Voor alle discussies en vragen over mountainbiken in het algemeen.

atb club haaglanden

arual
Forum-lid

arual 25 mar 2009 22:21

hai wie weet welke atb/mtb clubs er zijn in de regio haaglanden?
ik wil graag wat techniek op basis niveau leren.
groet laura
laura

focusblackforestltd
Forum-lid

focusblackforestltd 25 mar 2009 22:35

Ga eens bij dirtyhill kijken in bergschenhoek, daar wordt veel op techniek getraint en daar rijden volgens mij ook meerdere damens bij.
www.dirtyhill.nl
Wel net buiten de regio.
Misschien dat er in honselersdijk ook wel mtb training gegeven wordt maar dat zou ik niet weten.

peppie
Forum-lid

peppie 25 mar 2009 23:20

Wielervereniging de Spartaan in Rijswijk heeft een aktieve ATB afdeling. Zij trainen op woensdagavond.
Dit is mijn lot: hard fietsen en dan kapot.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 25 mar 2009 23:26

www.mountainbike.nl/forum
Daar zit heel veel kennis, ook bikende dames.
Less is bore

peppie
Forum-lid

peppie 25 mar 2009 23:31

Even gekeken op www.despartaan.nl en zag dat ze op dinsdagavond trainen. Hieronder een stukje tekst van de site:

De mountainbike afdeling
De mountainbike afdeling bestaat uit circa 40 leden van alle niveaus. Sommige doen mee aan wedstrijden, en andere fietsen alleen recreatief. Het is een gezellige club mensen die van alles samen ondernemen, zoals samen toertochten fietsen, meedoen aan marathons in het buitenland en samen naar wedstrijden gaan. Elk jaar organiseert de Spartaan ook een nationale wedstrijd waarbij rijders uit het hele land mee doen en houden we clubkampioenschappen tijdens een van de marathons gehouden in Nederland. Dit is dan tevens ook ons clubuitje.

Trainen
In de zomerperiode (vanaf eind maart) wordt er elke week op dinsdag met zijn allen getraind onder begeleiding van een trainer in het Elsenburgerbos. Daarbij wordt gestart bij het clubgebouw. Hierbij zijn alle niveaus aanwezig dus iedereen kan meetrainen, van geen tot veel ervaring. Tijdens de trainingen wordt aandacht besteed aan techniek, kracht en snelheid. Er wordt wel aangeraden een basisconditie op te bouwen zodat je goed mee kunt komen met de middenmoot. Bij de trainingen is het dragen van een helm verplicht!
In de winterperiode kun je elke zondagochtend meedoen met de Vossenjacht, die start vanuit het clubgebouw. Ook zijn er mountainbikers die toertochten fietsen of zelf trainen in de duinen. Vaak wordt onderling afgesproken om samen te trainen, zodat je ook in de winter niet alleen hoeft te trainen.

Kleding
Als mountainbike afdeling binnen de Spartaan hebben we onze eigen kleding. Tegen een geringe prijs is deze aan te schaffen. Deze kleding is niet verplicht maar wordt wel zeer gewaardeerd indien het gedragen wordt tijdens trainingen en wedstrijden.

Nieuwe leden
Wil je gewoon een keer komen meetrainen om eens te kijken of het echt wat voor jou is? Geen probleem, je mag drie keer meetrainen. Daarna wordt wel van je verwacht om lid te worden indien je mee blijft trainen. Je hoeft je niet van te voren aan te melden.

Trainingstijden
Er wordt getraind op de dinsdagavond van 19.00 tot 20.30 uur. Dit is voor leden vanaf 17 jaar. Er wordt verzameld bij het clubgebouw waar we vertrekken.
Ook wordt er door laura jeugdtraining gegeven op de woensdagavond, om 19.00 uur. Dit is voor de leeftijd van 6 jaar tot 17 jaar. Deze trainen het hele seizoen door, dus ook in de winter! In de winter wordt er naast de baan getraind en in de zomer in het Elsenburgerbos.
Dit is mijn lot: hard fietsen en dan kapot.

arual
Forum-lid

arual 28 mar 2009 20:56

bedankt voor de reacties.
Dat word nog lastig kiezen.
laura

ellenfiets
Forum-lid

ellenfiets 01 mei 2009 00:23

Wil je laten horen wat je ervaringen zijn? ik woon ook in de regio Den Haag, altijd leuk om jouw ervaringen te horen.

kamerplant
Forum-lid

kamerplant 15 mei 2009 22:19

ik lees dit nu pas...

ik heb zelf een aantal jaren bij Rand stad ATB gereden.
die zitten in Denhoorn/Delft.

ik weet niet echt eigenlijk of ze nog zo erg actief zijn?.
ik heb altijd met veel plezier bij hun gereden.

fiets in een container/vrachtwagen(post-kogeko)
en in een gehuurd busje,en dan richting Rhenen/veenendaal.
ook toertochten in Belgie.
Colnago Olympic Master lovert.

heb dr zin in!.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 18 mei 2009 18:44

Is er hier nog iemand die wat ervaring heeft met De Spartaan qua ATB?
Less is bore

arual
Forum-lid

arual 18 jun 2009 20:33

ik ben bij de spartaan een keer geweest, de tijd schikte niet zo met mijn werk, ik moest me wel heel erg haasten. verder vond ik het erg jammer dat ik als beginnende beginner de rest erg ophield.
zou zo graag echt een basis training krijgen, met anderen die er ook nog niet veel van kunnen.
ben er dit jaar pas mee begonnen. het lijkt wel of je als volwassenen niet meer een nieuwe sport mag doen, je moet het al enigzins kunnen en jezelf enkel willen verbeteren.
gr laura
laura

superb11
Forum-lid

superb11 18 jun 2009 21:03

Ik meen me van een bekende van mij herinneren dat De Spartaan ook ATB-cursussen voor beginners organiseert, zowel voor kinderen als volwassenen. Een telefoontje naar de Spartaan kan wellicht een hoop ophelderen.

Plaats reactie