wat voor anti lekband adviseren jullie mij?
-
- Forum-lid
- Berichten: 49
- Lid geworden op: 08 apr 2010 20:02
hallo allemaal,
gisteren voor het eerst beetje grote afstand gaan fietsen en ik viel meteen in de prijzen,
in de vorm van een ijzeren pin door m'n achterband.
ik wil nu dus eigenlijk nieuwe binnen en buitenbandjes gaan kopen maar ben er niet helemaal uit welke ik moet nemen. ik wil gewoon beetje allround anti lekband.
iemand een goed advies voor mij? ook evt een goed adres om ze online te bestellen.
wil er rond de 30a35 euro per stuk aan uit geven, daar heb je toch wel wat goeds voor?
groetjes
gisteren voor het eerst beetje grote afstand gaan fietsen en ik viel meteen in de prijzen,
in de vorm van een ijzeren pin door m'n achterband.
ik wil nu dus eigenlijk nieuwe binnen en buitenbandjes gaan kopen maar ben er niet helemaal uit welke ik moet nemen. ik wil gewoon beetje allround anti lekband.
iemand een goed advies voor mij? ook evt een goed adres om ze online te bestellen.
wil er rond de 30a35 euro per stuk aan uit geven, daar heb je toch wel wat goeds voor?
groetjes
-
- Forum-lid
- Berichten: 49
- Lid geworden op: 08 apr 2010 20:02
bedankt voor de snelle reactie,
ijzeren pin was er waarschijnlijk idd bij elke band doorheen gegeaan, maar wil nu gewoon beetje goede anti lekbandjes kopen.
bedankt voor de suggestie, en ik hoop dat er nog wat meer tips kopen,
ik gebruik overigens de fiets puur recreatief, afhangkelijk van het weer +/- 75 km in de week.
ijzeren pin was er waarschijnlijk idd bij elke band doorheen gegeaan, maar wil nu gewoon beetje goede anti lekbandjes kopen.
bedankt voor de suggestie, en ik hoop dat er nog wat meer tips kopen,
ik gebruik overigens de fiets puur recreatief, afhangkelijk van het weer +/- 75 km in de week.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40031
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
GP4000s jaarrond!
4seasons is een leuke marketinggimmick, maar het voegt IMHO niet echt veel toe.
4000s is veel prettiger rijden.
4seasons is een leuke marketinggimmick, maar het voegt IMHO niet echt veel toe.
4000s is veel prettiger rijden.
Less is bore
-
- Forum-lid
- Berichten: 49
- Lid geworden op: 08 apr 2010 20:02
dat gaat snel met de reacties
ik zal straks een even kijken wat er nu voor bandjes op zitten, fiets staat even bij fam, ik ga hem zo weer ophalen.
iemand een tip voor goed adres waar ik evt die 4 Seasons band kan bestellen?
vr.gr.
ik zal straks een even kijken wat er nu voor bandjes op zitten, fiets staat even bij fam, ik ga hem zo weer ophalen.
iemand een tip voor goed adres waar ik evt die 4 Seasons band kan bestellen?
vr.gr.
Als je een mooi weer fietser bent dan zou ik de Continental GP4000S pakken. Eventueel kun je voor de achterband 25mm pakken. Door achter voor 25mm te gaan ipv 23mm heb je iets minder druk per vierkante centimeter waardoor je iets minder snel lek rijdt.
Met een latex binnenband heb je iets minder snel een stootlek. Maar bij bergbeklimmingen rij je met latex binnenbanden eerder lek bij veel remmen omdat latex slecht tegen hitte kan (veel remmen, velg heet).
Verder goed opletten of er geen kleine steentjes in de band zitten. Als je de steentjes niet uit de band haalt dan dringen de steentjes na verloop van tijd mogelijk steeds verder in de band door waardoor je ook makkelijker lek rijdt.
Als de band veel sneetjes heeft opgelopen dan kun je de band eraf halen en de sneetjes dichtlijmen met secondelijm.
Zorg ook altijd dat de bandenspanning klopt. Een te lage bandenspanning vergroot de kans op lek rijden.
Let hier in het bijzonder op als het buiten nat weer is, bij nat weer rij je eerder lek (steentjes 'plakken' aan de natte band).
Lekbestendigheid van een band neemt ook af naar mate de band dunner wordt.
Met een bijna kale band heb je 2x zo grote kans op lek rijden.
Maar met scherpe ijzeren voorwerpen of glas zijn de meeste banden niet opgewassen. Met een goede band rij je wellicht niet lek maar als het scherpe voorwerp bekneld raakt tussen de band dan heb je ook met een goede band op z'n minst een scheur in het rubber.
Persoonlijk vermijd ik ook geregeld slechte stukken fietspaden bij nat weer en pak ik het goede 'grote asfalt'.
Met een latex binnenband heb je iets minder snel een stootlek. Maar bij bergbeklimmingen rij je met latex binnenbanden eerder lek bij veel remmen omdat latex slecht tegen hitte kan (veel remmen, velg heet).
Verder goed opletten of er geen kleine steentjes in de band zitten. Als je de steentjes niet uit de band haalt dan dringen de steentjes na verloop van tijd mogelijk steeds verder in de band door waardoor je ook makkelijker lek rijdt.
Als de band veel sneetjes heeft opgelopen dan kun je de band eraf halen en de sneetjes dichtlijmen met secondelijm.
Zorg ook altijd dat de bandenspanning klopt. Een te lage bandenspanning vergroot de kans op lek rijden.
Let hier in het bijzonder op als het buiten nat weer is, bij nat weer rij je eerder lek (steentjes 'plakken' aan de natte band).
Lekbestendigheid van een band neemt ook af naar mate de band dunner wordt.
Met een bijna kale band heb je 2x zo grote kans op lek rijden.
Maar met scherpe ijzeren voorwerpen of glas zijn de meeste banden niet opgewassen. Met een goede band rij je wellicht niet lek maar als het scherpe voorwerp bekneld raakt tussen de band dan heb je ook met een goede band op z'n minst een scheur in het rubber.
Persoonlijk vermijd ik ook geregeld slechte stukken fietspaden bij nat weer en pak ik het goede 'grote asfalt'.