Sensa Umbria Special 2009
Hallo.
Ik heb besloten om een racefiets te kopen en ben via marktplaats op zoek gegaan naar een tweedehands exemplaar. Maar omdat ik een vrij kleine maat zoek (48-50) is het aanbod enigszins teleurstellend. Dus zit ik erover na te denken een nieuwe fiets te kopen. Ik zit alleen vast aan een budget van rond de 800 en toen viel mijn oog op de volgende fiets:
- Frame: Aluminium 7005 Double Butted
- Voorvork: Supra Carbon Technology
- Stuurpen: Ritchey Oversize
- Stuur: Ritchey Oversize
- Achter Derailleur: Shimano 105
- Voor Derailleur: Shimano 105
- Shifters: Shimano 105
- Remmen: Shimano 105
- Crank set: Shimano 105 Compact
- Cassette: Shimano 105
- Wielen: Shimano WH-R500
- Banden: Schwalbe Lugano
- Zadel: Selle San Marco Ponza
- Zadelpen: Ritchey Oversize
Op verschillende sites is die fiets aangeboden voor zo'n 759 (onder andere: http://www.12gotrading.com/?page=record ... erby=soort).
Ik dacht dat dit misschien wel een goede deal zou zijn... maar ik vertrouw niet helemaal op mijn eigen kennis en vroeg me dus af: zijn er mensen die ervaring hebben met deze fiets / er een mening over hebben? Is dit een goede prijs-kwaliteitsverhouding??
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!!
Ik heb besloten om een racefiets te kopen en ben via marktplaats op zoek gegaan naar een tweedehands exemplaar. Maar omdat ik een vrij kleine maat zoek (48-50) is het aanbod enigszins teleurstellend. Dus zit ik erover na te denken een nieuwe fiets te kopen. Ik zit alleen vast aan een budget van rond de 800 en toen viel mijn oog op de volgende fiets:
- Frame: Aluminium 7005 Double Butted
- Voorvork: Supra Carbon Technology
- Stuurpen: Ritchey Oversize
- Stuur: Ritchey Oversize
- Achter Derailleur: Shimano 105
- Voor Derailleur: Shimano 105
- Shifters: Shimano 105
- Remmen: Shimano 105
- Crank set: Shimano 105 Compact
- Cassette: Shimano 105
- Wielen: Shimano WH-R500
- Banden: Schwalbe Lugano
- Zadel: Selle San Marco Ponza
- Zadelpen: Ritchey Oversize
Op verschillende sites is die fiets aangeboden voor zo'n 759 (onder andere: http://www.12gotrading.com/?page=record ... erby=soort).
Ik dacht dat dit misschien wel een goede deal zou zijn... maar ik vertrouw niet helemaal op mijn eigen kennis en vroeg me dus af: zijn er mensen die ervaring hebben met deze fiets / er een mening over hebben? Is dit een goede prijs-kwaliteitsverhouding??
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!!
-
- Forum-lid
Goede fiets, wielen zijn minder.
Over deze wielen is al veel schreven op dit forum. Even zoek functie gebruiken.
Volgens mij zal je het merken aan stijfheid van de wielen en duurzaamheid. Je zal regelmatig spaakspanning en lagers na moeten kijken. Als je nog een paar tientjes in je budget over hebt kun je misschien een ander wielsetje onderhandelen.
Verder lijkt me dit een hele fraaie fiets. Banden degelijk, 105 is gewoon goed, Ritchey is ook prima.
Succes,
Volgens mij zal je het merken aan stijfheid van de wielen en duurzaamheid. Je zal regelmatig spaakspanning en lagers na moeten kijken. Als je nog een paar tientjes in je budget over hebt kun je misschien een ander wielsetje onderhandelen.
Verder lijkt me dit een hele fraaie fiets. Banden degelijk, 105 is gewoon goed, Ritchey is ook prima.
Succes,
Loeki Pro
Ik rijd nu een weekje op deze fiets. Ik heb er iets meer voor betaald (900,-) omdat ik hem bij de lokale FM heb gehaald en wel iets meer overhad voor service ed. Ik heb er nu +/- 175km op gereden en tot zover zeer tevreden. De FM heeft er een 12-27 cassette opgezet ipv de standaard 12-25, zodat ik ook op de steilere hellingen boven moet kunnen komen. Dus dat kun je overwegen ipv triple, goedkoper ook...
Volgens mij is de prijs-kwaliteit van sensa fietsen helemaal in orde, ze gebruiken complete groepen van shimano , niet stiekem nog een paar onderdelen van mindere kwaliteit. Ik weeg 75kg en ga de WH-R500 wielen die geen goede reputatie hebben gewoon proberen, dat is namelijk het enige onderdeel waar ik niet overtuigd van ben. Wellicht van de zomer als ik weer wat geld heb, ga ik voor iets beters als dat nodig blijkt. Mavic Aksium of Fulcrum 5/7.
Volgens mij is de prijs-kwaliteit van sensa fietsen helemaal in orde, ze gebruiken complete groepen van shimano , niet stiekem nog een paar onderdelen van mindere kwaliteit. Ik weeg 75kg en ga de WH-R500 wielen die geen goede reputatie hebben gewoon proberen, dat is namelijk het enige onderdeel waar ik niet overtuigd van ben. Wellicht van de zomer als ik weer wat geld heb, ga ik voor iets beters als dat nodig blijkt. Mavic Aksium of Fulcrum 5/7.
-
- Forum-lid
Heb 'm (Sensa Umbria Spelcial 2009 White) vandaag besteld; komt over ongeveer 10 dagen binnen... De fm vertelde mij dat de wielen zouden moeten voldoen. Shimano heeft misschien slechte wielen, maar wel 2 jaar garantie... So whatever...
Ik heb afgelopen zaterdag de Umbria White gekocht bij Bikestudio, Zwolle. De fiets was hier slechts 750 euro. Ik heb gekozen voor de triple, waarvoor geen meerprijs geldt bij deze winkel!! Daarnaast nog kunnen handelen met de accesoires, die ik nodig had/heb.
Riding Sensa Umbria Special White