Problemen met plaatsen achterwiel(HELP!)
-
- Forum-lid
Hoi,
Ik ben nieuw op dit forum, dus ik zal me even voorstellen: Ik ben Daan, ik wielren nu bijna een jaar, en vind het echt heel leuk,
Maar ik probeerde net voor de 1e keer mijn achterwiel van de racefiets eruit te halen, dit lukte en heb alles mooi schoongemaakt. Maar ik krijg hem er niet meer in... ik snap het echt niet? het gaat om een cannondale six13.. heeft iemand tips?
ik houd de derailleur wel naar achteren(voor zover dat mogelijk is) en als ik het wiel erin schuif, dan loopt ie tegen de derailleur aan, dan kan die niet in de "bevestigingsgaten zakken, om vervolgens de ketting erop de hangen.
GR Daan
Ik ben nieuw op dit forum, dus ik zal me even voorstellen: Ik ben Daan, ik wielren nu bijna een jaar, en vind het echt heel leuk,
Maar ik probeerde net voor de 1e keer mijn achterwiel van de racefiets eruit te halen, dit lukte en heb alles mooi schoongemaakt. Maar ik krijg hem er niet meer in... ik snap het echt niet? het gaat om een cannondale six13.. heeft iemand tips?
ik houd de derailleur wel naar achteren(voor zover dat mogelijk is) en als ik het wiel erin schuif, dan loopt ie tegen de derailleur aan, dan kan die niet in de "bevestigingsgaten zakken, om vervolgens de ketting erop de hangen.
GR Daan
Heb je de STI's afgeschakeld, zodat de derailleur helemaal naar buiten staat?
Probeer als je achter de fiets taat het zadel op je schouder te laten rusten, dan heb je beide handen vrij. Met je linker kant houd je dan de fiets stabiel en met je rechter hand duw je dan de kooi met de derailleurwieltjes een beetje naar voren toe, terwijl je de derailleur op het buitenste kransje laat rusten. (en dan heb je natuurlijk het wiel met de cassette al binnen de ketting geplaatst , want anders zou de ketting niet over het kransje lopen).
Diogenes
Probeer als je achter de fiets taat het zadel op je schouder te laten rusten, dan heb je beide handen vrij. Met je linker kant houd je dan de fiets stabiel en met je rechter hand duw je dan de kooi met de derailleurwieltjes een beetje naar voren toe, terwijl je de derailleur op het buitenste kransje laat rusten. (en dan heb je natuurlijk het wiel met de cassette al binnen de ketting geplaatst , want anders zou de ketting niet over het kransje lopen).
Diogenes
Velgenfluisteraar
Florezido
Florezido
-
- Forum-lid
Wel oppassen dat je nieuwe witte G-star shirt niet smerig wordt.......
Sander
Sander
Biker-Sander schreef:Wel oppassen dat je nieuwe witte G-star shirt niet smerig wordt.......
Sander
??
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
-
- Forum-lid
oke, wat betekent STI? en kooi? etc. sorry ik ben een beetje een beginner in dit soort termen..
Als ik het goed begrijp, moet ik de ketting op het blad leggen, maar dat lukt dus niet..
het is afgemonteerd met campagnolo record, ik weet niet of er dan wat anders is?
Als ik het goed begrijp, moet ik de ketting op het blad leggen, maar dat lukt dus niet..
het is afgemonteerd met campagnolo record, ik weet niet of er dan wat anders is?
STI is de shifter, dat ding op je stuur waarmee je schakelt en remt:p
De kooi is het gedeelte van je deraileur waar de derrailleurwieltjes inzitten.
Het komt er op neer dan je je derrailleur helemaal naar buiten moet schakelen, dan moet je je wiel erin zetten op het kleinste tandwieltje, dus ook helemaal aan de buitenkant.
Ik weet niet of je t al gedaan hebt, maar het helpt vaak ook om je remmen open te zetten.
De kooi is het gedeelte van je deraileur waar de derrailleurwieltjes inzitten.
Het komt er op neer dan je je derrailleur helemaal naar buiten moet schakelen, dan moet je je wiel erin zetten op het kleinste tandwieltje, dus ook helemaal aan de buitenkant.
Ik weet niet of je t al gedaan hebt, maar het helpt vaak ook om je remmen open te zetten.
Disclaimer: deze post is met de grootst mogelijke zorg opgesteld, taal en spelfouten onder voorbehoud.
-
- Forum-lid
Met Record afgemonteerde 6-13, en dan niet weten hoe je een achterwiel terug in een fiets krijgt. Typisch...
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
-zorg dat je achterderailleur zo ver mogelijk van je wiel is geschakeld (duimschakelaar rechtst gebruiken dus)
-ketting op je kleinste blad voor (dan heeft je ketting lekker veel ruimte)
-zorg dat je je snelspanner los genoeg hebt zitten, en je remmen ook los hebt (kan bij je rechter remhendel, een palletje om zetten)
-doe nu je wiel half in je frame, zodat je het kleinste kettingblad dat aan je wiel zit tussen je ketting kan steken.
-nu kun je als het goed is vrij makkelijk je wiel in je frame zetten.
-snelspanner vast, en klaar is eh... daan
-ketting op je kleinste blad voor (dan heeft je ketting lekker veel ruimte)
-zorg dat je je snelspanner los genoeg hebt zitten, en je remmen ook los hebt (kan bij je rechter remhendel, een palletje om zetten)
-doe nu je wiel half in je frame, zodat je het kleinste kettingblad dat aan je wiel zit tussen je ketting kan steken.
-nu kun je als het goed is vrij makkelijk je wiel in je frame zetten.
-snelspanner vast, en klaar is eh... daan
accepteren kun je leren!
-
- Forum-lid
Heel erg bedankt voor de reactie's!
Als ik vrij ben van school ga ik het probberen.
Thnx
Gr Daan
Als ik vrij ben van school ga ik het probberen.
Thnx
Gr Daan
-
- Forum-lid
zet je fiets eens op de kop, of als je een parktool of lift hebt hang hem daar in. schakel inderdaad de achterderrie helemaal af en leg dan de ketting dus op het kleinste tandwiel achter. zorg dat je rem open staat, en je snelspanner genoeg open en hij floept er zo in. ik hannus ook wel eens wat maar ach...wat eruit kan kan er ook weer in toch>?
tarmac expert sram force
venge pro race sram force 22
BMC TE02 xt/xtr
venge pro race sram force 22
BMC TE02 xt/xtr