ik merkte laatste keer op tijdens het rijden dat mijn schoen wel erg veel ruimte had in de pedaal hoe meer ik er op ging letten hoe meer het me ergerde. Er zitten nu de gele shimanoplaatjes onder nu lees ik dat de rode geen ruimte geven is dit verstandig om te doen of heb je gewoon wat ruimte nodig en zijn de gele plaatjes gewoon versleten.
grt pat
wel of geen ruimte ?
-
- Forum-lid
'aan het material kan het niet liggen '
-
- Forum-lid
De gele zijn inderdaad wat dunner en daardoor automatisch wat 'minder strak' op de pedaal dan de rode. In de praktijk vind ik het verschil dat je kunt instellen met de stelschroef (zoals de voorgaande poster al suggereerde) veel duidelijker voelbaar dan rood versus geel.
Dus gewoon wat experimenteren met de stelschroef en als het dan nog te los blijft misschien eens een nieuw plaatje uitproberen. Kan me voorstellen dat door slijtage van het plaatje de boel steeds losser komt te zitten. Als je van strak houdt wellicht switchen naar rode plaatjes.
Dus gewoon wat experimenteren met de stelschroef en als het dan nog te los blijft misschien eens een nieuw plaatje uitproberen. Kan me voorstellen dat door slijtage van het plaatje de boel steeds losser komt te zitten. Als je van strak houdt wellicht switchen naar rode plaatjes.
-
- Forum-lid
Woutre schreef:JeroenBiemans schreef:Als je van strak houdt wellicht switchen naar rode plaatjes.
Of als je de koffie bij de fysio niet te versmaden vind
Over smaak valt zowiezo moeilijk te twisten !
Ik ben geen fysio, maar ik neem aan dat je zelf wel voelt wat wel of niet ontspannen rijdt;je moet natuurlijk wel genoeg vrijheid en beweging overhouden om je voet/enkel/kuit ontspannen te houden. Bij mij gaat dat prima met mn rode plaatjes - helemaal niet TE strak. Het gemak waarmee je wel of niet uit de clips kunt komen is denk ik nog wel het grootste verschil, de rest is gevoel denk ik.
-
- Forum-lid
Zijn jou schoenplaten nog wel goed, die slijten namelijk behoorlijk tijdens het lopen, daardoor krijg je ook meer speling op je pedalen.
CANNONDALE SuperSix EVO sram red