Frame te klein, wat nu?
Hallo,
Onlangs heb ik tijdens de kerstshow een overjarig model Trek Madone op de kop weten te tikken. Nu heb ik het gevoel dat het frame net een maatje te klein is. Ik zit er wel goed op door een langere zadelpen, maar toch het voelt niet helemaal goed wanneer ik er langere tijd op fiets. Wat kan ik nu het beste doen? Kan ik bijvoorbeeld deze fiets inruilen op een andere fiets? Hoe zit het dan me de inruilprijs etc.?
Onlangs heb ik tijdens de kerstshow een overjarig model Trek Madone op de kop weten te tikken. Nu heb ik het gevoel dat het frame net een maatje te klein is. Ik zit er wel goed op door een langere zadelpen, maar toch het voelt niet helemaal goed wanneer ik er langere tijd op fiets. Wat kan ik nu het beste doen? Kan ik bijvoorbeeld deze fiets inruilen op een andere fiets? Hoe zit het dan me de inruilprijs etc.?
Via het ventiel opblazen???
Zonder gekheid, De enige aanpassingen die je kunt doen zitten in je zadelpen (set-back), de positie van het zadel (misschien nog wat naar achteren) en je kunt misschien de lengte van je stuurpen nog wat aanpassen.
Dit hoeft niet het meeste te kosten.
Zonder gekheid, De enige aanpassingen die je kunt doen zitten in je zadelpen (set-back), de positie van het zadel (misschien nog wat naar achteren) en je kunt misschien de lengte van je stuurpen nog wat aanpassen.
Dit hoeft niet het meeste te kosten.
Anima Sana in Corpore Sano
Canyon Grail
Canyon Grail
-
- Forum-lid HC
Hoeveel is je fiets te klein?
Hoelang is je stuurpen nu?
Als het om 1 of 1,5 cm gaat kan je nog wel wat opvangen met zadel- en stuurpen.
Hoelang is je stuurpen nu?
Als het om 1 of 1,5 cm gaat kan je nog wel wat opvangen met zadel- en stuurpen.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
-
- Forum-lid HC
fizik schreef:Plaats eens een fotootje met jezelf op de fiets, of van alleen de fiets. Dan kunnen we eens wat roepen over je afstelling.
Alleen de fiets, en dan wat roepen over de afstelling..........????????? KNAP!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
Soms kun je daar al vreemde dingen aan zien. Zoals de drop, veel spacers, stand van het zadel, enzovoorts. Het schiet natuurlijk meer op wanneer we Bert op zijn fiets kunnen zien zitten, maar ik kan me voorstellen dat hij zo'n foto niet meteen paraat heeft.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
+1 zo staat er ook bijvoorbeeld een Scott op Marktplaats die verkocht wordt omdat die te klein zou zijn. Het zadel staat nauwlijks hoger dan 't stuur, er zit nog 1,5-2 cm aan spacers boven de stuurpen, stuurpen is maar 11 cm... Dan vraag ik me af wat er te klein is aan de fiets.