Vandaag met een groepje van 8 man een mooie training gedaan. We rijden meestal hetzelfde rondje en er zijn twee plaatsen waar we sprinten.
Bij de laatste sprint had ik hem op de grootste versnelling liggen en schoot mijn ketting eraf. Ik verschoot me kapot en vloog met mijn linkervoet uit het pedaal en rechts knalde ik tegen de schuine buis van mijn frame aan.
Ik had goed last van mijn knie maar gelukkig was ik niet gevallen (wat niet veel scheelde). Na een korte pauze ben ik met een dikke knie doorgefietst. Toen we bijna thuis waren stonden we bij een stoplicht en vroeg een fietsmaat van me of er nu een deuk in mijn frame zat. Dit blijkt het geval te zijn en dan precies op de plek waar mijn knie tegen het frame is gekomen.
Ik weet voor 99% zeker dat die deuk er nog niet inzat. Het lijkt me dat dit niet zomaar moet kunnen. Ik zal morgen een foto van de deuk schieten. Er zit verder geen beschadiging op het frame en het is ook meer aan de bovenkant dan aan de zijkant. Ik moet zeggen dat ik er ontzettend van baal, de fiets is ook pas 1 jaar oud.
Deuk in frame door knie?!?
-
- Forum-lid
-
- Forum-lid
Vandaag bij de lbs geweest en die had het wel vaker gezien bij AL frames. Ook even naar rose gebeld en op dit voorval zit geen garantie.
Nu ben ik aangesloten bij de NTFU en daar zit ook een verzekering bij. Weet iemand of een deuk in het frame gedekt word door deze verzekering?
Volgens de lbs is de deuk geen probleem bij het fietsen maar jullie snappen wel dat ik er flink van baal.
Nu ben ik aangesloten bij de NTFU en daar zit ook een verzekering bij. Weet iemand of een deuk in het frame gedekt word door deze verzekering?
Volgens de lbs is de deuk geen probleem bij het fietsen maar jullie snappen wel dat ik er flink van baal.
Een deuk in de bovenbuis is een vaak voorkomend probleem. Meestal is er geen sprake van gevaarlijke schade. Meestal wordt zo'n deuk veroorzaakt door een valpartij. Het stuur klapt dan dubbel tegen de bovenbuis. Dat heeft mij pa ook al een keer gehad, ook geen enkele lakschade.
Die deuk zal je inderdaad gaan storen maar is volgens mij niet echt gevaarlijk.
Die deuk zal je inderdaad gaan storen maar is volgens mij niet echt gevaarlijk.
-
- Forum-lid
Voor de duidelijk ik ben niet gevallen en het gaat om de schuine buis. Ik ben alleen benieuwd of zoiets vergoed word door de verzekering? En is het eventueel mogelijk om die deuk eruit te laten halen?
Ik heb ook een deuk in die schuine buis, omdat m'n moeder zo ongelooflijk lomp was om haar fiets op mijn racefiets te laten vallen. Mijn fietsenmaker zei gelukkig dat het geen kwaad kan. Ook lijkt het wel of de deuk steeds iets kleiner wordt. Of dit echt zo is weet ik echter niet.
- alpdhuez53:15
- Forum-lid
- Contact
Moderne aluminium frames zijn op bepaalde plaatsen erg dunwandig. heb ergens op het forum gelezen dat sommige frames op sommige plaatsen niet veel dikker dan een colablikje zijn!
Heb zelf ook een alu frame (Cannondale) en in de bovenbuis ook een dikke deuk zitten vanwege een valpartij. Ziet er niet uit maar rij er nog wel mee. Vertrouw het alleen niet meer voor in de alpen en in wedstrijden dus heb net een nieuw frame besteld. Als je een nieuw frame van de verzekering kan krijgen dan zou ik dat misschien doen, of het moet om een echt klein deukje gaan. Een fiets is tenslotte een gebruiksvoorwerp dus hoeft ook niet 100% perfect te zijn en blijven.
Heb zelf ook een alu frame (Cannondale) en in de bovenbuis ook een dikke deuk zitten vanwege een valpartij. Ziet er niet uit maar rij er nog wel mee. Vertrouw het alleen niet meer voor in de alpen en in wedstrijden dus heb net een nieuw frame besteld. Als je een nieuw frame van de verzekering kan krijgen dan zou ik dat misschien doen, of het moet om een echt klein deukje gaan. Een fiets is tenslotte een gebruiksvoorwerp dus hoeft ook niet 100% perfect te zijn en blijven.
-
- Forum-lid
[quote="Alp d'Huez53:15"]Moderne aluminium frames zijn op bepaalde plaatsen erg dunwandig. heb ergens op het forum gelezen dat sommige frames op sommige plaatsen niet veel dikker dan een colablikje zijn! [/quote]
Ik heb zo een eens Red Bull frame gezien van iemand die ergens frontaal was opgereden. De bovenbuis was in het midden volledige doorgescheurd en de schuine buis was in het midden half bij elkaar gefrommeld, leek inderdaad net als een blikje cola, toch wel van verschoten!!
Ik heb zo een eens Red Bull frame gezien van iemand die ergens frontaal was opgereden. De bovenbuis was in het midden volledige doorgescheurd en de schuine buis was in het midden half bij elkaar gefrommeld, leek inderdaad net als een blikje cola, toch wel van verschoten!!
Stevens SLC Team Ultegra SL
- robbebopper
- Forum-lid HC
Misschien heb je hier wat aan, van de NTFU-site, maar denk er goed over na. Volgens mij zou in jouw geval het frame vervangen moeten worden. Maar de dagwaarde is al geen 100% meer. Je betaalt 45 euro eigen risico, je moet, als je dat zelf niet kan, iemand vinden die je fiets af- en opbouwt (arbeidsloon!), en je moet uiteraard nog een nieuw frame kopen. En die zijn los meestal ook duurder dan bij een "packagedeal". Al met al heel wat factoren om rekening mee te houden om te beslissen of een deukje echt onoverkomelijk is.
SECTIE B
FIETSVERZEKERING
Verzekerden : Houders van een geldige, door de NTFU afgegeven Toer
fietskaart.
Hoedanigheid : Als daadwerkelijk deelnemer aan tochten goedgekeurd
door NTFU, alsmede toerfietsen buiten de NTFU verband.
Toerfietsen is het recreatieve en prestatieve gebruik van de fiets, met dien verstande, dat bij het gebruik van de fiets de snelheid zich dient te verhouden met het gestelde in de wegenverkeerswetgeving en het plaatselijke karakter.
Condities : - Deze polissectie biedt dekking voor de door een
verzekerde deelnemer geleden schade aan de
eigendommen, derhalve materiële schade ten gevolge
van een ongeval.
- Diefstal van de fiets is uitgesloten van de dekking.
- Clausule NHT Terrorismedekking
- Clausule NHT Terrorismeuitsluiting
Verzekerde bedragen : standaard € 925,00 Fiets premier risque)
Certificaat F 3 € 1.500,00 premie € 20,00
Certificaat F 4 € 2.000,00 premie € 40,00
Certificaat F 5 € 2.500,00 premie € 60,00
Certificaat F 6 € 3.000,00 premie € 80,00
Certificaat F 7 € 3.500,00 premie € 100,00
Certificaat F 8 € 4.000,00 premie € 120,00
Certificaat F 9 € 4.500,00 premie € 140,00
Certificaat F 10 € 5.000,00 premie € 160,00
€ 115,00 Persoonlijke eigendommen.
Eigen risico : € 45,00 per gebeurtenis.
Schadevergoeding : De verzekering geeft recht op vergoeding van de repa-
ratiekosten. Indien de schade meer bedraagt dan de
waarde direct voor de schadegebeurtenis verminderd met
de waarde van de restanten, wordt de schade afgewikkeld
op basis van totaal verlies.
Voor fietsen en/of onderdelen zal de waarde direct voor de schadegebeurtenis worden vastgesteld op basis van de volgende afschrijvingsregeling:
1% van de aankoopprijs van de fiets of onderdelen
daarvan per maand, gerekend vanaf de datum van aankoop
met een maximale aftrek van 72%.
Voor schade aan de verzekerde persoonlijke eigendommen:
Vervangingswaarde, met uitzondering van goederen ouder
dan zes maanden, waarvoor de dagwaarde als basis zal
gelden.
Verzekeringsgebied : Europa
Volgens mij kom je in jouw geval in aanmerking voor vergoeding. Wel moet je aan je fietsmaten vragen om op te treden als getuige. Voor een goede afhandeling heeft de NTFU schadeformulieren die je kunt downloaden.
SECTIE B
FIETSVERZEKERING
Verzekerden : Houders van een geldige, door de NTFU afgegeven Toer
fietskaart.
Hoedanigheid : Als daadwerkelijk deelnemer aan tochten goedgekeurd
door NTFU, alsmede toerfietsen buiten de NTFU verband.
Toerfietsen is het recreatieve en prestatieve gebruik van de fiets, met dien verstande, dat bij het gebruik van de fiets de snelheid zich dient te verhouden met het gestelde in de wegenverkeerswetgeving en het plaatselijke karakter.
Condities : - Deze polissectie biedt dekking voor de door een
verzekerde deelnemer geleden schade aan de
eigendommen, derhalve materiële schade ten gevolge
van een ongeval.
- Diefstal van de fiets is uitgesloten van de dekking.
- Clausule NHT Terrorismedekking
- Clausule NHT Terrorismeuitsluiting
Verzekerde bedragen : standaard € 925,00 Fiets premier risque)
Certificaat F 3 € 1.500,00 premie € 20,00
Certificaat F 4 € 2.000,00 premie € 40,00
Certificaat F 5 € 2.500,00 premie € 60,00
Certificaat F 6 € 3.000,00 premie € 80,00
Certificaat F 7 € 3.500,00 premie € 100,00
Certificaat F 8 € 4.000,00 premie € 120,00
Certificaat F 9 € 4.500,00 premie € 140,00
Certificaat F 10 € 5.000,00 premie € 160,00
€ 115,00 Persoonlijke eigendommen.
Eigen risico : € 45,00 per gebeurtenis.
Schadevergoeding : De verzekering geeft recht op vergoeding van de repa-
ratiekosten. Indien de schade meer bedraagt dan de
waarde direct voor de schadegebeurtenis verminderd met
de waarde van de restanten, wordt de schade afgewikkeld
op basis van totaal verlies.
Voor fietsen en/of onderdelen zal de waarde direct voor de schadegebeurtenis worden vastgesteld op basis van de volgende afschrijvingsregeling:
1% van de aankoopprijs van de fiets of onderdelen
daarvan per maand, gerekend vanaf de datum van aankoop
met een maximale aftrek van 72%.
Voor schade aan de verzekerde persoonlijke eigendommen:
Vervangingswaarde, met uitzondering van goederen ouder
dan zes maanden, waarvoor de dagwaarde als basis zal
gelden.
Verzekeringsgebied : Europa
Volgens mij kom je in jouw geval in aanmerking voor vergoeding. Wel moet je aan je fietsmaten vragen om op te treden als getuige. Voor een goede afhandeling heeft de NTFU schadeformulieren die je kunt downloaden.
-
- Forum-lid
[quote="Robbebopper"]
Volgens mij kom je in jouw geval in aanmerking voor vergoeding. Wel moet je aan je fietsmaten vragen om op te treden als getuige. Voor een goede afhandeling heeft de NTFU schadeformulieren die je kunt downloaden.[/quote]
Waaruit maak je dat dan op? Ik kan me namelijk voorstellen dat de verzekering zegt dat er wel schade aan de fiets zit maar dat door de deuk het frame niet vervangen hoeft worden.
De fiets is 13 maanden oud dus er gaat 13% vanaf en de eigen risico is 45,-. Ik ga in ieder geval proberen bij de verzekering en dan zie ik wel.
Volgens mij kom je in jouw geval in aanmerking voor vergoeding. Wel moet je aan je fietsmaten vragen om op te treden als getuige. Voor een goede afhandeling heeft de NTFU schadeformulieren die je kunt downloaden.[/quote]
Waaruit maak je dat dan op? Ik kan me namelijk voorstellen dat de verzekering zegt dat er wel schade aan de fiets zit maar dat door de deuk het frame niet vervangen hoeft worden.
De fiets is 13 maanden oud dus er gaat 13% vanaf en de eigen risico is 45,-. Ik ga in ieder geval proberen bij de verzekering en dan zie ik wel.
- robbebopper
- Forum-lid HC
[quote="gaisdergerman"][quote="Robbebopper"]
De fiets is 13 maanden oud dus er gaat 13% vanaf en de eigen risico is 45,-. Ik ga in ieder geval proberen bij de verzekering en dan zie ik wel.[/quote]
Tja, je begint zelf over die deuk. Er is hoe dan ook schade. Volgens de regels heb je recht op de kosten die reparatie met zich meebrengt. Als ze het op een andere manier kunnen repareren zou ik zeggen doen! Maar een frame uitdeuken zal denk ik niet gaan.
De fiets is 13 maanden oud dus er gaat 13% vanaf en de eigen risico is 45,-. Ik ga in ieder geval proberen bij de verzekering en dan zie ik wel.[/quote]
Tja, je begint zelf over die deuk. Er is hoe dan ook schade. Volgens de regels heb je recht op de kosten die reparatie met zich meebrengt. Als ze het op een andere manier kunnen repareren zou ik zeggen doen! Maar een frame uitdeuken zal denk ik niet gaan.