Elektronisch schakelsysteem
-
- Forum-lid
- Berichten: 348
- Lid geworden op: 24 sep 2005 20:50
Ik hoorde op tv pas een commentator vertellen over een elektronisch schakelsysteem dat sommige wielrenners gebruiken. Wie kan mij hier wat meer over vertellen?
-
- Forum-lid
- Berichten: 348
- Lid geworden op: 24 sep 2005 20:50
Kijk, dat is 'm inderdaad. Ziet er leuk uit, maar is het ook handig? Schakelen moet je immers nog steeds zelf doen (aangeven).
-
- Forum-lid
- Berichten: 348
- Lid geworden op: 24 sep 2005 20:50
Haha, en dan bij de fietsenmaker brengen voor reparatie en dan naast de reparatie nog moeten betalen voor "gebruik van testapparatuur". Ik zie het al voor me!
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Je zou het zo kunnen maken dat het schakelt aan de hand van je cadans, maar dat wil je echt niet volgens mij. Je wilt toch gewoon zelf bepalen in wat voor een verzet je staat, voor een bocht iets terug schakelen, maar ook weer niet te ver (omdat je misschien even heel langzaam trapt).
Een automaat is leuk voor een auto, maar niet voor op een fiets.
Een automaat is leuk voor een auto, maar niet voor op een fiets.
Ik heb er afgelopen weekend een toertocht van 105 km in Borculo mee gereden en het is me heel goed bevallen (rij al 6 jaar met campagnolo). Je kunt je bij shimano-benelux aanmelden voor een gratis proefrit (shimano dura ace di2 tour), bij veel toertochten hebben ze 10 testfietsen staan voor mensen die zich van te voren aanmelden via de website. Die van afgelopen zondag was het eerste evenement uit deze serie.
Dit systeem gaat zeker een succes worden zodra het prijstechnisch wat bereikbaarder wordt. Een gewoon systeem werkt zeker goed genoeg, dit werkt alleen perfect en daar is altijd een markt voor. Voor mezelf is het nu nog te duur, ik wacht een paar jaar op ultegra electronisch.
Dus waarom alleen bladen en tests op internet lezen, probeer het gewoon zelf. Een redacteur van fiets heeft nog een stuk met ons meegereden en mijn mede tester naar zijn ervaringen gevraagd, dus dat zal misschien nog een keer kort in het blad komen. Ik had niet zoveel te melden, want ik was ondertussen mijn band aan het wisselen, tja ook met een dure fiets is dat nog steeds mogelijk.
Dit systeem gaat zeker een succes worden zodra het prijstechnisch wat bereikbaarder wordt. Een gewoon systeem werkt zeker goed genoeg, dit werkt alleen perfect en daar is altijd een markt voor. Voor mezelf is het nu nog te duur, ik wacht een paar jaar op ultegra electronisch.
Dus waarom alleen bladen en tests op internet lezen, probeer het gewoon zelf. Een redacteur van fiets heeft nog een stuk met ons meegereden en mijn mede tester naar zijn ervaringen gevraagd, dus dat zal misschien nog een keer kort in het blad komen. Ik had niet zoveel te melden, want ik was ondertussen mijn band aan het wisselen, tja ook met een dure fiets is dat nog steeds mogelijk.
Arjen KV schreef: Dus waarom alleen bladen en tests op internet lezen, probeer het gewoon zelf. Een redacteur van fiets heeft nog een stuk met ons meegereden en mijn mede tester naar zijn ervaringen gevraagd, dus dat zal misschien nog een keer kort in het blad komen. Ik had niet zoveel te melden, want ik was ondertussen mijn band aan het wisselen, tja ook met een dure fiets is dat nog steeds mogelijk.
Op de fietstestdagen (9 en 10 mei) staan er een aantal klaar met DI-2.
dus dan kunnen we zelf testen
en inderdaad het is alleen de overbrenging die anders is, iedere verandering kent trendsetters en trendvolgers. Kan me voorstellen dat met de overgang van de buiscommandeur naar geïntegreerd schakelen er ook mensen waren die het (nog) niet zagen zitten (en ook nu nog heb je traditionelen die buiscommandeurs prefereren).