Trek 1.9 2009 vs Trek 1.7 2009
Ik ben een beginnende fietser. Is het dan slim om 150 euro extra uit te geven aan een Trek 1.9 met ultgera afmontage ipv een Trek 1.7 met 105 afmontage (prijzen respectievelijk 999 en 852 euro bij Math Salden)?
Een tweede vraag, is Math Salden een goede plek om een fiets te kopen, of probeert hij je zo snel mogelijk iets te verkopen zonder de juiste maten voor je te bepalen? In een mailtje wat ik kreeg van de winkel staat het volgende:
"852 om 999 euro is de nettoprijs na aftrek van de Kaaymankorting. Uiteraard op maat aangemeten en afgesteld in onze werkplaats met gratis eerste servicebeurt."
Een tweede vraag, is Math Salden een goede plek om een fiets te kopen, of probeert hij je zo snel mogelijk iets te verkopen zonder de juiste maten voor je te bepalen? In een mailtje wat ik kreeg van de winkel staat het volgende:
"852 om 999 euro is de nettoprijs na aftrek van de Kaaymankorting. Uiteraard op maat aangemeten en afgesteld in onze werkplaats met gratis eerste servicebeurt."
Hangt er een beetje van af. Mijn ervaring is dat 105 mits voldoende onderhoud voldoende is. Kan je die 150 euro beter investeren in betere wielen, daar ga je meer plezier en winst uit halen. Als je nu Ultegra komt, is die in Juli verouderd want dan komt de nieuwe uit...
-
- Forum-lid
''Uiteraard op maat aangemeten en afgesteld in onze werkplaats met gratis eerste servicebeurt.'' -> dat is vanzelfspreken bij een FM
Zelf kiezen wat je wil, als beginnende fietser maakt het niks uit welke. Beide prima.
Zoekfuncte gebruiken over Math salden.
Zelf kiezen wat je wil, als beginnende fietser maakt het niks uit welke. Beide prima.
Zoekfuncte gebruiken over Math salden.
-
- Forum-lid
Het verschil zit hem niet alleen in de 105/Ultegra groep. Bij de 1.9 krijg je ook betere wielen en een beter zadel dan bij de 1.7. Als die € 150,- geen probleem voor je is zou ik voor de 1.9 gaan. Houdt er wel rekening mee dat er nog vanalles bijkomt, zoals: pedalen/schoenen/bidonhouders/ kilometerteller enz. Als je dat allemaal nog niet hebt.
-
- Forum-lid
Ik ben voor de Trek 1.9 gegaan.
Alleen de bandjes zijn minder, 4 maal 'n lek, toeval of gewoon pech ???
Toch vandaag op een 4 weken oude 1.9 al nieuwe "SCHWALBE ULTREMO R" bandjes gelegd.
Ben ook voor betere velgen gegaan, terwijl ik maar 66 kg weeg.
zie topic,
http://forum.fiets.nl/topic.asp?sort=&page=7&TID=28019
Alleen de bandjes zijn minder, 4 maal 'n lek, toeval of gewoon pech ???
Toch vandaag op een 4 weken oude 1.9 al nieuwe "SCHWALBE ULTREMO R" bandjes gelegd.
Ben ook voor betere velgen gegaan, terwijl ik maar 66 kg weeg.
zie topic,
http://forum.fiets.nl/topic.asp?sort=&page=7&TID=28019
Grt. Zapp
Wel dit is eigenlijk geen banden topic maar . .
Als je banden gaat kopen kun je kijken naar verschillende zaken. Als het niet snel lekrijden en langere levensduur voorop staat dan is de Ultremo een hele slechte keus. Die zijn al lek als je er naar kijkt en als je hard niest springen de stukken eraf . . . . ik bedoel maar er is zo zachtjes aan wel genoeg overgeschreven.
Als je banden gaat kopen kun je kijken naar verschillende zaken. Als het niet snel lekrijden en langere levensduur voorop staat dan is de Ultremo een hele slechte keus. Die zijn al lek als je er naar kijkt en als je hard niest springen de stukken eraf . . . . ik bedoel maar er is zo zachtjes aan wel genoeg overgeschreven.
Als je met de standaard bandjes net een paar keer lek hebt gereden en dan vervolgens kiezen voor de Ultremo R's......
Toegegeven: waarschijnlijk hebben de Ultremo's meer grip en betere rol-eigenschappen, maareh erg lekbestendig zijn ze zeker niet..
Toegegeven: waarschijnlijk hebben de Ultremo's meer grip en betere rol-eigenschappen, maareh erg lekbestendig zijn ze zeker niet..
Gang is alles!!
-
- Forum-lid
T'ja ben er ondertussen ook achter,
Zaterdag even 'n testje gedraaid, kom thuis controleer de bandjes
en in de voorband een diepe jaap van 1 cm lang maar het binnenbandje was gelukkig nog heel.
Weet dus niet of dit een goede aankoop was, toch de Conti's GP4000S ???,
maar nu even niet,
Zaterdag even 'n testje gedraaid, kom thuis controleer de bandjes
en in de voorband een diepe jaap van 1 cm lang maar het binnenbandje was gelukkig nog heel.
Weet dus niet of dit een goede aankoop was, toch de Conti's GP4000S ???,
maar nu even niet,
Grt. Zapp
-
- Forum-lid
Na twee weken en 630 Km toch nog op dezelfde plaats lek gereden,
zal ook eens gaan kijken na jou keuze, als het volgende setje aan de beurt is,
zal ook eens gaan kijken na jou keuze, als het volgende setje aan de beurt is,
Grt. Zapp