .Het weiniger gewicht is gewoon mooi meegenomen en goed voor de moral.Schamal vind ik wel goed alleen de kleuren vallen me wat tegen .
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
SpEric schreef:Als je het echt goed wilt doen, ontkom je niet aantubes. Dan kan je met een hoge velg rijden èn zijn de wielen licht.
Alle wielen die voor bandjes zijn en zo'n hoge velg wegen minstens 1700 gram. De tube versie zijn vaak lichter dan 1500 gram.
Mwa er zijn meerdere wielsets op de markt voor bandjes die een full carbon velg hebben en minder wegen dan 1500 gram. Kuiper heeft bijv ook zo'n setje voor een scherpe prijs, bij 'echte' merken ben je al snel 300-500 meer kwijt.
SpEric schreef:Oja, een hoge velg ?
Ik ben ze nog niet tegen gekomen die echt onder de 1650 gram komen met een 50 mm velg namelijk.
Maar het zou inmiddels wel eens tijd worden hè
Dat dachten ze bij carbonsports ook Wachttijd is enorm voor een paar maar dan heb je wel een draadband set van minder dan 1100 gram.
http://www.wiggle.co.uk/p/cycle/7/Light ... 360040327/
Niemand zegt dat het moet,<br>
maar toch, of juist daarom wil je het beleven.
maar toch, of juist daarom wil je het beleven.
SpEric schreef:Oja, een hoge velg ?
Ik ben ze nog niet tegen gekomen die echt onder de 1650 gram komen met een 50 mm velg namelijk.
Maar het zou inmiddels wel eens tijd worden hè
Met een Full Carbon Clincher wielset is dat makkelijk haalbaar.
- http://www.dewielershop.nl - http://www.kuipercarbonwielen.nl (sinds 2007!)
Die reynolds zijn inderdaad prachtige wielen en ik heb ze ook al gezien in het profpeleton maar voor de rest weet ik er weinig van .Hoe zijn de naven en hoe doen ze het in de testen.
Heb eens wat gegoogeld en de prijs komt toch rond de 1500eur?
Dus als ik aero klimwielen wil kan ik best 50mm hoge velgen nemen met dunne spaken ?
Stel dat ik alpe duez wil opfietsen met hoge aero wielen ben ik dan sneller boven dan met bijvoorbeeld campagnolo schamals?Bij de veronderstelling dat het gewicht en wattage hetzelfde is .
In ieder geval al bedankt voor de reacties
Heb eens wat gegoogeld en de prijs komt toch rond de 1500eur?
Dus als ik aero klimwielen wil kan ik best 50mm hoge velgen nemen met dunne spaken ?
Stel dat ik alpe duez wil opfietsen met hoge aero wielen ben ik dan sneller boven dan met bijvoorbeeld campagnolo schamals?Bij de veronderstelling dat het gewicht en wattage hetzelfde is .
In ieder geval al bedankt voor de reacties
http://www.janssenfietsplezier.be/produ ... ct_id=1948
hier zijn ze voor 1199 ze zullen nog wel goedkoper te vinden zijn
hier zijn ze voor 1199 ze zullen nog wel goedkoper te vinden zijn