Scott cr1 - stevigheid frame
Ik zou de Scott CR1 willen aanschaffen zodat ik naast mijn Mercx Gara (alu) ook een carbonfiets zou hebben. Nu ben ik wel 92 kg zwaar en is stevigheid van het frame essentieel. Is de CR1 dan geschikt voor mij of kies ik beter een iets zwaarder carbon frame?
CR1 staat bekend als een van de meest stijve carbon frames. Ik denk dus dat je gewicht geen probleem mag zijn. Sharkman hier op het forum heeft er veel ervaring mee en hem kun je natuurlijk altijd even mailen, mocht hij hier niet reageren
Supersterk en strak frame.
Niet te vergelijken met de meeste , behalve de sterkere Duitse frames. Wel een echte race houding , stuurt dus zeer strak maar mijn ervaring is dat dit frame toch ook wel comfortabel is icm Mavic open pro en DT swiss naven. Met een hoge carbonvelg zal het dus iets minder zijn. Ik zit tussen de 75 en 80 kg meestal dus het gewicht zal het probleem niet zijn.
Ik ga wellicht de Addict kopen en vandaar dat mijn CR1 frame te koop is , dus mocht je interesse hebben.
Niet te vergelijken met de meeste , behalve de sterkere Duitse frames. Wel een echte race houding , stuurt dus zeer strak maar mijn ervaring is dat dit frame toch ook wel comfortabel is icm Mavic open pro en DT swiss naven. Met een hoge carbonvelg zal het dus iets minder zijn. Ik zit tussen de 75 en 80 kg meestal dus het gewicht zal het probleem niet zijn.
Ik ga wellicht de Addict kopen en vandaar dat mijn CR1 frame te koop is , dus mocht je interesse hebben.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
Mwoooaaaah, de CR1 heeft niet een uitgesproken racy zit. Ik zou juist zeggen dat de CR1 een redelijk relaxed sturende en zittende fiets is.
Hij heeft een relatief hoge balhoofdbuis en zeker geen lange bovenbuis, dus zeker meer een toerder dan de meer racy Addict.
Hij heeft een relatief hoge balhoofdbuis en zeker geen lange bovenbuis, dus zeker meer een toerder dan de meer racy Addict.
Gang is alles!!
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
De CR1 heeft wel degelijk een racegeometrie (saunier kon dit frame zonder aanpassingen voor profgebruik inzetten). Feit is wel dat de bovenbuis relatief kort is en het balhoofd iets langer. In de praktijk betekend dit dat de gemiddelde gebruiker prima met dit frame uitkomt (zowel voor wedstrijd als voor toergebruik).
De addict is iets extremer met een extremere geometrie en moet juist iets aangepast worden voor toergebruik.
CR1 kan voor rijders tot 110 kg, voor een addict zou ik niet boven de 85 kg gaan.
De addict is iets extremer met een extremere geometrie en moet juist iets aangepast worden voor toergebruik.
CR1 kan voor rijders tot 110 kg, voor een addict zou ik niet boven de 85 kg gaan.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40184
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Composite schreef:Mwoooaaaah, de CR1 heeft niet een uitgesproken racy zit. Ik zou juist zeggen dat de CR1 een redelijk relaxed sturende en zittende fiets is.
Niet echt super relaxed hoor. Veel nerveuzer dan mijn Pinarello Paris.
Less is bore