Casette of Kettingblad
Ik zit met een idee/dilemma in mn hoofd, en hoor graag advies/sugesties van anderen.
Het gaat om het volgende:
Ik rij momenteel met een Compact 50/34 met een 10 sp 12-25 casette.
Voorheen reed ik altijd met een triple, en nu komt het regelmatig voor dat ik voor mijn gevoel een verzet mis om lekker te blijven trappen.
De keus is dan; of met een hoge cadans sneller trappen, of juist laag met meer kracht te trappen.
Nu zat ik te denken, en zeg erbij dat ik op het moment nog niet denk aan vervangen / aanpassen. maar gewoon erg benieuwd ben:
1. vervang ik de casette voor een 13-26
2. vervang in het binnenblad 36 39 ipv 34
3. gewoon blijven fietsen en er aan wennen / leren leven
Gr,
Jay
Het gaat om het volgende:
Ik rij momenteel met een Compact 50/34 met een 10 sp 12-25 casette.
Voorheen reed ik altijd met een triple, en nu komt het regelmatig voor dat ik voor mijn gevoel een verzet mis om lekker te blijven trappen.
De keus is dan; of met een hoge cadans sneller trappen, of juist laag met meer kracht te trappen.
Nu zat ik te denken, en zeg erbij dat ik op het moment nog niet denk aan vervangen / aanpassen. maar gewoon erg benieuwd ben:
1. vervang ik de casette voor een 13-26
2. vervang in het binnenblad 36 39 ipv 34
3. gewoon blijven fietsen en er aan wennen / leren leven
Gr,
Jay
had al het idee dat er meer info nodig was
vlakke ritten inderdaad
snelheid waar bij dit mij opvalt zit vaak tussen de 28-30 km/h
gewenste rpm ligt rond de 90
wat ik vaak merk. is bij de gewenste rpm en de gewenste snelheid dat de ketting vaak diagonaal is. ten opzichte van kettingblad en casette.
nogmaals, het is op het moment puur intresse wat geadviseerd wordt.
vlakke ritten inderdaad
snelheid waar bij dit mij opvalt zit vaak tussen de 28-30 km/h
gewenste rpm ligt rond de 90
wat ik vaak merk. is bij de gewenste rpm en de gewenste snelheid dat de ketting vaak diagonaal is. ten opzichte van kettingblad en casette.
nogmaals, het is op het moment puur intresse wat geadviseerd wordt.
en bijvoorbeeld als ik de bergen in ga. mn 34 weer monteren neem ik aan?
die link heb ik inderdaad gebruikt. maar was/ben benieuwd wat de meest logische stap zou zijn in dit geval.
is er nog een voor-derailleur afstelling nodig bij veranderen van kettingbladen (in dit geval van 34 naar 39, lijkt mij niet maar wie weet...) ?
die link heb ik inderdaad gebruikt. maar was/ben benieuwd wat de meest logische stap zou zijn in dit geval.
is er nog een voor-derailleur afstelling nodig bij veranderen van kettingbladen (in dit geval van 34 naar 39, lijkt mij niet maar wie weet...) ?
Lijkt mij inderdaad niet veel werk om een kettingblad te vervangen.
Bedankt voor je snelle en duidelijk antwoord.
Bedankt voor je snelle en duidelijk antwoord.
Hey, gewoon 39 monteren.
Ik had hetzelfde gevoel met exact dezelfde combinatie.
Rij hier nu al een tijdje mee. Werkt perfekt en binnenblad wisselen duurt echt niet lang. Alleen spijtig dat campa chorus compact geen 39 in zijn gamma heeft (of nu wel ?)
Ik had hetzelfde gevoel met exact dezelfde combinatie.
Rij hier nu al een tijdje mee. Werkt perfekt en binnenblad wisselen duurt echt niet lang. Alleen spijtig dat campa chorus compact geen 39 in zijn gamma heeft (of nu wel ?)
Colnago & Campagnolo een perfect huwelijk
Stel dat ik inderdaad over ga op vervanging van het binnenblad en mij fiets een M.O.st Linx CE Megan crank heeft, en het kettingblad 50/34 110 BCD aangeeft.
ga ik er vanuit dat ik een 110 CT compatible blad nodig heb? (FSA?)
ben op het moment helaas niet in de buurt van de fiets om te kijken wat er echt op het blad staat.
ga ik er vanuit dat ik een 110 CT compatible blad nodig heb? (FSA?)
ben op het moment helaas niet in de buurt van de fiets om te kijken wat er echt op het blad staat.
Burd schreef:Weer een tripletje?
nee dat ook weer niet. ik mis alleen wat verzetten tussen het grote en kleine blad. wat je voorheen met midden op kon vangen.
vroeg me alleen af hoe hier mee om te gaan.