10 sp cassette campagnolo
-
- Forum-lid
Hallo,
ben op zoek naar wat meningen en ervaringen van jullie.
Vandaag heb ik een nieuwe campagnolo cassette gekocht.
Maar wat wekt mijn verbazing, 10 speed is alleen maar leverbaar in veloce of centaur. Heb de centaur aangeschaft ik vind deze cassette qua kwaliteit een stuk minder dan de versie van vorig jaar oa losse tandwieltjes en plastic tussenstukken.
- zijn er nog andere merken die cassette's leveren (betere kwaliteit dan veloce en centaur)?
- stort campagnolo zich helemaal op 11 speed en wordt 10 speed vergeten?
bvd,
Roel
ben op zoek naar wat meningen en ervaringen van jullie.
Vandaag heb ik een nieuwe campagnolo cassette gekocht.
Maar wat wekt mijn verbazing, 10 speed is alleen maar leverbaar in veloce of centaur. Heb de centaur aangeschaft ik vind deze cassette qua kwaliteit een stuk minder dan de versie van vorig jaar oa losse tandwieltjes en plastic tussenstukken.
- zijn er nog andere merken die cassette's leveren (betere kwaliteit dan veloce en centaur)?
- stort campagnolo zich helemaal op 11 speed en wordt 10 speed vergeten?
bvd,
Roel
Marchisio heeft loss kransjes die jezelf samenstelt en wel in 2 kwaliteiten :
een lightweight en standaard , vorig jaar de standaard gekocht voor campa zijn superhard 80 E , ik denk dat de lightwiegt iets van 125 E kost .
zelfde materiaal maar meer weg gefreesd .
een lightweight en standaard , vorig jaar de standaard gekocht voor campa zijn superhard 80 E , ik denk dat de lightwiegt iets van 125 E kost .
zelfde materiaal maar meer weg gefreesd .
-
- Forum-lid
is dit dan betere kwaliteit dan veloce of centaur?
gr Roel
gr Roel
-
- Forum-lid HC
Er ligt natuurlijk wel nog wat campa 10speed spul bij de verschillende dealers.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Die Centaur 2009 cassette is gewoon een prima cassette. Hij is alleen iets zwaarder omdat de grootste 2 kransen niet meer op een spider zitten, voor de rest is er geen verschil. Als je je geld uit wilt geven aan peper dure Record cassettes zijn die vast nog wel ergens te vinden.
Die standaard Marchisio cassettes zijn nog al zwaar. De cassettes zijn ook serieus aan de prijs in vergelijking met de originele Campa cassettes.
Die standaard Marchisio cassettes zijn nog al zwaar. De cassettes zijn ook serieus aan de prijs in vergelijking met de originele Campa cassettes.
Het blijft natuurlijk wel vreemd dat je nu een Chorus groep van 2008 niet meer orgineel kan houden omdat een aantal onderdelen van de Chorus 2008 groep niet meer geleverd kunnen worden. Zo zouden Chorus 2008 kettingbladen ook al niet meer gemaakt worden hoewel ze zeggen dat deze hetzelfde zouden zijn als Record 2008, prijs verschil weet ik niet.
De keuze is dus: Onderdelen van Record 2008 gaan kopen, is duurder. Met Centaur onderdelen gaan rijden, daarvoor heb je geen Chorus groep gekocht. Nieuwe 11s Chorus groep kopen en de 2008 Chorus groep op de winterfiets zetten.
Enfin, Campa is een fantastisch merk maar toch blijft er een beetje een "ik wordt besodemieterd" gevoel hangen.
De keuze is dus: Onderdelen van Record 2008 gaan kopen, is duurder. Met Centaur onderdelen gaan rijden, daarvoor heb je geen Chorus groep gekocht. Nieuwe 11s Chorus groep kopen en de 2008 Chorus groep op de winterfiets zetten.
Enfin, Campa is een fantastisch merk maar toch blijft er een beetje een "ik wordt besodemieterd" gevoel hangen.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
poets schreef:ik rijd zelf een seizoen met Marchisio maar ken jongens bij de club die er 10.000 km mee hebben gereden en nu weer met Marchisio rijden .
Met een Chorus cassette kun je 20000 km rijden (zonder dat het slecht gaat werken).
Volgens mij zijn de Campagnolo spullen gewoon altijd te krijgen, zelfs voor de 8 speed groepen is 't spul nog gewoon leverbaar. Je kunt het alleen niet meer bij de discounters vinden en dan wordt 't vaak rap duurder.
Amclassic-fan schreef:Die Centaur 2009 cassette is gewoon een prima cassette. Hij is alleen iets zwaarder omdat de grootste 2 kransen niet meer op een spider zitten, voor de rest is er geen verschil. Als je je geld uit wilt geven aan peper dure Record cassettes zijn die vast nog wel ergens te vinden.
Weet je dat zeker? Ik meen ergens gelezen te hebben dat de 2008 versie een nickel/chrome finisch heeft en de nieuwe 2009 versie slechts gegalvaniseerd is. Toch een wezenlijk verschil irt slijtage. Ik vind het prijsverschil ook aanzienlijk! Scheelt toch gemiddeld 2 a 3 tientjes.....
raso ssr: http://www.ifrider.com/belgian-ssr/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.featherbikes.nl/index.php?cPath=168_24_68
Zijn nog volop te krijgen hoor de 10 speed cassettes ,even google raadplegen en je krijgt verschillende sites in beeld .
Zijn nog volop te krijgen hoor de 10 speed cassettes ,even google raadplegen en je krijgt verschillende sites in beeld .
-
- Forum-lid
10 speed cassettes van bijvoorbeeld chorus zijn nog wel te vinden maar worden niet meer geproduceerd, vind ik een vreemd gegeven....
En het verschil tussen centaur 2008 en 2009 is enorm. Ik vond de cassette lijken op de veloce van vorig jaar, ben benieuwd hoe het met de slijtage gaat.
ga maar snel ergens chorus 10 speed cassette bestellen voor dat ze zijn uitgestorven..
En het verschil tussen centaur 2008 en 2009 is enorm. Ik vond de cassette lijken op de veloce van vorig jaar, ben benieuwd hoe het met de slijtage gaat.
ga maar snel ergens chorus 10 speed cassette bestellen voor dat ze zijn uitgestorven..
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
paulusR3 schreef: Weet je dat zeker? Ik meen ergens gelezen te hebben dat de 2008 versie een nickel/chrome finisch heeft en de nieuwe 2009 versie slechts gegalvaniseerd is. Toch een wezenlijk verschil irt slijtage. Ik vind het prijsverschil ook aanzienlijk! Scheelt toch gemiddeld 2 a 3 tientjes.....
Jaw dat weet ik zeker, ik heb zowel een nieuwe Centaur 2008 als 2009 cassette liggen en de coating is echt identiek. Het enige verschil is dat de grootste 2 kransen niet meer op een spider zitten. Doordat die spider ontbreekt is de cassette een paar gram zwaarder, dat is alles. Dat is dus bepaald geen wereld van verschil.
Centaur 2009 = Veloce 2008 cassette
Veloce 2009 = Mirage 2008 cassette, deze cassette heeft niet de nickel coating. Meer een blauw achtig glans dan het zilver van de nickel coating.
Dat Campa die andere cassettes niet meer produceert vind ik niet zo vreemd. Daardoor zou het assortiment onzinnig groot worden, wat leidt tot enorme kosten. Campa kennende zullen er gewoon 10 speed cassettes leverbaar blijven. Ik denk dat meeste klanten liever de helft betalen voor een cassette die enkel een paar gram zwaarder is.