gescheurde flens Bontrager wiel
Vanmorgen voor vertrek kwam mijn mechanieker erachter dat in mijn Bontrager Triple X Lite achterwiel een slag zat. Mijn mechanicien is niet de minste dus gaat eraan draaien en doen. Hij komt ineens naar me toe en zegt: '' Maurice, ik krijg die slag er niet uit hoor'' dusja, ''dan maar ander wiel steken he'' hij trekt mijn wiel eruit, en loop ermee weg, en mee dat ik ermee weg loop is mijn flens gescheurd aan de cassettezijde in het verlengde van de spaakrichting.
Ik na de koers (die overigens niet al te goed ging) even terug rekenen, en de wielen zijn in juni/julie drie jaar oud. Zou dit nog onder garantie of iets vallen, of kan ik er gewoon het beste zelf een DT swiss naaf in laten zetten, zonder het bij Bontrager te melden?
Ik na de koers (die overigens niet al te goed ging) even terug rekenen, en de wielen zijn in juni/julie drie jaar oud. Zou dit nog onder garantie of iets vallen, of kan ik er gewoon het beste zelf een DT swiss naaf in laten zetten, zonder het bij Bontrager te melden?
Bontrager beperkte garantie:
Bontrager garandeert elk nieuw Bontrager onderdeel of wiel set tegen fabricage- en materiaal fouten:
* Voor 5 jaar: Alle Bontrager onderdelen en accessoires, m.u.v. verbruiksproducten zoals binnen- en buitenbanden. Deze regeling geldt voor Bontrager producten vanaf 2007. Voor 2007 bedroeg de garantie 2 jaar.
* Voor 1 jaar: Bontrager verbruiksproducten zoals binnen- en buitenbanden
Aangezien jouw wielset uit juni/juli 2006 is ? lijkt me het dus buiten de garantie.
Bontrager garandeert elk nieuw Bontrager onderdeel of wiel set tegen fabricage- en materiaal fouten:
* Voor 5 jaar: Alle Bontrager onderdelen en accessoires, m.u.v. verbruiksproducten zoals binnen- en buitenbanden. Deze regeling geldt voor Bontrager producten vanaf 2007. Voor 2007 bedroeg de garantie 2 jaar.
* Voor 1 jaar: Bontrager verbruiksproducten zoals binnen- en buitenbanden
Aangezien jouw wielset uit juni/juli 2006 is ? lijkt me het dus buiten de garantie.
"Try not. Do or do not......there is no try"
Anaszi2.0 schreef:Ik zou het sowieso melden bij de dealer, aangezien dit een bekend probleem is.
Scheurtjes (en stukken eruit) van die flenzen heb ik nog wel eens gezien idd. Voor de garantie vrees ik, maar Trek/Bontrager staat er om gekend heel correct te zijn in garantieafhandeling. Mogelijks doen ze je wel een interessant commercieel voorstel.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
Vandaag eventjes met de winkel gebeld over het feit wat gebeurd is. Naar hun mening wat ik hun verteld heb is dat het waarschijnlijk wel onder de garantie valt, maar alleen met de aankoopbon. Nu is dus het probleem dat ik die kwijt ben. Nu heb ik mijn naaf nog even verder bekeken het is echt puur metaalmoeheid. Is er een mogelijkheid dat ik dit rechtstreeks via Bontrager/Trek kan spelen of is dat gewoon kansloos?
Toevallig bij aankoop, betaald per pin?
Wellicht kan je het dan, met een rekeningafschrift het aantonen.
Wellicht kan je het dan, met een rekeningafschrift het aantonen.
- http://www.dewielershop.nl - http://www.kuipercarbonwielen.nl (sinds 2007!)
- geertjan5
- Forum-lid
- Berichten: 1093
- Lid geworden op: 20 nov 2008 18:41
- Locatie: Friesland, nabij Sneek
De kassa van de fm/lbs heeft een heel goed geheugen;) Zelfs voor cash..
Langs gaan of nog een keer bellen en melden dat je hem rond juni/juli 06 hebt gekocht.. Dat staat nog in het geheugen van de kassa. Hun maken een uitdraai en jij hebt een nieuwe aankoopbon. Precies het zelfde als je vorige.
Langs gaan of nog een keer bellen en melden dat je hem rond juni/juli 06 hebt gekocht.. Dat staat nog in het geheugen van de kassa. Hun maken een uitdraai en jij hebt een nieuwe aankoopbon. Precies het zelfde als je vorige.
Wie vecht kan verliezen, wie niet vecht heeft al verloren.
Geert Jan schreef:De kassa van de fm/lbs heeft een heel goed geheugen;) Zelfs voor cash..
Langs gaan of nog een keer bellen en melden dat je hem rond juni/juli 06 hebt gekocht.. Dat staat nog in het geheugen van de kassa. Hun maken een uitdraai en jij hebt een nieuwe aankoopbon. Precies het zelfde als je vorige.
gaat hem helaas niet worden... Had al de lbs gebeld, maar moet met aankoopbon terug komen. Aangezien ik daar de kassa ook wel een beetje ken, en weet hoe die dingen werken (Bij mijn vorige werkgever hadden ze er ook zo een) kan je daar niet van bijna drie jaar terug een uitdraai maken. Daarnaast had ik naast de wielen ook gelijk tubes, lijm, en nog veel meer zooi gekocht dus weet het exacte bedrag ook niet meer.
De LBS moet zijn administratie tot 5 jaar terug bewaren, dacht ik. Het is dus gewoon onwil als hij dit niet doorzoekt! Maar goed, je hebt dan geen poot om op te staan....