Voor al je afspraakjes

verkiezing slechtste fietspad

pipootje
Forum-lid

pipootje 27 apr 2009 12:18

Misschien is het een idee om het slechtste fietspad van Nederland te kiezen en vervolgens daarvoor aan het betreffende gemeentebestuur een prijs aan te bieden. B.v. een leuke kassei. Kan dan wat publiciteit aan worden gegeven en misschien wordt ons belastinggeld dan eens aan wat nuttigs besteed.

Het is ook een leuk idee om elke maand in het blad Fiets een foto van zo'n beroerde situatie te plaatsen. Redactie help eens mee !

Ik weet trouwens al wie er gaat winnen. Het fietspad Scheveningen-Kijkduin is een blamage voor een beschaafd land. Het is ongelooflijk, net Uruzgan waar zo juist een paar bermbommen zijn afgegaan midden op het fietspad. Het is daar trouwens al jaren slecht dus men zit er te slapen en/of men vindt het niet belangrijk. Die fietspaden door de duinen worden enorm intensief gebruikt, zorg dus dat het er fatsoenlijk bij ligt. Zandvoort tot de grens van ZuidHolland is recent prima opgeknapt en dat lag er daarvoor ongeveer 100 x beter bij dan Kijkduin-Scheveningen.

Scheveningen-Wassenaarse Slag is gek genoeg wel o.k., behalve dan de kunstmatige hobbels en bobbels die bewust zijn aangebracht en die een totale vergissing zijn.
Op toilet gelezen: "Toen pissen plassen werd is het gezeik begonnen"

bmiller
Forum-lid

bmiller 27 apr 2009 12:34

Leuk topic!! Misschien dat gemeentelijke en of provinciale bestuurders en andere beheerders dit lezen en eens wat aan het fietspad netwerk gaan doen.

Ik heb er wel eentje.
Op de Posbank, de weg van de brandtoren richting Terlet. Het is net kasseien rijden!
Ride with the wind. Op een Kuota Kharma Evo 2014.

rob74
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar rob74 27 apr 2009 12:43

Dan wil ik de gemeente Almere nomineren voor hun aanpak van het Blanchard pad. Dit was een erbarmelijk fietspad dat grondige gerenonveerd is.

Resultaat: een prachtige lopend mooi nieuw fietspad van 4m lang met halverwege een strook van 300 meter die men 'even' vergeten is. Dat stuk is nog een enorm "butsen-en-kuilen-pad".
Live fast; die young. mijn blog

corniel
Forum-lid HC

corniel 27 apr 2009 12:47

Zeer goed initiatief. Hopelijk pikt de redactie dit op.

@rob74: foto?

rhalff
Forum-lid

rhalff 27 apr 2009 12:57

[img=http://forum.fiets.nl//download.asp?item=1658]

fietspad in het larservaart bos bij lelystad.
Het van kwaad tot erger worden van het pad deed al wat vermoeden :-)

em
Forum-lid

em 27 apr 2009 13:23

[quote="pipootje"]Ik weet trouwens al wie er gaat winnen. Het fietspad Scheveningen-Kijkduin is een blamage voor een beschaafd land. Het is ongelooflijk, net Uruzgan waar zo juist een paar bermbommen zijn afgegaan midden op het fietspad. Het is daar trouwens al jaren slecht dus men zit er te slapen en/of men vindt het niet belangrijk. Die fietspaden door de duinen worden enorm intensief gebruikt, zorg dus dat het er fatsoenlijk bij ligt.[/quote]

Ik zal vandeweek eens gaan kijken of het inderdaad zo slecht is. Is voor mij vlakbij. Vind eigenlijk wel dat een foto verplicht is in dit topic. Zal kijken of ik dan een fototje kan schieten.

rocketboy
Forum-lid

rocketboy 27 apr 2009 14:54

Ach, waar klagen jullie over ? In Belgie is ELK fietspad slecht :D

Indien we daarvoor telkens een kassei uitreiken, je kan Parijs-Roubaix opnieuw bestraten....
Als een echte Flandrien, door weer en wind, op de rollen !

corniel
Forum-lid HC

corniel 27 apr 2009 15:02

@Rocketboy: bij ons heeft dit soort aandacht soms nog ee postief effect. Daarnaast: jullie gewone wegen zijn natuurlijk nauwelijks beter. ;)

lvgh
Forum-lid HC

lvgh 27 apr 2009 15:38

Leuk topic. Ik wil graag nomineren het fietspad langs de provinciale weg N225 tussen Elst en Rhenen. Een kilometerslang smal strookje klinkers dat mijn humeur in no-time kan verpesten. Ik heb op dit fietspad al eens een spaakbreuk en een gebroken zadel opgelopen, ik rijd er vrijwel nooit meer (rijd dan om via bijv. de Defensieweg). Het is erg verleidelijk om op de weg te gaan rijden, maar dit is niet ongevaarlijk aangezien het gemotoriseerde verkeer daar 80 mag rijden en je er gemakkelijk nog wat harder rijdt. De weg zelf is wel vrij breed maar de tolerantiegrens van de gemiddelde automobilist ligt in het algemeen laag getuige het aantal claxongeluiden wanneer je op de witte lijn fietst.

Bij slechte fietspaden kun je je afvragen wat de noodzaak is van een renovatie. Ik vind het merkwaardig dat er geen normaal geasfalteerd pad ligt langs een weg die zo veel gebruikt wordt en waar zo weinig alternatieven zijn. Dat er eens een keer een onbeduidend bospad slecht bij ligt is nog wel te begrijpen maar langs zulke grote provinciale wegen tussen gemeenten zouden eigenlijk gewoon van die heerlijke gladde fietssnelwegen moeten liggen.

niklas2
Forum-lid

niklas2 27 apr 2009 15:53

[quote="LVGH"] Ik wil graag nomineren het fietspad langs de provinciale weg N225 tussen Elst en Rhenen. Een kilometerslang smal strookje klinkers dat mijn humeur in no-time kan verpesten. Ik heb op dit fietspad al eens een spaakbreuk en een gebroken zadel opgelopen, ik rijd er vrijwel nooit meer (rijd dan om via bijv. de Defensieweg). Het is erg verleidelijk om op de weg te gaan rijden, maar dit is niet ongevaarlijk aangezien het gemotoriseerde verkeer daar 80 mag rijden en je er gemakkelijk nog wat harder rijdt. De weg zelf is wel vrij breed maar de tolerantiegrens van de gemiddelde automobilist ligt in het algemeen laag getuige het aantal claxongeluiden wanneer je op de witte lijn fietst.
[/quote]

Dit kan ik beamen, +1 dus.
Ambitie: veel
Tijd: te weinig

cliors
Forum-lid

Gebruikersavatar cliors 27 apr 2009 17:41

[quote="Niklas2"][quote="LVGH"] Ik wil graag nomineren het fietspad langs de provinciale weg N225 tussen Elst en Rhenen. Een kilometerslang smal strookje klinkers dat mijn humeur in no-time kan verpesten. Ik heb op dit fietspad al eens een spaakbreuk en een gebroken zadel opgelopen, ik rijd er vrijwel nooit meer (rijd dan om via bijv. de Defensieweg). Het is erg verleidelijk om op de weg te gaan rijden, maar dit is niet ongevaarlijk aangezien het gemotoriseerde verkeer daar 80 mag rijden en je er gemakkelijk nog wat harder rijdt. De weg zelf is wel vrij breed maar de tolerantiegrens van de gemiddelde automobilist ligt in het algemeen laag getuige het aantal claxongeluiden wanneer je op de witte lijn fietst.
[/quote]

Dit kan ik beamen, +1 dus.
[/quote]

Ook meermalen afgevraagd waarom dat niet gewoon asfalt is, dus +2
-Cervelo R2 2015
-Cervelo RS 2010

bottecchia
Forum-lid

bottecchia 27 apr 2009 17:45

En +3

Onvoorstelbaar irritant dat er gewoon normaal asfalt ligt en dat er vervolgens speciaal voor fietsers een bar slecht stukje klinkers is neergelegd. Ik rij meestal precies op het randje van het asfalt. Komen die baantrainingen toch weer van pas...;)

Plaats reactie