Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Ultremo DD

tomkolkman
Forum-lid

tomkolkman 17 apr 2009 17:40

Ik zag dat de Ultremo ook een DD variant heeft. Ik zou deze graag aan willen schaffen, maar lees eerst graag gebruikers ervaringen.

Heeft iemand deze banden en hoe bevallen ze? Hoe zit het met eventuele sneetjes en lekrijden?
Cannondale SuperSix EVO Hi-Mod
Cervélo R3SL
BMC CX02

luuc
Forum-lid

luuc 24 apr 2009 13:31

Ik heb ook wel interesse in gebruikservaring van deze versie. Iemand?
There can only BeOne.

-divo-
Forum-lid

-divo- 24 apr 2009 18:22

Je schrijft niet hoe je ze wilt gebruiken.

De DD heeft een hoger EPI dan de R en dus een zwaarder gebouwd karkas, maar de rubbersamenstelling is voor beide hetzelfde uitgaande van de Schwalbe eigen gegevens.

EPI R = 67
180 gr

EPI DD = 127
225 gr

Rubbermengsel: Triple Nano Compound

In de praktijk zul je dus met de DD net zoals met de R bij flink niezen al sneetjes in je band en stukjes van de band hebben.

giosbeast
Forum-lid

giosbeast 24 apr 2009 18:47

Het zal wel aan mij liggen, maar na 300 km op ultremo's r heb ik werkelijk nog niet 1 beschadiging in het loopvlak. Topband!

jeroenr
Forum-lid

jeroenr 24 apr 2009 19:55

giosbeast schreef:Het zal wel aan mij liggen, maar na 300 km op ultremo's r heb ik werkelijk nog niet 1 beschadiging in het loopvlak. Topband!

Ik heb dezelfde ervaring. Hopelijk blijft het zo.
Met gebruikerservaring van de DD kan ik helaas niet helpen.
Cervélo & Cannondale

-divo-
Forum-lid

-divo- 24 apr 2009 20:34

giosbeast schreef:Het zal wel aan mij liggen, maar na 300 km op ultremo's r heb ik werkelijk nog niet 1 beschadiging in het loopvlak. Topband!

Eh je hebt net 300 km gereden . . . . Wat is dat 1 of misschien wel 2 hele weken?
Dan kun je toch niet echt spreken over (gebruikers)ervaring laat staan conclusies trekken. Er is naar verhouding een erg groot aantal mensen die problemen kent. Iets waar je niet zomaar aan voorbij kunt gaan.

Topband?
Misschien voor de rijeigenschappen een goede band, maar voor het gros duidelijk niet een erg duurzame band.

tomkolkman
Forum-lid

tomkolkman 25 apr 2009 15:44

Heb ze ondertussen besteld, omdat ik nieuwe banden nodig heb.

Het lijken mij wel goede bandjes, maar de praktijk zal dit uitwijzen.
Cannondale SuperSix EVO Hi-Mod
Cervélo R3SL
BMC CX02

cyclops
Forum-lid

cyclops 28 apr 2009 16:26

DD tov R: zwaarder, meer rolweerstand, maar zou beter bestand moeten zijn tegen lekrijden. Karkas is net het omgekeerde van wat Divo zegt (67 Tpi voor DD en 127Tpi voor R). Dit geeft ook al meer gewicht. DD staat trouwens voor Double Defense...

roderaaf
Forum-lid

roderaaf 29 apr 2009 14:15

Rij al twee jaar op de oude ultremo's nooit lekgereden tot afgelopen zaterdagochtend om 6.30 uur op de Wibautstraat (bij kruising nieuwe Plantage Parklaan) waar een stelletje debielen, kratjes met lege bierflesjes uit het raam hadden gekieperd. Kon het vele glas niet meer ontwijken, dus lekke band. Helaas werkte met barbieri pomp met CO2 patronen niet dus ik moest met de fiets naar de fietsenstalling op CS lopen. Hier band op laten pompen.
Ik wil nu dus nog een betere lekbestendige Schwalbe Ultremo en ga dus voor de DD. Dat deze band merr rolweerstand heeft dan de Ultremo R maakt in de pratijk denk ik weinig uit.
RR
Fietsen is een mooie sport waar je meestal vrolijk van wordt.

foosho
Forum-lid

foosho 29 apr 2009 14:26

Ik begrijp je niet hoor... je rijdt in 2 jaar nooit lek, dan 1x omdat je door glas gaat en toch is 't niet goed genoeg?

ronb
Forum-lid

ronb 29 apr 2009 14:43

roderaaf schreef:Rij al twee jaar op de oude ultremo's nooit lekgereden tot afgelopen zaterdagochtend om 6.30 uur op de Wibautstraat (bij kruising nieuwe Plantage Parklaan) waar een stelletje debielen, kratjes met lege bierflesjes uit het raam hadden gekieperd. Kon het vele glas niet meer ontwijken, dus lekke band. Helaas werkte met barbieri pomp met CO2 patronen niet dus ik moest met de fiets naar de fietsenstalling op CS lopen. Hier band op laten pompen.
Ik wil nu dus nog een betere lekbestendige Schwalbe Ultremo en ga dus voor de DD. Dat deze band merr rolweerstand heeft dan de Ultremo R maakt in de pratijk denk ik weinig uit.
RR

Die gaan ook lek als je door glas rijd.

roderaaf
Forum-lid

roderaaf 30 apr 2009 09:31

Foosho schreef:Ik begrijp je niet hoor... je rijdt in 2 jaar nooit lek, dan 1x omdat je door glas gaat en toch is 't niet goed genoeg?

@Foosho, op zich natuurlijk een geweldige prestatie van de Ultremo Schwalbe bandjes. Rij ook ieder jaar LBL en hier dus ook niet lek. Twee jaar niet lek rijden is gewoon heel erg goed. 't was meer het feit dat ik uitgerekend op een vroege zaterdagochtend onderweg naar de start van de Ronde van Noord-Holland lek reed, dat ik overwoog om nieuwe bandjes te kopen in de hoop hierop nooit lek te rijden. Natuurlijk weet ik dat iedere band lekgereden kan worden.
RR
Fietsen is een mooie sport waar je meestal vrolijk van wordt.

Plaats reactie