Canyon CF Dura Ace (3000 euro) of AL 9.0 LTD (2500 euro)
Hallo iedereen,
Ik heb mijn oog laten vallen op de bovenstaande fietsen.
beide linkjes;
http://www.canyon.com/_nl/racefietsen/bike.html?b=825
http://www.canyon.com/_nl/racefietsen/bike.html?b=850
Ik kom alleen niet helemaal uit het carbon/alu verhaal. Men zegt dat carbon lichter en comfortabeler is maar bij deze fietsen scheelt dat slecht 0,2 kg (6,6 om 6,8) en in de testen verslaat het alu kader ook heel vaak carbon frames (beide vaak even comfortabel). Beide fietsen/frames zijn regelmatig testwinnaars dus goed zijn ze in elk geval. Een los frame kost echter 800 (alu) tegen 1500 (carbon) waarmee de CF de betere deal zou zijn. Graag jullie mening.
Groeten, Harm
Ik heb mijn oog laten vallen op de bovenstaande fietsen.
beide linkjes;
http://www.canyon.com/_nl/racefietsen/bike.html?b=825
http://www.canyon.com/_nl/racefietsen/bike.html?b=850
Ik kom alleen niet helemaal uit het carbon/alu verhaal. Men zegt dat carbon lichter en comfortabeler is maar bij deze fietsen scheelt dat slecht 0,2 kg (6,6 om 6,8) en in de testen verslaat het alu kader ook heel vaak carbon frames (beide vaak even comfortabel). Beide fietsen/frames zijn regelmatig testwinnaars dus goed zijn ze in elk geval. Een los frame kost echter 800 (alu) tegen 1500 (carbon) waarmee de CF de betere deal zou zijn. Graag jullie mening.
Groeten, Harm
Aeroad
Grail
Ultimate
Grail
Ultimate
Heb nooit op een carbon frame gereden, maar mijn aluframe is absoluut niet oncomfortabel. De vraag is ook hoe groot de invloed van het frame is op het comfort van de fiets. Ik weet het niet, maar banden, wielen, zadel, zadel-en stuurpen zullen hier toch ook in meespelen.
Desalniettemin zou ik, gezien het relatief kleine prijsverschil, voor de CF gaan. Past m.i. ook beter bij Dura Ace, een aluframe met Dura Ace vind ik wat over de top, maar dat is verder geen steekhoudend argument.
Succes met de keuze in ieder geval, mooi luxeprobleem.
Stond er laatst ook niet een lezerstest in fiets met dit aluframe? Misschien haal je daar nog nuttige info uit.
Desalniettemin zou ik, gezien het relatief kleine prijsverschil, voor de CF gaan. Past m.i. ook beter bij Dura Ace, een aluframe met Dura Ace vind ik wat over de top, maar dat is verder geen steekhoudend argument.
Succes met de keuze in ieder geval, mooi luxeprobleem.
Stond er laatst ook niet een lezerstest in fiets met dit aluframe? Misschien haal je daar nog nuttige info uit.
Klopt, maar het gaat mij ook om de prijs/prestatie en de (eventuele) restwaarde die daarmee gepaard gaat. Als je euro's gemiddeld neemt over het aantal (te) fietsen km's........valt het best mee .
Aeroad
Grail
Ultimate
Grail
Ultimate
Wat mij echt verbaasd is dat de Silence lotto ploeg Parijs roubaix op alu fietsen reed.
Weliswaar speciale versie's maar toch!
Of zou dit een kostenplaatje zijn, je kunt alu op elke maat dan ook aan elkaar lassen en voor carbon heb je een speciale mal nodig.
Zou een mooie test zijn voor Fiets, comfort meting!
Vind het overigens wel jammer dat de carbon Canyon's niet met Ultegra of Force groep beschikbaar zijn, zou de instap naar een mooi frame wat makkelijker maken.
Weliswaar speciale versie's maar toch!
Of zou dit een kostenplaatje zijn, je kunt alu op elke maat dan ook aan elkaar lassen en voor carbon heb je een speciale mal nodig.
Zou een mooie test zijn voor Fiets, comfort meting!
Vind het overigens wel jammer dat de carbon Canyon's niet met Ultegra of Force groep beschikbaar zijn, zou de instap naar een mooi frame wat makkelijker maken.
@100cols; stond idd in de fiets en versloeg alle carbonracers met gemak.
Ik heb nu een Trek 1500 SLR T 2007 en da's best een goede fiets maar best zwaar (9 kg) en een triple (en dat wil ik beslist niet meer (gebruik ik nooit). Ik wil dus best graag naar carbon maar het lijkt erop dat Alu more value for money is. Een vuistregel was 1 gram kost 1 euro. Tussen de AL 9.0 SL en de AL 9.0 LTD zit 500 gram en 500 euro. Tussen de 9.0 LTD en de CF DA zit echter 500 en maar 200 gram.....
Ik heb nu een Trek 1500 SLR T 2007 en da's best een goede fiets maar best zwaar (9 kg) en een triple (en dat wil ik beslist niet meer (gebruik ik nooit). Ik wil dus best graag naar carbon maar het lijkt erop dat Alu more value for money is. Een vuistregel was 1 gram kost 1 euro. Tussen de AL 9.0 SL en de AL 9.0 LTD zit 500 gram en 500 euro. Tussen de 9.0 LTD en de CF DA zit echter 500 en maar 200 gram.....
Aeroad
Grail
Ultimate
Grail
Ultimate
Hoi Harm.
Ik heb meegedaan aan de lerzerstest van Fiets. Ik ben zelf in het bezit van een Canyon CF met Campa Chorus. Heb de AL 9.0 LTD getest en ik moet zeggen dat ik geen verschil heb gemerkt tussen mijn CF en de ALU versie. Het enige wat je echt merkt is het prijsverschil.
Ik heb meegedaan aan de lerzerstest van Fiets. Ik ben zelf in het bezit van een Canyon CF met Campa Chorus. Heb de AL 9.0 LTD getest en ik moet zeggen dat ik geen verschil heb gemerkt tussen mijn CF en de ALU versie. Het enige wat je echt merkt is het prijsverschil.
//Zomer: Canyon
//Winter : Time
//Winter : Time
-
- Forum-lid
- Berichten: 806
- Lid geworden op: 04 okt 2007 20:57
die alu frames zijn echt top, net zo licht als menig carbon fietsje en erg mooi vind ik. maar snap de verleiding om een carbon racer met DA te kopen ook erg goed....
tarmac expert sram force
venge pro race sram force 22
BMC TE02 xt/xtr
venge pro race sram force 22
BMC TE02 xt/xtr
Ik heb alleen ervaring met ridley. Eerst op een alu fiets gereden en nu op carbon. Tijdens mijn eerste training op mijn nieuwe carbon fiets merkte ik al meteen een verschil, carbon rijd veel beter. Maar dit is ridley dus ik weet niet hoe het met canyon zit. Toch zou ik als ik jou was voor carbon gaan. Of je kan de alu kopen en het prijsverschil in een paar zéér goede wielen steken als je er nog geen hebt?