goede fiets of niet? 1500 euro
-
- Forum-lid
Dag dames en heren,
nu ruim een jaar op een "zwaar" instap aluminium fiets gezeten te hebben, wil ik nu een echt fiets hebben, met een betere groep. Nu kwam ik laatste deze Bianchi tegen, waar ik best gecharmeerd van ben voor een goede prijs.
alles ultegra, onder 8kg.
Nu hoor ik verhalen dat de "stijfheid" van sommige bianchi fietsen veel te wensen over laat. Ik weeg 85kg en fiets voor 90% in NL
Is dat voor mij een probleem? zijn er ervaringen over deze fiets? alle hulp is welkom!
Oh ja, ook ik ben bekend met red bulls, focus, etc, maar dat kan altijd nog...
Groeten Marcel
nu ruim een jaar op een "zwaar" instap aluminium fiets gezeten te hebben, wil ik nu een echt fiets hebben, met een betere groep. Nu kwam ik laatste deze Bianchi tegen, waar ik best gecharmeerd van ben voor een goede prijs.
alles ultegra, onder 8kg.
Nu hoor ik verhalen dat de "stijfheid" van sommige bianchi fietsen veel te wensen over laat. Ik weeg 85kg en fiets voor 90% in NL
Is dat voor mij een probleem? zijn er ervaringen over deze fiets? alle hulp is welkom!
Oh ja, ook ik ben bekend met red bulls, focus, etc, maar dat kan altijd nog...
Groeten Marcel
MvdW
Als je 85kg weegt zou ik toch graag een fiets hebben die lekker stijf is en goed rijdt. Als je met 70 een helling afdaalt wil je gewoon niet op een zwabberende fiets zitten, waarmee ik overigens niet wil zeggen dat de Bianchi per se een zwabberfiets zou zijn. Dus: kijk eens of je een proefritje kan maken op de Bianchi en vergelijk deze met wat andere merken.
Dat "emotie" verhaal van chrissiewizzie laat ik maar voor wat het is, daar hebben we al genoeg over gediscussieerd.
Dat "emotie" verhaal van chrissiewizzie laat ik maar voor wat het is, daar hebben we al genoeg over gediscussieerd.
-
- Forum-lid
emotie kan ik me wel een beetje voorstellen met fietsen, ik zou daarom ook het liefst de bainchi willen hebben, temeer omdat het bij om de hoek is (makkelijk) alleen zag ik een excel-file waarin al die stijfheidswaarden vermeld waren, waarin een bianchi 928 (geen jaartal frame) hele lage waardes had van bijv 60. dat deed me dus een beetje vrezen. aan de andere kant kan ik me ooit niet voorstellen dat men fietsen op de markt zet die bij het minste geringste dubbelvouwen..
Ik zie mezelf ook niet echt met 70+ berg afzeilen, als hobbiest probeer ik redelijk zuinig met mijn leven om te gaan. dan maar wat sneller heuvelop..
maar goed jullie kunnen dus ook niet gelijk deze fiets thuisbrengen, is het een soort limited edition of zo?
Ik zie mezelf ook niet echt met 70+ berg afzeilen, als hobbiest probeer ik redelijk zuinig met mijn leven om te gaan. dan maar wat sneller heuvelop..
maar goed jullie kunnen dus ook niet gelijk deze fiets thuisbrengen, is het een soort limited edition of zo?
MvdW
Het is idd een limited edition die Bianchi in 2008 als "tour-aanbieding" uitgebracht heeft.
Ik ken de fiets, en persoonlijk vind ik 'm erg mooi.
Met jouw gewicht lijkt me het ook geen enkel probleem, lekker comfortabel en zeker geen dweil.
En voor de prijs is hij ook nog eens super afgemonteerd (compleet Ultegra).
Bianchi heeft een lange geschiedenis en een zeer gevestigde naam, is ook handig als je je fiets ooit zou willen verkopen, een Bianchi verkoopt nou éénmaal makkelijker als een duitser
Ik ken de fiets, en persoonlijk vind ik 'm erg mooi.
Met jouw gewicht lijkt me het ook geen enkel probleem, lekker comfortabel en zeker geen dweil.
En voor de prijs is hij ook nog eens super afgemonteerd (compleet Ultegra).
Bianchi heeft een lange geschiedenis en een zeer gevestigde naam, is ook handig als je je fiets ooit zou willen verkopen, een Bianchi verkoopt nou éénmaal makkelijker als een duitser
Volgens mij kan er als wielertoerist niet veel mis zijn met deze fiets. En ik denk dat je het met 70 een beetje gaat merken, maar het za wel goed gaan hoor...gewoon kopen die Bianchi, is een mooie fiets en als het om de hoek is, heeft het al een flinke voorsprong op duitsers (aangenomen dat je zelf niet al te technisch bent)
Als je 90% van de tijd NL doet, en zelf 85 kg bent, lijkt met het gegeven dat je fiets onder de 8kg is totaal onbelangrijk, tenzij je daarmee kan scoren op feestjes en partijen. (Los van dat de opgaves van fabrikanten doorgaans nogal optimistisch zijn)
Ik moet als introduceerder van de Fietsenmakerwet oppassen, maar Bianchi en Shimano vind ik geen logische keuze. Ik weet dat het (tegenwoordig) een veel gekozen combinatie is, maar wat mij betreft matcht het niet.
En wat betreft stijfheid: als je hier een stalen fiets ter goedkeuring had aangeboden had niemand daar een woord aanvuil gemaakt, terwijl deze het veelal afleggen tegen aluminum-fietsen.
Over de fiets zelf: nogal wit. Als jij hem mooi vind moet je er gewoon voor gaan, tenzij je voor hetzelfde geld een mooiere vindt. Technisch is hier niets mis mee.
Ik moet als introduceerder van de Fietsenmakerwet oppassen, maar Bianchi en Shimano vind ik geen logische keuze. Ik weet dat het (tegenwoordig) een veel gekozen combinatie is, maar wat mij betreft matcht het niet.
En wat betreft stijfheid: als je hier een stalen fiets ter goedkeuring had aangeboden had niemand daar een woord aanvuil gemaakt, terwijl deze het veelal afleggen tegen aluminum-fietsen.
Over de fiets zelf: nogal wit. Als jij hem mooi vind moet je er gewoon voor gaan, tenzij je voor hetzelfde geld een mooiere vindt. Technisch is hier niets mis mee.
Corniel schreef:Als je 90% van de tijd NL doet, en zelf 85 kg bent, lijkt met het gegeven dat je fiets onder de 8kg is totaal onbelangrijk, tenzij je daarmee kan scoren op feestjes en partijen. ;.
En tegen je fietsmaten
Tja, w.b.t. campa/simano verhaal, dat is puur persoonlijk, maar het klopt inderdaad wel dat veel bianchies de laatste tijd met shimano worden afgemonteerd.
Wat voor wielen zitten er eigenlijk bij?
-
- Forum-lid
De wielen zijn standaard Mavic Aksiums, maar die gaan eruit voor bijv Easton Vista SL / EA70 of Fulcrum 3.
De FM heeft ook de Cube agree GTC compact staan, maar afgezien van de eastons vista die er standaard inzitten zie ik eigenlijk geen enkele meerwaarde (prijs is net zoveel) voor die Cube, want mooier is ie echt niet.
en ja uiteraard heb ik ook de red bull 3000 bekeken zoals zovele, maar die is ook al 1450 euro, scheelt dus eigenlijk niets met deze..
Ik zie al zoveel donkere fietsen..
De FM heeft ook de Cube agree GTC compact staan, maar afgezien van de eastons vista die er standaard inzitten zie ik eigenlijk geen enkele meerwaarde (prijs is net zoveel) voor die Cube, want mooier is ie echt niet.
en ja uiteraard heb ik ook de red bull 3000 bekeken zoals zovele, maar die is ook al 1450 euro, scheelt dus eigenlijk niets met deze..
Ik zie al zoveel donkere fietsen..
MvdW
-
- Forum-lid
als ik jou was zou ik niet voor bianchi gaan. Vind ze trouwens ook niet echt mooi.
Giant en look zijn lekker stijf.
Giant en look zijn lekker stijf.
marcelvdwart schreef:Ik zie mezelf ook niet echt met 70+ berg afzeilen, als hobbiest probeer ik redelijk zuinig met mijn leven om te gaan. dan maar wat sneller heuvelop..
Het is gevaarlijker om de hele afdaling in de remmen te hangen..