Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Merkloos frame of Target

pieterb
Forum-lid

pieterb 17 mei 2009 23:24

Dag allemaal.

Met veel interesse heb ik afgelopen dagen dit forum ondersteboven gespit om erachter te komen waar ik op moet letten bij het kopen van een racefiets. Ik weet nu wat ik wil hebben en voor welke prijs, maar hierbij zijn er twee fietsen overgebleven. Of er tussen deze fietsen een kwaliteitsverschil zit kan ik niet achter komen, hopelijk is er iemand die me hierbij kan/wil adviseren :)

In Amsterdam bij een fietskoerier die ernaast ook wat fietsen en materiaal verkoopt staat voor 800 euro een Shimano Ultegra afgemonteerde racefiets. Deze heeft een merkloos aluminium frame met carbon voorvork, die in een Kinesis fabriek is gemaakt.

Qua uiterlijk vind ik dit de mooiste fiets die ik ben tegengekomen, een frame zonder stickers en volledig matzwart. Onder de fiets zitten Shimano WH–R550 wielen, waarover ik gemengde reacties heb gelezen. Ik denk dat ik hier niet veel problemen mee zou krijgen aangezien ik met mijn 1.89 meter maar 70 kilo weeg.
[img=http://www.superspoedshop.nl/easyshopmaker/e3_1.jpg]

Voor hetzelfde bedrag staat bij de FietsGigant een vergelijkbare fiets, maar dan met een frame van Target. Daar zit onder: Weinmann DPX velg met Ultegra naven. Fietsgigant Target Ultegra

Hopelijk zijn jullie de beginnersvragen nog niet zat, alvast bedankt!

Plaats reactie