Ik heb net thuis ontdekt dat m'n achterband lek staat. Ik had onderweg al het gevoel dat er wel lucht verloren was gegaan.
Om zeker te zijn, heb ik m'n band thuis nog eens opgepompt. Maar hij liep inderdaad traag weer leeg. Na 1,5 dag pas stond hij weer half lek.
Binnenband en buitenband er af gehaald, maar niets gevonden.
Iemand ervaring met zo'n 'leegloper'? Wat kan ik de oorzaak vinden? Heb de binnenband al door water gehaald, maar nergens een lek te vinden...
Heb inderdaad wel over steentjes gereden over een route, dus waarschijnlijk daar ergens een put of steen geraakt. Maar een stootlek of een gaatje is het precies niet...
traag leeglopende achterband
- geertjan5
- Forum-lid
als je perse wil weten of er ergens een gaatje in zit. pomp hem dan op dat hij bijna op springen staat. (kan verrekte veel in in een binnenband) Als er ergens een gaatje zit zal hij door de druk die er op de band staat groter worden. Zo kan je zien of hij lek is of iets anders het geval is.
Binnenband niet in de velg of buitenband hebben he;)
Binnenband niet in de velg of buitenband hebben he;)
Wie vecht kan verliezen, wie niet vecht heeft al verloren.
Toch nog maar eens in het water leggen. Waarschijnlijk gaat het om een zeer klein gaatje, maar ook het ventiel is vaak een boosdoener. Het aandraaien van het schroefgedeelte lost vaak ook het probleem op.
Ik pak ze wel weer in de afdaling
Had ik laatst ook, nieuw binnenbandje erin en toen weer hetzelfde! Na een dag stond ie weer leeg...toen heb ik de hele buitenband + velg 2x nagelopen en weer een nieuw binnenbandje erin gedaan (die dingen kosten toch niets en plakken moet je niet willen met een raceband). Nu geen probleem meer